GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9103125032016 Mühendislik Matematiği Ders 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı, öĞrenciye gerek öĞrenimi, gerekse de meslek yaşamı boyunca çok sık karşılaşacaĞı “UYGULAMALI MATEMATİK”e ilişkin problemler ve çözümleri hakkında bilgi vermektir. Derste çözülen çok deĞişik uygulama tipleri yardımıyla, öĞrencinin konuyu kavrayıp bilgisini hızlı bir şekilde uygulaması hedeflenmektedir.


Prof. Dr. Aydoğan ÖZDAMAR


1 Dalga eşitliğini öğrenmek
2 Fourier yöntemleri ve kısmi türevli diferansiyel denklemleri çözebilmek
3 Diffüzyon eşitliğini öğrenmek
4 Fourier serileri, Fourier integrali, Fourier dönüşümünü öğrenmek
5 Laplace eşitliğini öğrenmek


Yok


Yok


Fourier yöntemleri ve kısmi türevli diferansiyel denklemler Fourier serileri, Fourier integrali, Fourier dönüşümü Diffüzyon eşitliĞi Dalga eşitliĞi Laplace eşitliĞi DeĞişkenlerine ayırma yöntemi Sturm-Lioville teorisi Fourier ve Laplace transformları Görüntü(ayna) yöntemi, sayısal çözümlemeler · Kompleks deĞişkenler teorisi; Kompleks deĞişkenler fonksiyonları Akışkanlar mekaniĞi uygulamaları Kompleks integral matematiĞi Taylor serisi; Laurent serisi ve rezidü teoremi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Fourier yöntemleri ve kısmi türevli diferansiyel denklemler
2 Fourier serileri, Fourier integrali, Fourier dönüşümü
3 Diffüzyon eşitliĞi
4 Dalga eşitliĞi
5 Laplace eşitliĞi
6 DeĞişkenlerine ayırma yöntemi
7 Sturm-Lioville teorisi
8 Fourier ve Laplace transformları
9 Ara Sınav
10 Görüntü(ayna) yöntemi, sayısal çözümlemeler
11 Kompleks deĞişkenler teorisi; Kompleks deĞişkenler fonksiyonları
12 Akışkanlar mekaniĞi uygulamaları
13 Kompleks integral matematiĞi
14 Taylor serisi; Laurent serisi ve rezidü teoremi
15 Taylor serisi; Laurent serisi ve rezidü teoremi
16 Final Sınavı

1. Hildebrand, F.B., “Methods of Apllied Mathematics”, Prentice-Hall, 1965. 2. Kreyszig, E., Advanced Engineering Mathematics, John Wiley & Sons, 1962. 3. Khuri, A.I., “Advanced Calculus with Aplications in Statistics”, John Wiley & Sons,1993. 4. Churchill, R.V., “Operational Mathematics”, McGraw- Hill, 1972.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 10 3 30
Proje Hazırlama 2 5 10
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 10 9 90
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 176

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek