GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9301245092015 Bilimsel Makale Okuma Uygulamaları Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Öğrencilerin farklı epidemiyolojik araştırma tiplerine dair bilimsel makale örneklerini epidemiyolojinin sistematiği içinde inceleyip, gereç ve yönteme dair esaslarını irdeleme ve olası hata kaynaklarını vurgulamaları sağlanacaktır. Öğrencilerin bilimsel bir makaleyi eleştirel okumanın gerekliliğini kavrama ve eleştirel okuma yapabilmek için gereken bilgi ve beceri düzeyini kazanmaları amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Işıl Ergin


1 epidemiyolojinin sistematiği içinde inceleyebilmek
2 gereç ve yönteme dair esaslarını irdeleyebilmek
3 olası hata kaynaklarını vurgulayabilmek
4 eleştirel okumanın gerekliliğini kavrayabilmek
5 eleştirel okuma yapabilmek için gereken bilgi ve beceri düzeyini kazanmak

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Eleştirel okuma ve düşünmenin önemi ve ilkeleri teorik olarak paylaşılıp tartışılacaktır. STROBE checklisti üzerinden özet değerlendirme basamakları öğretilerek öğrencilerin kendilerinin de birer özet incelemeleri ödevler yolu ie sağlanacaktır. Hakem değerlendirmesi, dergilerin kabul süreçleri teorik olarak aktarılacak, EQUATOR network tanıtılacaktır. Gözlemsel araştırmalar, kesitsel araştırmalar, olgu kontrol, kohort, randomize kontrollü çalışmaların nasıl değerlendirileceğinin ilkleri teorik olarak aktarılacaktır. Her bir ders sonrası ilkeleri kullanarak makale inceleme ödevi verilecektir. Bu ödevler sonraki derste sunularak grup tartışması yürütülecektir.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma, beklentilerin alınması, dersin hedeflerinin, içeriğinin ve ödevlerin açıklanması Teorik ders ve okuma, tartışma
2 Eleştirel düşünme ve Eleştirel okuma Teorik ders ve okuma, tartışma
3 Bir özet nasıl değerlendirilir? Örnekler üzerinden bildiri değerlendirme Teorik ders ve okuma, tartışma
4 Sharing and discussing homework Presentations and Discussion
5 Hakem değerlendirmesi nedir? Tarihçe, kapsam, ilkeler Teorik ders ve okuma, tartışma
6 EQUATOR network ve STROBE Teorik ders ve okuma, tartışma
7 Vize
8 Gözlemsel araştırmalarda inceleme kriterleri Örnekler üzerinden yayın değerlendirme Teorik ders ve okuma, tartışma
9 Ödevlerin paylaşımı, tartışması Tartışma, uygulama
10 Kesitsel araştırmalar, Örnekler üzerinden yayın değerlendirme Teorik ders ve okuma, tartışma
11 Olgu kontrol, Örnekler üzerinden yayın değerlendirme Teorik ders ve okuma, tartışma
12 Ödevlerin paylaşımı, tartışması Tartışma, uygulama
13 Randomize kontrollü klinik deney, Örnekler üzerinden yayın değerlendirme Teorik ders ve okuma, tartışma
14 TEKRAR

1. Von Elm, Erik, et al. "The Strengthening the Reporting of Observational Studies in Epidemiology (STROBE) statement: guidelines for reporting observational studies." Annals of internal medicine 147.8 (2007): 573-577. 2. Schulz, Kenneth F., et al. "CONSORT 2010 statement: updated guidelines for reporting parallel group randomised trials." Trials 11.1 (2010): 32. 3. dos Santos Silva, Isabel. Cancer epidemiology: principles and methods. IARC, 1999. 4. Lachin J.M., Biostatistical methods, John Wişley & Sons Inc. 2000 5. Dowson B., Biostatistics, Lange Medical Books/McGraw Hill, 2001 6. Woolson R.F., Statistical Methods For The Analysis Of Biomedical Data, John Wiley & Sons Inc. 1987



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 40 40
Final Sınavı 1 40 40
Derse Katılım 14 2 28
Okuma 14 3 42
Ev Ödevi 22 2 44
Toplam İş Yükü (saat) 194

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 2 5 2 2 2 2 2 3 3 3 3 3 5 3
ÖÇ 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 5 3
ÖÇ 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 4 3 4 4 5 3
ÖÇ 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 5 3
ÖÇ 5 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek