Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301245022023 | Araştırma Planlama ve Uygulama | Ders | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda katılımcılar araştırma planlaması konusunda bilgi ve beceri kazanacaklar
Prof. Dr. Aliye Mandıracıoğlu
1 | Araştırma yapma gerekçesini ortaya koyabilmek |
2 | Bir araştırma planlamasının aşamalarını tanımlamak |
3 | Literatürü gözden geçirmek ve kullanmak |
4 | Araştırma projesi için kısa ve uzun vadeli hedefler geliştirmek ve çalışma hedeflerine uygun araştırma tipini seçmek |
5 | Örneklem büyüklüğünü hesaplamak ve örnekleme yöntemini seçmek |
6 | Uygun veri toplama yöntemlerini ve veri toplama aracını geliştirmek |
7 | Kişisel bir araştırma önerisi oluşturmak |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
1.Neden araştırma? Konuya karar verme, Araştırma problemi oluşturma Literatür tarama Uygulama Giriş, gerekçe, amaç, hipotez hazırlama Gereç yöntem tasarım Örneklem Veri toplama araçları Uygulama Araştırmanın sınırlılıkları İstatistik öngörüler Etik kurul başvurusu Kendi proje önerisini hazırlama Kendi proje önerisini sunma
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Neden araştırma? | Teorik ders ve okuma, tartışma | ||
2 | Konuya karar verme, Araştırma problemi oluşturma | Teorik ders ve okuma, tartışma | ||
3 | Literatür tarama | Teorik ders ve okuma, tartışma | ||
4 | Uygulama | Örnek makalelerde tartışma | ||
5 | Giriş, gerekçe, amaç, hipotez hazırlama | Teorik ders ve okuma, tartışma | ||
6 | Gereç yöntem tasarım | Teorik ders ve okuma, tartışma | ||
7 | Örneklem | Teorik ders ve okuma, tartışma | ||
8 | Veri toplama araçları | Teorik ders ve okuma, tartışma | ||
9 | Uygulama | Örnek makalelerde tartışma | ||
10 | Araştırmanın sınırlılıkları | Teorik ders ve okuma, tartışma | ||
11 | İstatistik öngörüler | Teorik ders ve okuma, tartışma | ||
12 | Etik kurul başvurusu | Teorik ders ve okuma, tartışma, uygulama | ||
13 | Kendi proje önerisini hazırlama | Uygulama | ||
14 | Kendi proje önerisini sunma | Uygulama |
1.World Health Organization. (2004). A practical guide for health researchers. 2. Haynes, R. B. (2012). Clinical epidemiology: how to do clinical practice research. Lippincott williams & wilkins. 3. World Health Organization, & World Health Organization. Regional Office for the Western Pacific. (2001). Health research methodology: a guide for training in research methods (Vol. 5). World Health Organization.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 4 | 8 | 32 |
Makale Kritik Etme | 8 | 8 | 64 |
Bireysel Çalışma | 8 | 4 | 32 |
Okuma | 4 | 8 | 32 |
Ev Ödevi | 4 | 4 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 178 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 |
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 |
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 |