GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9108015322019 Ruminant Beslenmede Sürdürülebilir Kaynak Kullanımı Seçmeli Ders Grubu 1 2 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı, öğrencilerin sürdürebilir ruminant hayvancılıkta, çevre kirliliğini azaltma, üretimin etkinliğini iyileştirmeyi dikkate alarak hayvan beslemede kaynakların sürdürebilir kullanımı konularında teorik bilgilerle donanmalarını sağlamaktır.


Doç. Dr. Muazzez CÖMERT ACAR


1 Sürdürebilir kaynak kullanımı konusunda farkındalıklarını arttırma
2 Ruminantlarda yem, rasyon formülasyonu ve besleme konularını kavrayabilme
3 Yemin özelliklerinden yararlanarak hayvan besleme ile nitelikli hayvansal ürün (süt, kırmızı et) elde etme arasındaki ilişkileri öğrenme
4 Ruminant beslemede sürdürebilirlik konularındaki bilimsel gelişmeleri izleyebilme
5 Ruminant hayvancılık işletmelerinde sürdürebilirlik için hayvan besleme stratejileri geliştirme

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Sürdürebilirlik nedir? Sürdürebilirlikte ruminant besleme ve yemleme neden önemlidir? Ruminant beslemede sürdürebilirlikte çevre koruma, doğal kaynakların kullanımı ve üretim etkinliği, Rasyon formulasyonu, Kaba ve Yoğun yem idaresi ve sürdürebilirlik, Genç hayvanlar (buzağı, düve), kuru dönemdeki süt sığırları, laktasyondaki süt sığırları, besi sığırları, koyun ve keçilerin beslenmesinde sürdürebilir kaynak kullanımı.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sürdürebilirlik nedir? Sürdürebilirlikte ruminant besleme ve yemleme neden önemlidir? (Yemlemede sürdürebilirlik için hayvan besleme anahtardır!)
2 Ruminant beslemede sürdürebilirlik, çevre koruma ve doğal kaynakların kullanımı
3 Ruminant beslemede sürdürebilirlik ve üretim etkinliği
4 Ruminantlarda Rasyon Formulasyonu ve Yemlemede sürdürebilir kaynak kullanımı
5 Kaba yem idaresi ve sürdürebilirlik
6 Yoğun yem idaresi ve sürdürebilirlik
7 Genç Hayvanların (buzağı, düve) beslenmesi ve sürdürebilir kaynak kullanımı
8 Arasınav
9 Süt ineklerinde kuru dönem (Geçiş sürecinde) Besleme ve sürdürebilir kaynak kullanımı
10 Laktasyondaki Süt sığırlarının beslenmesi ve sürdürebilir kaynak kullanımı-1
11 Laktasyondaki Süt sığırlarının beslenmesi- sürdürebilir kaynak kullanımı-2
12 Besi sığırlarının beslenmesi ve sürdürebilir kaynak kullanımı-1
13 Besi sığırlarının beslenmesi ve sürdürebilir kaynak kullanımı-2
14 Koyunların beslenmesi ve sürdürebilir kaynak kullanımı
15 Keçilerin beslenmesi ve sürdürebilir kaynak kullanımı
16 Final Sınavı (Değerlendirme)

Elektronik ortamda hazırlanmış Ders Notları (PPT, MPG) 1. Coffey. L., J. Reynolds and M. Hale, 2010. Small Ruminant Sustainability Checksheet. National Sustainable Agriculture Infirmation Systems. ATTRA. A project report of the National Center for Appropriate Technology. 2. FAO. 2014. Towards a concept of Sustainable Animal Diets, by Harinder P. S. Makkar & Philippe Ankers. FAO Animal Production and Health Report. No. 7. Rome, Italy 3. Makkar, Harinder P. S. 2016.Animal nutrition in a 360-degree view and a framework for future R&D work: towards sustainable livestock production. Animal Production Science, 56: 1561–156 4. Oltjen, J. W., E. Kebreab, H. Lapierre. 2013. Energy and protein metabolism and nutrition in sustainable animal production. Wageningen Academic publishers. EAAP publication no:34. 5. Pulina G., A. Helena, D. Francesconi, B. Stefanon, A. Sevi, L. Calamari, N. Lacetera, V. Dell’Orto, F. Pilla, P. A. Marsan, M. Mele, F. Rossi, G. Bertoni, G. M. Crovetto & Bruno Ronchi 2017. Sustainable ruminant production to help feed the planet, Italian Journal of Animal Science, 16:1, 140-171, 6. Wanapat M., A. Cherdthong , K. Phesatcha, S. Kang. 2015. Dietary sources and their effects on animal production and environmental sustainability. Animal Nutrition 1:96-103



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 5 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 10 20
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 118

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 4 4
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek