GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203095042020 Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Etik Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Eğitim alanların Kurumsal iletişim, sosyal sorumluluk ve etik kavramları arasındaki ilişkiyi tanımlayabilecek bilgi ve yeterliliğe sahip olmasını sağlamak amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Nilay BAŞOK


1 Kurumsal sosyal sorumluluk kavramını tanımlar ve etik ile ilişkilendirir.
2 Sosyal sorumluluk konusuna ilişkin ulusal ve uluslar arası kural ve bildirgeleri tanımlar.
3 Sosyal Sorumluluk alanlarını tanımlar.
4 Sosyal sorumluluk kampanyalarını etik üzerinden analiz edebilir.

Birinci Öğretim


yok


yok


Sosyal sorumluluk kavramı, gelişimi, sosyal sorumluluk alanları, sosyal sorumluluk ve etik kurallar, etik kavramı, işletmelerde etik değerler konuları üzerinde durulacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramı ve Tarihsel Gelişimi
2 Etik Kavramı ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk İlişkisi
3 Günümüzde Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanında Yaşanan Gelişmeler
4 Örnek Olay
5 Uluslararası Organizasyonlar Tarafından Başlatılan ve Sürdürülen Başlıca Kurumsal Sosyal Sorumluluk Girişimleri ve Yayınlanan Bildirgeler
6 Sivil Toplum Örgütleri / Hükümet Dışı Organizasyonlar Tarafından Başlatılan ve Sürdürülen Başlıca Kurumsal Sosyal Sorumluluk Girişimleri
7 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyaları ve Etik
8 Arasınav (Vize)
9 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanları ve Sosyal Sorumluluk Kampanyaları (Çalışanlar-İşgörenler, Müşteriler)
10 Örnek Olay
11 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanları ve Sosyal Sorumluluk Kampanyaları(Toplum)
12 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanları ve Sosyal Sorumluluk Kampanyaları , (Uluslararası Toplum, Yatırımcılar, Tedarikçiler, Rakipler)
13 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanları ve Sosyal Sorumluluk (Meslek Odaları, STK’lar)
14 Örnek Olay
15 KSS'nin geleceği
16 Final

AYDEDE, Ceyda; Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2007. C OSKUN, Gül, Kurumsal Pazarlama ve Sosyal Sorumluluk, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2010. YURDAKUL, Nilay Başok, COŞKUN, Gül, Teoriden Pratiğe Halkla İlişkiler Projeleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2008. ÖZGÖREN, Ebru; Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Mavi Ağaç Kültür Sanat Yayıncılık, İstanbul, 2006. KOTLER, Philip; LEE, Nancy; Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Çev: Sibel Kaçamak, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2006. CILIZOĞLU, Gamze Yetkin, Sivil Toplum Örgütlerinin İletişim Süreci, Yayıncı Yayınları, Araştırma Dizisi:4, İzmit, 2005. ÖZÜPEK, M. Nejat; Kurum İmajı ve Sosyal Sorumluluk, Tablet Kitapevi, Konya, 2005. ÖZDEVECİOĞLU, Mahmut; Ahilik Teşkilatından Günümüz İşletmelerine İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı, Kayseri Ticaret Odası Yayınları, Kayseri, 1998. BAYRAK, Sabahat; İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk, Beta Basın Yayım Dağıtım A.Ş. İstanbul, 2001.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Örnek Vaka İncelemesi 1 30 30
Makale Kritik Etme 1 30 30
Bireysel Çalışma 1 17 17
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 15 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 12 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Okuma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 5 5
ÖÇ 2 4 5
ÖÇ 3 5 4 5
ÖÇ 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek