GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203095022020 Kurumsal Proje Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, halkla ilişkilerde proje düzenlemenin önemini vurgulayarak, öğrencileri halkla ilişkiler proje yöneticisi olarak sektöre hazırlamaktır.


Prof. Dr. Nilay Başok


1 Proje kavramını tanımlar ve halkla ilişkiler alanı ile ilişkilendirir.
2 Halkla ilişkiler projeleri ve gelişimini tanımlar.
3 Halkla ilişkilerde projelendirme sürecini tanımlar, yönetir ve analiz eder.
4 Halkla İlişkiler projelerinde araştırma ve ölçümleme tekniklerini kullanabilir ve sosyal bilimlerde araştırma ile ilişkilendirir.

Birinci Öğretim


YOK


Yok


Ders kapsamında halkla ilişkiler projeleri kavramı, gelişimi, proje oluşturma süreçleri, örnek uygulamalar ele alınacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders Hakkında Genel Bilgi ve Kaynaklar
2 Kurumsal Proje Yönetimi: Proje kavramı, projelerde kapsam ve içerik
3 Kurumsal Proje Yönetimi: Halkla ilişkiler projeleri ve gelişim süreci, Halkla İlişkiler Meslek Örgütleri
4 Kurumsal Proje Yönetimi: Türkiye'de ve dünyada gerçekleştirilen başlıca halkla ilişkiler proje yarışmaları ve değerlendirme kriterleri
5 Kurumsal Proje Yönetimi: Projelendirme süreci ve proje adımları
6 Kurumsal Proje Yönetimi: Araştırma ve planlama adımları
7 Kurumsal Proje Yönetimi: Uygulama ve ölçme/değerlendirme adımları
8 Arasınv (Vize)
9 Kurumsal Proje Yönetimi: Ödüllü örnek halkla ilişkiler projelerinin incelenmesi
10 Kurumsal Proje Yönetimi: Öğrencilerin proje konularının belirlenmesi
11 Kurumsal Proje Yönetimi: Öğrencilerin hazırladıkları projelerin araştırma adımlarını sunmaları
12 Kurumsal Proje Yönetimi: Öğrencilerin hazırladıkları projelerin planlama adımlarını sunmaları
13 Kurumsal Proje Yönetimi: Öğrencilerin hazırladıkları projelerin uygulama adımlarını sunmaları
14 Kurumsal Proje Yönetimi: Öğrencilerin hazırladıkları projelerin ölçme ve değerlendirme adımlarını sunmaları
15 Kurumsal Proje Yönetimi: Öğrencilerin hazırladıkları projeleri sunmaları ve değerlendirilmesi
16 Final

Nilay Yurdakul Başok, Gül Coşkun, Teoriden Pratiğe Halkla İlişkiler Projeleri: Ödüllü Örnek Uygulamalar, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2008. A. Bülend Göksel, Nilay Başok Yurdakul, Temel Halkla İlişkiler Bilgileri, Ege Üniversitesi Basımevi, 2002. Ceyda Aydede, Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları, MediaCat


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Proje Tasarımı /Yönetimi 1 30 30
Bireysel Çalışma 1 30 30
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 30 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 28 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 5
ÖÇ 2 4 4 5
ÖÇ 3 5 4 5
ÖÇ 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek