GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203095102020 Kurumsal İmaj Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


İşletmelerin hedef kitleleri gözünde nasıl algılandıklarının ifadesi olan kurumsal imaj; kurum kültürü ve kurum kimliğinin etkisinde oluşan bir kavram olarak, işletme yönetimlerince stratejik olarak planlanması ve yönetilmesi gereken bir olguyu oluşturmaktadır. Derste kurumsal imaj kavramı ve kurumsal imaj türleri, kurumsal imajın ilişki içinde olduğu kavramlar ve kurumsal imajın oluşumunda etkili olan faktörlerin aktarılması amaçlanmaktadır.


Prof.Dr. Nilay Başok


1 Kurumsal imaja ilişkin temel kavramları tanımlar, ilgili kavramlarla ve alanlarla ilişkilendirir.
2 Kurumsal imaj sürecini yönetebilir.
3 Kurumsal imajı yönlendirecek iletişim ortam ve araçlarını belirler ve uygulamaya koyar.
4 Ulusal ve uluslararası firmalarda iletişim sürecine yönelik kalite anlayışı kazandırır.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Ders kapsamında kurum imajının kavramsal çerçevesi, kurum imajını oluşturan unsurlar, kurum imajı ile ilişki içinde olan kavramlar olarak kurum kimliği, kurum kültürü ve kurum iklimi etkileşimi işlenecektir. Kurumsal İmajın Kavramsal Yapısı ve İşletmeler Açısından Önemi, Kurumsal İmajın Oluşum Süreci, Kurumsal Kültür, Kurumsal Kimlik, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyaları, Kurumsal Reklam örneklerle ele alınmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders hakkında genel bilgi ve kaynaklar
2 İmaj ve imaj çeşitleri
3 Kurumsal imaj ve ilişkili kavramlar
4 Kurumsal imaj oluşumunda etkili olan faktörler
5 Kurumsal imaj oluşumunda etkili olan faktörler II
6 Kurum kimliği ve tarihsel gelişimi
7 Kurum kimliği yapıları: Kurum felsefesi, Kurumsal dizayn, Kurumsal davranış,
8 Arasınav (Vize)
9 Kurumsal imaj yönetimi
10 Kurumsal imaj yönetimi II
11 Örnek kurumsal imaj yönetimi uygulamaları
12 Ödev sunumları
13 Ödev sunumları
14 Ödev sunumları
15 Ödev sunumları
16 Final

Ömer Bakan, Kurumsal İmaj, Tablet Yayınları, Konya, 2005 Mehmet Ak, Firma/Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj, Işıl Ofset, İstanbul, 1998 Müge Elden, Sinem Yeygel, Kurumsal Reklamın Anlattıkları, Beta Yayınları, İstanbul, 2006


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Makale Kritik Etme 1 30 30
Bireysel Çalışma 1 30 30
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 30 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 28 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 5
ÖÇ 2 4 5
ÖÇ 3 5 4 5
ÖÇ 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek