Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203095082020 | Dijital Platformda Kurumsal İletişim | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı, kurumsal iletişim süreçlerinde yeni dijital teknolojilerin nasıl kullanıldığını ve geleneksel medyanın yanı sıra yeni medyanın paydaş iletişiminde ne gibi farklar yarattığını tartışmaktır.
Prof. Dr. Zekiye Beril AKINCI VURAL
1 | Dijital platforma ilişkin kavramları ve modelleri tanımlar, birbirleriyle ilişkilendirir. |
2 | Dijital platform araçlarını tanımlar ve yönetir. |
3 | Dijital platformdaki kurumsal iletişim strateji ve taktiklerini planlayabilir. |
4 | Kurumsal iletişimde temelinde dijital medyayı yönetebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kurumsal iletişim süreçlerinde kullanılan geleneksel medya, dijital platformda kullanılan yeni medya, yeni medyanın geleneksel medyaya göre doğası, özellikleri, kurumsal iletişimde sunduğu olanaklar ve de dijital platformdaki ulusal/uluslararası kurumsal iletişim uygulamaları örnek olaylarla ele alınacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dijital Platformun Gelişmesi | ||
2 | Dijital Platforma İlişkin Genel Kavramlar | ||
3 | Dijital Platformun Doğası ve Avantajları | ||
4 | Dijital Platforma Yönelik Eleştiriler | ||
5 | Yeni İletişim Teknolojileri ve Kurumsal İletişim | ||
6 | Yeni Medya Kavramı, Web 2.0’dan Semantik Ağlara | ||
7 | Yeni Medya ve Kurumsal İletişim Stratejileri | ||
8 | Ara sınav (Vize) | ||
9 | Sosyal Medya: Strateji Ve Taktik | ||
10 | Sosyal Ağlar | ||
11 | Kurumsal Bloglar ve Twitterlar | ||
12 | Dijital Platformda Pazarlama | ||
13 | Djital Platformda Örgütsel İletişim | ||
14 | Dijital Platformda Yönetsel İletişim | ||
15 | Türkiye’den ve Dünyadan Seçilmiş Örnek Olaylar | ||
16 | Final sınavı |
ADA Nesrin, “Örgütsel İletişim ve Yeni Bilgi Teknolojileri; Örgütsel İletişim Ağları”, Ege Akademik Bakış, Cilt: 7, Sayı: 2, 2007. * BRØNN, Peggy Simcic, “Corporate Communication” Corporate Communications An International Journal, Volume: 19 Issue: 4, 2014. * ARGENTİ A. Paul ve BARNES Courtney M., Digital Strategies for Powerful Corporate Communications, McGraw-Hill; 1 edition, 2009. * COLLEONI Elanor, “CSR communication strategies for organizational legitimacy in social media”, Corporate Communications: An International Journal, Volume: 18 Issue: 2, 2013. * CORNELİSSEN Joep, Corporate Communication: A Guide to Theory and Practice, London, SAGE Publications Ltd; Fourth Edition edition, 2014. * DIETRICH Gini, Spin Sucks: Communication and Reputation Management in the Digital Age, USA, Que Publishing, 2014. * EL‐HADDADEH Ramzi, WEERAKKODY Vishanth, PENG Juanjuan, “Social networking services adoption in corporate communication: the case of China”, Journal of Enterprise Information Management, Volume: 25 Issue: 6, 2012. * FOTH, Greg Hearn, Marcus ve GRAY, Heather, “Applications and implementations of new media in corporate communications: An action research approach”, Corporate Communications: An International Journal, Volume: 14 Issue: 1, 2009. * GOODMAN Michael B., HIRSH Peter B., Corporate Communication: Strategic Adaptation for Global Practice, NewYork, Peter Lang Publishing, 2010. * LİNKE Anne ve ZERFASS Ansgar, “Social Media Governance: Regulatory Frameworks For Successful Online Communications” Journal of Communication Management, Volume: 17, Issue: 3, 2013. * FUDURİC Morana ve MANDELLİ Andreina, Communicating Social Media Policies: Evaluation of Current Practices, Journal of Communication Management, Volume: 18 Issue: 2, 2014. * HEARN Greg, FOTH Marcus, GRAY Heather, “Applications and İmplementations of New Media İn Corporate Communications: An Action Research Approach: An action research approach”, Corporate Communications: An International Journal, Volume: 14 Issue: 1, 2009. * JETHWANEY Jaishri, Corporate Communications Principles and Practices Corporate Communications, Oxford University Press, 2011. * KAZAKA Olga, “Added Value Model: Model of the Corporate Communication in Social Media Journal of Economics, Business and Management, Vol. 1, No. 3, August 2013. LANGER Emily, “What’s Trending? Social Media and its Effects on Organizational Communication”, UW-L Journal of Undergraduate Research XVII .2014. * LEWİS Bobbi Kay, “Social Media and Strategic Communication: Attitudes and Perceptions Among College Students”, Public Relations Journal Vol. 4, No. 3, Summer 2010. * MATTHEWS Laura, “Social Media and the Evolution of Corporate Communications”, The Elon Journal of Undergraduate Research in Communications • Vol. 1, No. 1, 2010. * MENGÜ, Seda Çakar, Kurumsal İletişim Yönetimi ve Profesyonel, İstanbul, Derin Yayınları, 2013. * POSTMAN, Joel, SocialCorp: Social Media Goes Corporate, Barkeley, New Riders; 1 edition, 2008. * SEDEJ Tanja ve JUSTINEK Gorazd, “Social Media in Internal Communications: A View from Senior Management”, Advanced Series in Management, Volume: 12, 2013. * SEVİMLİ, Ö. G. Kurumsal İletişimde “Blog” Kavramına Yöneltilen Eleştiriler, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İletişim Bilimleri Anabilim Dalı Halkla ilişkiler Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2007. * TIAN Robert Guang, International Communications Strategy: Development in Cross‐cultural Communications, PR and Social Media, Journal of Consumer Marketing, Volume: 28 Issue: 3, 2011. * TOMASELLO Tami K., LEE Youngwon, BAER April P., “New Media Research Publication Trends and Outlets in Communication”, 1990–2006”, New Media & Society, Cilt: 12, Sayı: 4, 2010. * UZUNOĞLU Ebru, ONAT Ferhat, ALİKILIÇ Aşman Özlem, ÇAKIR Sinem Yegel, İnternet Çağında Kurumsal İletişim, Say Yayınları, İstanbul, 2009. * VURAL, Beril Akıncı ve BAT, Mikail, Kurumsal İletişim Teoriden Pratiğe, İletişim Yayıncılık, 2013. * YOUNG Philip, “International Communications Strategy: Developments in Cross‐cultural Communications, PR and Social Media”, Journal of Communication Management, Volume: 14 Issue: 4, 2010.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Proje Sunma | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 29 | 29 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 39 | 39 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |