Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203095002020 | Kurumsal İtibar | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı, yoğun rekabet ortamında rakiplerinden farklılaşmak isteyen kurumların stratejik olarak yönetmeye çalıştığı kurumsal iletişim süreçlerinde iç ve dış paydaşları için nasıl bir güven ve katma değer yaratmaya çalıştığı ve de yarattıkları kurumsal itibar halosunun kurumlara ne tür çıktılar sağladığı konusunda öğrencileri bilgilendirmektir.
Prof. Dr. Zekiye Beril AKINCI VURAL
1 | Kurumsal itibara ilişkin kavramları ve süreçleri tanımlar. |
2 | Explain the components and drivers of corporate reputation. |
3 | Kurumsal itibarı planlayıp yönetebilir. |
4 | Kurumsal itibar ve önemli kurumsal çıktılar arasındaki ilişkiyi tartışabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ders kapsamında kurumsal itibar, önemi, bileşenleri, kurumsal itibar kriterleri, şirketlere sağladığı faydalar ulusal/uluslararası örnek olaylar kapsamında irdelenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kurumsal İtibar Kavramı | ||
2 | Kurumsal itibarın önemi ve bileşenleri | ||
3 | Kurumsal İtibarı Etkileyen Faktörler | ||
4 | Kurumsal İtibarın Oluşum Esasları Ürün ve Hizmet Deneyimleri Çalışan Davranış ve Tutumları Kurumsal Sosyal Sorumluluk | ||
5 | Kurumsal İtibar Yönetimi • Araştırma ve Analiz • Hedeflerin Belirlenmesi • Stratejilerin Oluşturulması • Altyapının Hazırlanması | ||
6 | Örnek Olay | ||
7 | Kurumsal İtibar Yönetimi • Programın Hazırlanması • Mesajların Şekillendirilmesi • Benchmarking • Uygulama • Yeniden İnceleme • Denetleme | ||
8 | Ara sınav (Vize) | ||
9 | Örnek Olay | ||
10 | Kurumsal itibar araştırmaları | ||
11 | Kurumsal itibar ölçekleri | ||
12 | Örnek Olay | ||
13 | Kurumsal itibar ve Kurumsal Marka Değeri | ||
14 | Kurumsal itibarın Sağladığı Faydalar | ||
15 | Kurumsal itibar ve kurumsal çıktılar arasındaki ilişki | ||
16 | Final sınavı |
*Aaker, D. A. (1991). Managing brand equity: Capitalizing on the value of a brand name. New York: Free Press. *ACAR, Ertan, İtibar Yönetimi (Görünmeyeni Muteber Kılmak), İstanbul, Kerasus Yayınları, 2012. * BARNETT Michael L. ve POLLOCK Timothy G. , The Oxford Handbook of Corporate Reputation, Oxford University Press, 2014. Bythe, J. (2000). Marketing Communication. Harlow: Prentice-Hall Inc. * BEBBİNGTON, J. Larrinaga, C. & Jose M. Moneva, “Corporate social reporting and reputation risk management”, Accounting, Auditing & Accountability Journal, Vol. 21 No. 3., 2008. * CARROLL, Craig, Corporate Reputation and the News Media: Agenda-setting within Business News Coverage in Developed, Emerging, and Frontier Markets, Newyork, Routledge; 1 edition, 2010. * CARROL, E. Craig, Corporate Reputation Management: A Corporate Communication and Public Relations Perspective, Business Expert Press, 2014. * Creswell, J.W. (2002). Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches. USA:Sage Publications. * ÇİFTÇİOĞLU, Başak Aydem, Kurumsal İtibar Yönetimi, Bursa, Dora Yayınları, 2009. * ÇİFTÇİOĞLU, Başak Aydem, Kurumsal İtibarın Çalışanların Örgütsel Bağlılıkları Üzerindeki Etkisi ve Bir Uygulama, Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yönetim Organizasyon Bilim Dalı, Doktora Tezi, Bursa 2008. * CHONG, Mark, “The Role of Internal Communication and Training in Infusing Corporate Values and Delivering Brand Promise: Singapore Airlines ’ Experience” Corporate Reputation Review, Volume 10 Number 3, 2007. * CIAN, Luca ve CERVAI Sara, “Under the Reputation Umbrella: an Integrative And Multidisciplinary Review for Corporate Image, Projected Image, Construed Image, Organizational Identity, and Organizational Culture” Corporate Communications: An International Journal, Volume: 19 Issue: 2, 2014. * DANİEL B. Turban & Daniel M. Cable, “Firm Reputation and Applicant Pool Characteristics”, Journal of Organizational Behavior, Vol. 24, No. 6. 2003. * DEZENHALL, Eric , Glass Jaw: A Manifesto for Defending Fragile Reputations in an Age of Instant Scandal, Newyork, Twelve Publisihing. 2014. * DIERMEIER Daniel, Reputation Rules: Strategies for Building Your Company’s Most Valuable Asset, Newyork: McGraw-Hill; 1 edition, 2011. *Dereli, T. & Baykasoğlu, A. Eds. (2007). Toplam Marka Yönetimi. İstanbul:Hayat Yayıncılık. * Dooley, D. (2000). Social Research Methods. USA:Prentice Hall. * DIETRICH Gini, Spin Sucks: Communication and Reputation Management in the Digital Age, USA, Que Publishing, 2014. * DOORLEY John ve GARCIA Helio Fred, Reputation Management: The Key to Successful Public Relations and Corporate Communication, Newyork, Routledge; 2 edition, 2010. * DOWLİNG Grahame, Creating Corporate Reputations, Newyork, Oxford University Corporate Reputation” Emerald Group Publishing Limited, Vol: 11, 2013. * FREEMAN, R. Edward, vd., Managing for Stakeholders: Survival, Reputation, and Success (The Business Roundtable Institute for Corporate Ethics Series in Ethics and Lead), Yale, Yale University Press, 2007. * GURAU, Calin, Developing an Environmental Corporate Reputation on The Internet, Marketing Intelligence & Planning, Volume: 31 Issue: 5, 2013. * GÜMÜŞ, Murat, ÖKSÜZ, Burcu, Turizm İşletmelerinde Kurumsal İtibar Yönetimi, Nobel Basımevi, Ankara, 2009. * HAMED M. Shamma ve SALAH S. Hassan, “Customer And Non-Customer Perspectives For Examining Corporate Reputation”, Journal of Product & Brand Management, Cilt: 18, Sayı: 5. 2009. * Hankinson, G. and Cowking, P. (1993). Branding in Action. Maidenhead: McGraw-Hill. * HELM, Sabrina, “The Role of Corporate Reputation in Determining Investor Satisfaction and Loyalty”, Corporate Reputation Review, Volume 10 Number 1, 2007. * HENISZ Witold, Corporate Diplomacy: Building Reputations and Relationships with External Stakeholders, Aizlewood mill UK. Greenleaf Publisihing, 2014. * JACKSON Kevin T., Building Reputational Capital, Oxford University Pres, 2004. * JANSON, Jennifer, The Reputation Playbook: A winning formula to help CEOs protect corporate reputation in the digital economy, Hampshire UK. Harriman House; 1 edition, 2014. * JENG, Shih-Ping “The Effect of Corporate Reputations on Customer Perceptions and Cross-Buying İntentions”, The Service Industries Journal, Vol: 21, No: 6, 2011. *Jensen, Klaus Bruhn (2002). A Handbook of Media and Communication Research: Qualitative and Quantitative Methodologies. UK: Routledge. * JONES, B, Temperley, J. ve LİMA, A., “Corporate reputation in the era of Web 2.0: the case of Primark”, Journal of Marketing Management, 25: 9, 2009. * KADIBEŞEGİL Salim, İtibar Yönetimi, MediaCat Yayınları, İstabul 2006. * Kapferer, J.-N. (1992). Strategic Brand Management. London: Kogan Page. * Karasar, Niyazi (1996). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler (7.Baskı). Ankara: 3A Araştırma, Eğitim, Danışmanlık Ltd. Şti. * KARAKÖSE Turgut, Kurumların DNA’sı İtibar Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2007 * KARATEPE Selma, “İtibar Yönetimi: Halkla İlişkilerde Güven Yaratma”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 7, 2008, Sayı: 23, 2008. * KHOJASTEHPOUR Morteza ve JOHNS Raechel, “The effect of environmental CSR issues on corporate/brand reputation and corporate profitability”, European Business Review, Volume: 26 Issue: 4, 2014. * Kurtuluş, Kemal (1998). Pazarlama Araştırmaları. İstanbul:Avcıol Basım Yayın Nakip, Mahir (2003). Pazarlama Araştırmaları, Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar. Ankara:Seçkin Yayıncılık * LEE, Jooh ve ROH James Jungbae, “Revisiting Corporate Reputation And Firm Performance Link” Benchmarking: An International Journal, Volume: 19 Issue: 4, 2012. * LEITE Moura Rosamari ve PADGET Robert, The Effect of Corporate Social Actions on Organizational Reputation, Management Research Review, Volume: 37 Issue: 2, 2014. * LUOMA-AHO, Vilma L, MAKIKANGAS Mirja E., “Do public sector mergers (re)shape reputation?”, International Journal of Public Sector Management, Volume: 27 Issue: 1, 2014. * MACEY, Jonathan, The Death of Corporate Reputation: How Integrity Has Been Destroyed on Wall Street, New Jersey FT Press; 1 edition, 2013. * Odabaşı, Y. & Oyman, M. (2002). Pazarlama İletişimi Yönetimi. İstanbul: MediaCat Yayınları. * Özdamar, Kazım (2003). Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Eskişehir:Kaan Kitabevi. * ROPER, Stuart, FILL Chris, Corporate Reputation: Brand and Communication, Newyork, Pearson Education Limited; Pap/Psc edition, 2012. * SAÇAR Ece, “Dijital dünyada itibar yönetmek”, MediaCat dergisi, Yıl: 18 Sayı: 184 Mayıs 2010. * SAYLI Halil, YAĞMURLU özlem, “Kurumsal itibar ve yönetsel etik ilişkisinin analize yönelik bir değerlendirme”, Süleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari bilimler Fakültesi, Sayı:3, Cilt: 12, 2007. * SEİTEL, Fraser P. ve JOHN Doorley, Rethinking Reputation, Newyork, Palgrave Macmillan, 2013. * SUMER Haluk ve PERNSTEINER Helmut, İtibar Yönetimi, İstanbul, Beta Basım Yayın, 2014. * ŞAKAR, A. Nurhan, Kurumsal İtibar ve Paradigmalar, İstanbul, Beta Basım Yayın, 2000. * UZUNOĞLU Ebru - ÖKSÜZ Burcu, “Kurumsal İtibar Riski Yönetimi: Halkla İlişkilerin Rolü”, Selçuk İletişim, Cilt: 5, Sayı: 3, 2008. * VAN RIEL Cees B.M. and FOMBRUN, Charles J., “ Essentials of Corporate Communication: Implementing Practices for Effective Reputation Management” Corporate Reputation Review Volume 10 Number 1, 2007. * VİTEZİC, Neda, “Corporate Reputation And Social Responsibility: An Analysis of Large Companies In Croatia”, International Business & Economics Research Journal, Vol:10, 2011. * WALKER, Kent, “A Systematic Review Of The Corporate Reputation Literature: Definition, Measurement, And Theor, Corporate Reputation Review, Vol: 12, 2010. * YEOA R.K., GOHB M. & TSOC S., “Corporate image and reputation of large Mainland Chinese enterprises”, Journal of marketing communications vol. 17, no. 3, 2011. * Yıldırım, Ali ve Şimşek, Hasan (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (3. baskı). Ankara: Seçkin. *Yükselen, Cemal (2003). Pazarlama Araştırmaları. Ankara:Detay Yayıncılık
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 29 | 29 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 39 | 39 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |