GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9108015092016 Sebze Yetiştiriciliğinde Sürdürülebilirlik Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Sürdürülebilir tarımın ülkemizde daha yaygın hale gelmesi için, sürdürülebilir tarımın bilinirliği ve uygulanabilirliğini artırmak amacıyla bu alanda uzmanlaşmış, üretici ve tüketicileri eğitebilecek, paydaşlar ile işbirliği yapabilecek, özellikle de uygun sulama ve gübreleme yöntemlerini bilen ve uygulayan, üründe kalıntı bırakmayacak oranda uygun ve yeterli pestisit/gübre kullanımını teşvik eden deneyimli bireyler yetiştirmek.


Prof. Dr. İbrahim DUMAN


1 Sürdürülebilir tarım konusunda bilgi ve beceriye sahip,
2 . Sürdürülebilir sebze tarımı konusunda karşılaşılabilecek sorunları değerlendirip çözüme ulaştırabilecek beceriye sahip,
3 Sürdürülebilir sebze tarım konusunda üreticileri yönetebilecek bilgi ve beceriye sahip,
4 Tüketicileri bu konuda eğitebilecek beceriye sahip bireyler

Birinci Öğretim



Yok


Özellikle yazlık ve kışlık sebze türlerinde çevre ve doğaya dost üretim faaliyetleri ile üretimde sürdürülebilir uygulamaların, sürdürülebilir sebze yetiştiriciliğinde gereken girdiler ve bu girdilerin temini ile sürdürülebilirliği konularındaki bilgiler. Bu uygulamaların örnek sebze türlerindeki uygulanabilirliklerinin aktarılması,


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tarımda sürdürülebilirlik
2 Sebze üretiminde sürdürülebilirlik
3 Sürdürülebilir sebze üretimindeki uygulamalar
4 Sürdürülebilir tohum ve fide temini
5 Toprak işleme, tohum ekimi ve fide dikimi
6 Sürdürülebilir bakım uygulamaları sulama, gübreleme, hastalık, zararlı ve yabancı ot mücadelesi
7 Ara sınav
8 Sürdürülebilir bakım uygulamaları sulama, gübreleme, hastalık, zararlı ve yabancı ot mücadelesi
9 Sürdürülebilir sebze üretiminde etkin münavebe uygulamaları
10 Sürdürülebilir domates yetiştiriciliği
11 Sürdürülebilir kavun yetiştiriciliği
12 Sürdürülebilir taze fasulye yetiştiriciliği
13 Sürdürülebilir soğan yetiştiriciliği
14 Sürdürülebilir salata-marul yetiştiriciliği
15 Genel değerlendirme
16 Final Sınavı

1. Duman, İ. ve E. Düzyaman, 2006. Türkiye’de Sanayi Domatesi Üretiminin Dünü, Bugünü ve Geleceği”. VI. Sebze Tarımı Sempozyumu, s: 177-181, 19-22 Eylül 2006. 2. Duman, İ. ve N. Algan, 2012. Organik Tarımda Ekim Nöbeti Organik Sebze Yetiştiriciliği, Organik Tarım, Güncellenmiş 2. Baskı, s: 123-149, Ankara. 3. Duman, İ. 2012. Organik Sebze Yetiştiriciliği, Organik Tarım, Güncellenmiş 2. Baskı, s: 163-184, Ankara. 4. Sönmez, İbrahim, 2011. Konvensiyonel koşullarda geliştirilen bazı sanayi domatesi hatlarının organik koşullara uygunluklarının belirlenmesi, Ege Üniversitesi, Fen Bilimleri Enst., s:111. 5. Vural, H., D. Eşiyok ve İ. Duman, 2000. Kültür Sebzeleri (Sebze Yetiştirme) E.Ü. Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü, E.Ü Basımevi, s: 440, Bornova. 6. Şalk, A., L. Arın, M. Deveci ve S. Polat, 2008. Özel Sebzecilik, Namık Kemal Üniversitesi Ziraat Fakültesi, ISBN 978-9944-0786-0-3, s: 488. Onur Grafik Matbaa ve Reklam Hizmetleri, İstanbul. 7. Aksoy, A. ve İ. Duman, 2011-2012. Adım Adım İyi Tarım Projesi, Sürdürülebilir Satın Alma Yol Haritası, Doğal Hayatı Koruma Vakfı (WWF-Türkiye) ve Knorr İşbirliği, Sonuç raporu, s: 151, Bornova-İzmir. 8. Aksoy, A. ve İ. Duman, 2011-2013. Sürdürülebilir Tarım Projesi, Doğal Hayatı Koruma Vakfı (WWF-Türkiye) ve Knorr İşbirliği, Çiftçi Eğitimleri Aşaması, Sonuç raporu, s:17.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Ev Ödevi 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Proje Hazırlama 1 45 45
Proje Sunma 1 3 3
Makale Kritik Etme 1 40 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 45 45
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 60 60
Toplam İş Yükü (saat) 241

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4 4
ÖÇ 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek