Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9108015152016 | Sürdürülebilir Tarımsal Pazarlama | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, sürdürülebilir pazarlama kavramı ve uygulamalarını inceleyerek, sürdürülebilir tarımsal pazarlama girişimlerinin oluşturulmasında ve uygulanmasında öğrencilerin bilgi ve becelerini geliştirmektir.
Prof. Dr. Hakan ADANACIOĞLU - Prof. Dr. Gamze SANER
1 | Sürdürülebilir pazarlama kavramı, kapsamı ve gelişim süreci hakkında bilgi edinme. |
2 | Geleneksel ve sürdürülebilir pazarlama uygulamalarını karşılaştırabilme ve farklı yönlerini ortaya koyabilme |
3 | Sürdürülebilir pazarlama çevresini öğrenme |
4 | Sürdürülebilir pazarlama karmasındaki hedefleri öğrenme |
5 | Sürdürülebilir tarımsal pazarlama girişimlerinde kullanılan stratejileri öğrenme ve bu stratejileri analiz etme becerisini kazanma |
6 | Dünyada uygulanan başlıca sürdürülebilir tarımsal pazarlama girişimlerine yönelik bilgi edinme |
7 | Sürdürülebilir tarımsal pazarlama girişimlerinin başarı düzeyini ölçebilme becerisini kazanma |
8 | Sürdürülebilir tarımsal pazarlama uygulamalarında karşılaşılan zorluklara ilişkin farkındalık elde etme ve sürdürülebilir tarımsal pazarlamanın etiksel boyutları hakkında bilgi edinme |
Birinci Öğretim
Yok
-Sürdürülebilir pazarlama kavramı ve kapsamı -Sürdürülebilir pazarlamanın gelişim süreci - Geleneksel ve sürdürülebilir pazarlama uygulamalarının karşılaştırılması -Sürdürülebilir pazarlama çevresi -Genel olarak sürdürülebilir pazarlama karması için hedefler -Sürdürülebilir tarımsal pazarlama karması için hedefler -Tarım dışı sektörlerde sürdürülebilir pazarlama stratejileri -Tarımda sürdürülebilir pazarlama stratejileri -Dünyada uygulanan sürdürülebilir tarımsal pazarlama girişimlerine yönelik örnek olay incelemeleri -Türkiye’de uygulanan sürdürülebilir tarımsal pazarlama girişimlerine yönelik örnek olay incelemeleri - Sürdürülebilir tarımsal pazarlama girişimlerinin başarı düzeyini ölçmeye yönelik performans ölçüm teknikleri - Sürdürülebilir tarımsal pazarlama uygulamalarında karşılaşılan zorluklar - Sürdürülebilir pazarlamanın etiksel boyutları ve tarım sektörü açısından değerlendirme
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sürdülebilir pazarlama kavramı ve kapsamı | ||
2 | Sürdürülebilir pazarlamanın gelişim süreci | ||
3 | Geleneksel ve sürdürülebilir pazarlama uygulamalarının karşılaştırılması | ||
4 | Sürdürülebilir pazarlama çevresi | ||
5 | Genel olarak sürdürülebilir pazarlama karması için hedefler | ||
6 | Sürdürülebilir tarımsal pazarlama karması için hedefler | ||
7 | Tarım dışı sektörlerde sürdürülebilir pazarlama stratejileri | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Tarımda sürdürülebilir pazarlama stratejileri | ||
10 | Dünyada uygulanan sürdürülebilir tarımsal pazarlama girişimlerine yönelik örnek olay incelemeleri | ||
11 | Türkiye’de uygulanan sürdürülebilir tarımsal pazarlama girişimlerine yönelik örnek olay incelemeleri | ||
12 | Sürdürülebilir tarımsal pazarlama girişimlerinin başarı düzeyini ölçmeye yönelik performans ölçüm teknikleri | ||
13 | Sürdürülebilir tarımsal pazarlama uygulamalarında karşılaşılan zorluklar | ||
14 | Sürdürülebilir pazarlamanın etiksel boyutları ve tarım sektörü açısından değerlendirme | ||
15 | Öğrenci Proje Sunumları | ||
16 | Final sınavı |
Ikerd, J.E. 1995. The Role of Marketing in Sustainable Agriculture, 87th Annual Meeting of American Society of Agronomy, St. Louis, Mo. Oct. 29-Nov. 3, 15s. Institute for Agriculture and Trade Policy (IATP). 1998. Marketing Sustainable Agriculture: Case Studies and Analysis from Europe, USA, 63s. Fuller, D.A.1999. Sustainable Marketing, Sage Publications, ISBN: 9780761912187, 407s. Natural Resources Institute. 2001. Sustainable NGO/CBO Agricultural Marketing Initiatives, Proceedings of a workshop held at White Field, Bangalore, 24–25 September (edited by Ann Gordon, Viendar Khatana, M.S.Ashok and Tiago Wandschneider), NRI Report No. 2660, 46s. Kotler, P., Kartajaya, H., Hooi, D.H., Liu, S. 2002. Rethinking Marketing: Sustainable Marketing Enterprise in Asia, ISBN-13: 978-0130465443, 218s. Castaño, J. 2002. Agricultural Marketing Systems and Sustainability: Study of Small Scale Andean Hillside Farms, Mansholt Graduate School, ISBN 90-6754-669-0, Wageningen, Netherlands, 268s. García-Rosell, J.C., Moisander, J. 2008. Ethical Dimensions of Sustainable Marketing: A Consumer Policy Perspective, European Advances in Consumer Research, Volume 8, 210-215. Emery, B. 2011. Sustanable Marketing, Pearson Education Ltd; 1 edition, ISBN-13: 978-0273723288, UK, 336s. Belz, F.M., Peattie, K. 2012. Sustainability Marketing: A Global Perspective, 2nd edition, John Wiley & Sons Inc., ISBN: 978-1-119-96619-7, USA, 352s. Reutlinger, J. 2012. Sustainable Marketing: The Importance of Being a Sustainable Business, Lahti University of Applied Sciences, Degree Programme in International Business Bachelor’s Thesis, Finland, 66s. Pandey, R., Kumari, S., Shrivastava , P., Rai, U.K. 2012. Sustainable Marketing Practices: A Potential Strategy for Sustainable Development in Emerging Economies, Emerging Marketing Paradigms published by Excel India Publishers, ISBN: 978-93-82062-73-8, New Delhi, pp 417-423. Kumar, V., Rahman, Z., Kazmi, A.A., Goyal, P. 2012. Evolution of Sustainability as Marketing Strategy: Beginning of New Era”, Procedia Social and Behavioural Sciences, Vol. 37, pp. 482-489. Martin, D., Schouten, J. 2013. Sustanable Marketing, Pearson Education Limited, ISBN-13: 978-1292040899, UK, 256s. Praude, V., Bormane, S. 2013. Sustainable Marketing: Prospects and Challenges Under Present Economy', Regional Formation and Development Studies, Vol. 11, No. 3, pp. 165-176. Onaran, B. 2014. Sürdürülebilir Pazarlama, Detay Yayıncılık, Yayın No: 587, ISBN: 978-605-4940-03-5, Ankara, 210s. Marcel Meler, M., Magaš, D. 2014. Sustainable Marketing for Sustainable Development, 11th International Academic Conference, 24 June, Reykjavik, 230-248.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 45 | 45 |
Proje Sunma | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 241 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | |
ÖÇ 6 | 5 | ||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 8 | 4 |