GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9108015312019 Agro-Ekolojik Sebze Üretiminde Yerel Çeşitlerin Kullanımı Ve Sürdürülebilirlik Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı agro-ekoloji, konvansiyonel üretim sistemi ile iyi tarım, organik tarım ve sürdürülebilir tarım sistemlerinin tanımlanması ve alternatif üretim sistemlerini kıyaslanması ile öğrencinin sürdürülebilirlik anlayışının tarımdaki uygulamasını ve önemini anlamasını sağlamaktır.


Doç. Dr. Funda YOLDAŞ Prof. Dr. Dursun EŞİYOK


1 1. Agro-ekoloji terimini kavrayabilme
2 2. Tarımsal üretimde sürdürülebilir tarım tekniklerinden yararlanma
3 3. İklim değişimleri ve tarımsal faaliyetlerle ilişkileri
4 4. Çevresel sürdürülebilirliğin amaç ve yararlarını sentezleyebilme
5 5. Bugünkü tarım sistemlerinin sorunları hakkında fikir yürütebilmenin önemini kavrayabilme ve çözüm önerebilme

İkinci Öğretim



[Yok]


Tarım ve ekoloji, biyoçeşitliliğin tarımdaki rolü, tarım ve çevre ilişkileri ile tarımsal ekosistemler ve sürdürülebilirlikle ilgili temel kavramlar, küresel iklim değişiminin tarımsal üretime etkileri, tarımsal girdiler, münavebe gibi konular öğrencilere aktarılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Agronomi, Ekoloji ve Agro-ekoloji terimleri
2 Dünyada ve Türkiye’de Sürdürülebilir Tarım Uygulamalarının tarihsel gelişimi
3 Konvansiyonel üretim sistemi ile iyi tarım, organik tarım ve sürdürülebilir tarım sistemlerinin tanımlanması ve alternatif üretim sistemlerinin karşılaştırılması
4 Çevre koruma ve biyoçeşitlilik
5 Tarımsal üretim-çevre ilişkileri, çevresel kaynakların kullanımı ile ortaya çıkan sera etkisi, küresel ısınma ve iklim değişiklikleri
6 Sağlıklı toprak, toprak yönetimi
7 Su, su kaynakları ve su yönetimi
8 Ara sınav
9 Tarımsal girdiler
10 Münavebe
11 Yeşil gübreler
12 Malçlama
13 Kompost
14 Final

Makbule CİVELEK, Taner DALGIN, Hüseyin ÇEKEN, 2013. Agro-Turizm ve Sürdürülebilirlik İlişkisi: Muğla Yöresindeki TaTuTa Çiftliklerinde Bir Araştırma (Relationship Between Agro-Tourism and Sustainability: A Research TaTuTa Farms in Muğla Religion ). Journal of tourism and Gastronomy Studies. Anonymous, 1999. “Çevre Bilimi-Sürdürülebilir Dünya”. Ed. Ü. Erdem. E.Ü. Çevre Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayınları No:1. XX+498 s. Miguel A. Altieri, 1995. Agroecology: The Science of Sustainable Agriculture


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Ev Ödevi 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 12 1 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 12 12 144
Ev Ödevi 2 12 24
Toplam İş Yükü (saat) 184

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 2 2 2 5 2 4 5
ÖÇ 2 5 5 5 4 5 5 4
ÖÇ 3 3 5 5 3 4 5 4
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 4
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek