Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301245052015 | Bilim Felsefesi ve Etiği | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders, bilim tarihinin ışığında, bir kurum olarak bilimin ve bilimsel bilginin üretimine odaklanarak, modern bilimlerim yapısal özelliklerini eleştirel perspektiften ele alıp tartışmaya açmayı ve bilim etiği bağlamında modern bilimlerin krizini ele almayı amaçlıyor.
Prof. Dr. Feride Aksu Tanık
1 | Bilimlerin Tarihsel Serüvenini Kavrayabilme |
2 | Bilim-Kültür İlişkisini Kavrayabilme |
3 | Modern Bilimlerin Yapısal Özelliklerinin Kavranılması |
4 | Modern Bilimlerin Krizi ve Eleştirisi |
5 | Bilim Etiğinin Anlam ve Öneminin Kavranılması |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bilimin nasıl yapılandırıldığı tartışılır
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Modern Bilimlerin Doğuşu. | |||
2 | Modern Bilimler ile Premodern Bilimler Arasındaki Farklar | |||
3 | Modern Bilimlerin Epistemolojik Analizi | |||
4 | Olgu-Değer Ayrımının Analizi | |||
5 | Bilimlerin Felsefi Temellerine Farklı Yaklaşımlar: Empirist, Dedüktif ve Endüktif Bilim Anlayışı | |||
6 | Pozitivizm Nedir ? | |||
7 | Pozitivist-Olgucu Bilim Anlayışının Temel İlkeleri | |||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Pozitivist Bilim Anlayışında Çatallanma: Fizikalizm ve Bilimcilik | |||
10 | Pozitivizm Eleştirisi Olarak Thomas Kuhn’n Felsefi Kaynakları | |||
11 | Kuhn’un Eleştirisinin Analizi | |||
12 | Modern Bilimlerin Krizi | |||
13 | Modern Bilimlerin Etik-Politik Eleştirisi | |||
14 | Bilim Etiğinin Doğuşu | |||
15 | Bilim Etiğinin Örneklenerek İncelenmesi | |||
16 | Final Sınavı |
Thomas Kuhn, Bilimsel Devrimlerin Yapısı, Çev. Nilüfer Kuyaş, Kırmızı Yay. 2006 Soğuk Savaş Üniversite, Çev. Musa Ceylan. REPAR Yay.1998 George A. Reisch,Soğuk Savaş Bilim Felsefesini Nasıl Dönüştürdü, Çev. Meriç Mete, İdea Yay. 2016
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 91 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |