Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301245102015 | Kronik Hastalık Epidemiyolojisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilere, kronik hastalıkların dünyada ve Türkiye’deki epidemiyolojisine ilişkin bilgilendirme, kronik hastalıklarda birincil korunmaya ilişkin bakış açısı kazandırma ve bu kavramlara ilişkin uygulamalar konusunda bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır
Prof. Dr. Işıl Ergin
1 | Kronik Hastalıklar epidemiyolojisi alanında kullanılan terminolojiyi anlama, dünyada ve Türkiye’deki mevcut durumu kavrama |
2 | Kronik hastalıklarda erken tanı ve korunmanın önemini anlayabilme |
3 | Türkiye’de yürütülen kronik hastalıkların epidemiyolojisine ilişkin programları (TEKHARF, TOHTA, METSAR, TURDEP) öğrenme |
4 | Kardiyovasküler hastalıklar ve risk faktörlerini tanımlayabilme ve korunmaya ilişkin unsurları kavrayabilme |
5 | Obezite ve risk faktörlerini tanımlayabilme ve korunmaya ilişkin unsurları kavrayabilme |
6 | Diabet ve risk faktörlerini tanımlayabilme ve korunmaya ilişkin unsurları kavrayabilme |
7 | Mental hastalıklar ve risk faktörlerini tanımlayabilme ve korunmaya ilişkin unsurları kavrayabilme |
8 | Osteoporoz ve risk faktörlerini tanımlayabilme ve korunmaya ilişkin unsurları kavrayabilme |
9 | Kanserler ve risk faktörlerini tanımlayabilme ve korunmaya ilişkin unsurları kavrayabilme |
10 | Beslenme ve fiziksel aktivitenin kronik hastalıkların önlenmesindeki yeri ve dünyadaki müdahale örneklerini öğrenme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kronik Hastalıklar epidemiyolojisi alanında kullanılan terminoloji, dünyada ve Türkiye’deki mevcut durum,kronik hastalıklarda erken tanı ve korunma, Türkiye’de yürütülen kronik hastalıkların epidemiyolojisine ilişkin programlar (TEKHARF, TOHTA, METSAR, TURDEP),kardiyovasküler hastalıklar ve risk faktörleri, obezite ve risk faktörleri,diabet ve risk faktörleri, mental hastalıklar ve risk faktörleri, osteoporoz ve risk faktörleri, kanserler ve risk faktörleri, beslenme ve fiziksel aktivitenin kronik hastalıkların önlenmesindeki yeri ve dünyadaki müdahale örnekleri
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Tanışma, beklentilerin alınması, ders programı tanıtımı | |||
2 | Kronik Hastalıklar epidemiyolojisi alanında kullanılan terminoloji | |||
3 | Kronik Hastalıklar epidemiyolojisi dünyada ve Türkiye’de mevcut durum | |||
4 | Kronik hastalıklarda erken tanı ve korunmanın önemi | |||
5 | Türkiye’de yürütülen kronik hastalıkların epidemiyolojisine ilişkin programlar (TEKHARF, TOHTA, METSAR, TURDEP) | |||
6 | Kardiyovasküler hastalıklar ve risk faktörleri | |||
7 | Obezite ve risk faktörleri | |||
8 | Diabet ve risk faktörleri | |||
9 | Vize | |||
10 | Mental hastalıklar ve risk faktörleri | |||
11 | Osteoporoz ve risk faktörleri | |||
12 | Kanserler ve risk faktörleri | |||
13 | Beslenme ve fiziksel aktivitenin kronik hastalıkların önlenmesindeki yeri | |||
14 | Beslenme ve fiziksel aktivitenin kronik hastalıkların önlenmesinde kullanıldığı müdahale programlarına dünyadan örnekler | |||
15 | Genel tekrar | |||
16 | FİNAL |
Halk sağlığı-Temel bilgiler-Münevver Bertan, Güneş kitabevi Halk Sağlığı Temel Bilgiler-Prof. Dr. Çağatay Güler, Prof. Dr. Levent Akın Hacettepe Üniversitesi Yayınları 2006 Türkiye’de Diabet profili-Çalıştay Raporu 2009 Türkiye’ye özgü beslenme rehberi-Sağlık bakanlığı 2004 Çocukların ve gençlerin sağlıklı beslenmesi konusunda toplumun bilinçlendirilmesi ve eğitimi-Yaşar kültür ve eğitim vakfı yayını
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 40 |
Rehberli Problem Çözümü | 16 | 2 | 32 |
Problem Çözümü | 16 | 2 | 32 |
Tartışma | 16 | 2 | 32 |
Rapor Hazırlama | 8 | 2 | 16 |
Rapor Sunma | 8 | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 172 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 |
ÖÇ 2 | 2 | 1 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 |
ÖÇ 3 | 3 | 2 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 1 |
ÖÇ 4 | 2 | 1 | 2 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | 1 |
ÖÇ 5 | 2 | 1 | 2 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | 1 |
ÖÇ 6 | 2 | 1 | 2 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | 1 |
ÖÇ 7 | 2 | 1 | 2 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | 1 |
ÖÇ 8 | 2 | 1 | 2 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | 1 |
ÖÇ 9 | 2 | 1 | 2 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | 1 |
ÖÇ 10 | 2 | 1 | 2 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | 1 |