Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203095112020 | İletişim Kuramları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı halkla ilişkilerin kuramsal temelini, bu doğrultuda ilk halkla ilişkiler çalışmalarını, halkla ilişkilerin kuram, teori ve iletişim kavramlarıyla bağlantısını ortaya koyarak, halkla ilişkiler öğrencilerinin pratik hayatlarında, teorik dayanaklar doğrultusunda temel bir disipline dayanarak çalışmalarını sağlamaktır.
Doç.Dr. Mikail Batu
1 | Halkla ilişkiler ve halkla ilişkiler kuramlarına ilişkin kavramları ve modelleri tanımlar, birbirleriyle ilişkilendirir. |
2 | Kuramsal çerçevede halkla ilişkiler örnek olayları ele alır. |
3 | Halkla ilişkiler kuramlarıyla diğer iletişim kuramlarını pratikte kullanabilir. |
Birinci Öğretim
-
-
Ders kapsamında halkla ilişkilerin kuramsal çerçevesi çizilecek ve bu doğrultuda halkla ilişkiler teorileri ele alınacaktır. Bu teoriler iletişim literatürüne ilişkin olmakla birlikte halkla ilişkiler alanıyla bağdaştırılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Halkla ilişkiler kavramı, ortaya çıkışı ve ilk halkla ilişkiler çalışmaları | ||
2 | Halkla ilişkilerin kuramsal dayanakları kuram, teori, iletişim, ikna, tanıtım, reklam, pazarlama ve bağlantılı diğer kavramlarla ilişkisi. | ||
3 | Halkla İlişkiler Ve Temel İletişim Kuramları | ||
4 | Halkla İlişkiler Ve Temel İletişim Kuramları | ||
5 | Halkla İlişkiler Ve Temel İletişim Kuramları | ||
6 | Halkla İlişkiler Ve Temel İletişim Kuramları | ||
7 | Halkla İlişkiler ve davranış biliş teorileri | ||
8 | Arasınav (Vize) | ||
9 | Halkla İlişkiler teorileri | ||
10 | Halkla ilişkilerde kurum içi uygulanacak kuramlar ve uygulanma şekilleri | ||
11 | Halkla İlişkiler ve Kişilerarası İletişim Teorileri | ||
12 | Halkla İlişkiler ve Kişilerarası İletişim Teorileri | ||
13 | Halkla ilişkiler ve İkna kuramları | ||
14 | Halkla ilişkiler ve İkna kuramları | ||
15 | Kuramlar Çerçevesinde Halkla İlişkilerde Örnek Uygulamalar | ||
16 | Final |
D. Mcquail, İletişim Modelleri: Kitle İletişim Çalışmalarında, Ankara: İmge Kitabevi, 1997. S. Yıldırım Becerikli, Ve Halkla İlişkiler, Karınca Yayınları, 2008. D. Gürüz, A.T. Eğinli, Kişilerarası İletişim, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2008. A. Okay, A. Okay, Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları, 2005, J. L Etang, M. Pieczka,, Halkla İlişkilerde Eleştirel Yaklaşımlar, Çeviren: Ayşe Elif Emre Kaya, Derya Tellan, Gülcan Işık, Sema Yıldırım Becerikli, Serra Pehlivan Vadi Yayınları, 2002. K.Yumlu; Kitle İletişim Kuram ve Araştırmaları, Nam Basım, İzmir, 1994. İ. Erdoğan, Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, ERK Yayınları, Ankara, 2006. İ. Erdoğan, - K. Alemdar, Öteki Kuram, ERK Yayınları, Ankara, 2002. E. Mutlu. İletişim Sözlüğü. Ankara: Bilim ve SanatYayınları, 2005. E. Mutlu. Kitle İletişim Kuramları. Okuma Parçaları. Ankara: Ütopya, 2005. S. İrvan, der. Medya, Kültür, Siyaset. Ankara: Alp Yayınları, 2002. A. Theaker, Halkla İlişkilerin Elkitabı, MediaCat Kitapları, 2006. J. E. Grunig, Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, Rota Yayın Yapım, 2005.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Makale Kritik Etme | 1 | 34 | 34 |
Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 |