Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9108015052016 | Permakültür: Sürdürülebilir Tasarım İlkeleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Sürdürülebilir tarımsal verimliliğe yönelik olarak; zengin biyolojik çeşitliliğe sahip ekosistemlerin, bilinçli olarak tasarlanması konusunda temel bilgilerin kazandırılması
Dr. Öğr. Üyesi Hakkı Zafer CAN
1 | Sürdürülebilir tarım sistemlerinin kavranması |
2 | Doğal ve tarımsal ekosistemlerin kavranması ve tasarım yapabilme yeteneğinin kazanılması |
3 | Biyotik ve abiyotik çevresel faktörlerin; küresel değişim paralelinde, olası etkilerinin analiz edilebilmesi |
4 | Bitkilerdeki doğal savunma mekanizmalarının ve allelopatik etkilerinin kavranması |
5 | Sürdürülebilir planlama ve tasarım yeteneğinin kavranması |
6 | Doğal kaynakların etkin kullanım yollarının kavranması |
7 | Ekolojik etik değerlerin kavranması |
Yok
Konvansiyonel ve alternatif tarım sistemleri, Rudolf Steiner, Albert Howard, Masanobu Fukuoka ve Bill Mollison açısından tarıma bakış, Tarımda sürdürülebilirlik, Permakültürün temel ilkeleri: tasarım, su, iklim, toprak, tarım, ağaç, şehir, toplum, dünyayı gözetme, insanı gözetme, sınırlı büyüme ve artı değerin paylaşımı, Permakültürde tasarım modelleri, Sürdürülebilir tasarım ve arazi analizi Mıntıka ve dilim tasarımı, Doğal yapı özellikleri, Tasarımda gelişim ve ardıllık, Su hasadı ve su yönetimi
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Ders hakkında öğrenci görüşleri Tarımın kısa tarihçesi ve küresel değişime bağlı sorunların gelişimi | Konu ile ilgili çalışmaların izlenmesi | ||
2 | Alternatif tarım sistemlerine genel bakış | Konu ile ilgili grup tartışması | ||
3 | Tarımda sürdürülebilirlik ve kırsal kalkınma | Konu ile ilgili grup tartışması | ||
4 | Permakültür ve genel ilkeleri 1 | Konu ile ilgili grup tartışması | ||
5 | Permakültür ve genel ilkeleri 2 | Konu ile ilgili grup tartışması | ||
6 | Ara Sınav | |||
7 | Permakültürde tasarım modelleri 1 | Model tasarlama | ||
8 | Permakültürde tasarım modelleri 2 | Model tasarlama | ||
9 | Permakültürde etik değerler ve sosyal yaşam | Konu ile ilgili grup tartışması | ||
10 | Doğal yapı ve özellikleri | Video izleme | ||
11 | Doğal ve tarımsal ekosistemlerde arazi analizi 1 | Konu ile ilgili grup çalışması | ||
12 | Doğal ve tarımsal ekosistemlerde arazi analizi 2 | Konu ile ilgili grup çalışması | ||
13 | Tasarımda gelişim ve ardıllık 1 | |||
14 | Tasarımda gelişim ve ardıllık 2 | Proje Hazırlama | ||
15 | Kaynak korunumu | Proje Hazırlama | ||
16 | Fianl Sınavı | Dersin değerlendirilmesi |
Eğitim sunumları, Videolar, Permakültüre giriş - Bill Mollison Ders notları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 5 | 7 | 35 |
Proje Sunma | 2 | 48 | 96 |
Okuma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 252 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 0 | |||||||
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 | |||||||
ÖÇ 4 | |||||||
ÖÇ 5 | |||||||
ÖÇ 6 |