Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9105035122016 | Biyolojik Zenginliklerimiz ve Korunması | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere biyolojik çeşitlililik ve önemini, dünyamızın ve ülkemizin biyoçeşitlilik kaynaklarını öğretmektir
Prof. Dr. Tuncer KATAĞAN
1 | Biyolojik çeşitliliğin ve öneminin kavranılması ve yaygınlaştırılması |
2 | Biyolojik çeşitlilik tiplerinin farkındalığının öğrenilmesi |
3 | Çeşitliliğin artması veya azalmasının nedenleri |
4 | Ekosistemlerin karalılığı ve işleyişinin öğrenilmesi ve kavranılması |
5 | Biyoçeşitliliğin belirleyici parametrelerinin algılanması ve uygulanması |
6 | Biyoçeşitliliğin kullanımının sonuçları ve insan aktivitelerinin etkisinin kavranması |
7 | Koruma stratejilerinin belirlenmesi |
8 | Dünya ve ülkemizin biyolojik çeşitliliğinin oransal olarak algılanması |
Yok
Yok
Biyoçeşitlilik ve önemi, biyoçeşitlilik tipleri, Ekosistemlerin işleyişi, belirleyici parametreler,koruma stratejileri, dünyamızın ve ülkemizin biyoçeşitlilik kaynakları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Biyolojik çeşitlilik ve Önemi | ||
2 | Biyolojik çeşitlilik tipleri | ||
3 | Çeşitliliğin artması veya azalması | ||
4 | Bolluk ve kompozisyon | ||
5 | Ekosistemlerin kararlılığı ve işleyişi | ||
6 | Biyolojik çeşitliliğin belirleyici parametreleri | ||
7 | ARA SINAV | ||
8 | Çeşitliliğin kullanılması ve insan etkisi | ||
9 | Öncelikli koruma stratejileri | ||
10 | Biyolojik çeşitliliğin dünyada ve ülkemizdeki dağılımı. | ||
11 | Sulak alanların önemi | ||
12 | Biyolojik çeşitliliğin korunması | ||
13 | Doğayı koruma alanındaki uluslararası anlaşmalar | ||
14 | Türkiyede çevre koruma ve mevzuatı | ||
15 | Dönem projesi sunumları | ||
16 | FİNAL SINAVI |
TÇV,1987. Türkiyenin Biyolojik Zenginlikleri. TÇV, 1987. Ortak geleceğimiz G.Taylor Miller,1990.Living in the environment
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Proje Sunma | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 8 | 112 |
Toplam İş Yükü (saat) | 235 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 | |||||||
ÖÇ 4 | |||||||
ÖÇ 5 | |||||||
ÖÇ 6 | |||||||
ÖÇ 7 | |||||||
ÖÇ 8 |