GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9109015002022 Sanal Ürün Geliştirme Prensipleri Ders 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Sanal ürün geliştirme (SÜG) yöntemleri hakkında genel bilgiler verilerek, öğrencilere SÜG yöntemlerinin neler oduğuı, nasıl uygulandığı ve ne tür faydalar sağladığı hakkında bilgilerin verilmesi amaçlanmıştır.


Doç. Dr. Erkan Zeki Engin, Dr. Öğr. Üyesi Coşkun Harmanşah, Doç. Dr. Mahmut Pekediş


1 Sanal ürün geliştirme hakkında bilgi sahibi olmak
2 Sanal ürün geliştirme süreçlerini ve ürün geliştirme sürecinin farklı aşamalarında kullanılan yazılımları öğrenmek
3 Sanal ürün geliştirme ve sanal üretim hakkında proje geliştirme

Birinci Öğretim


Ürün Geliştirme Süreçleri konusunda bilgi ve deneyim sahibi olmak veya Ürün Geliştirme Yönetimi (PLM) dersini almış olmak.


YOK


Dijital üretim, sanal ürün tasarımı, sanal üretim simülasyonları, sanal üretim adımları: proses planlama, montaj simülasyonları, üretim hattı tasarımları, fabrika tasarımları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sanal Ürün Geliştirme Prensiplerinin Temelleri
2 Sanal Ürün Geliştirme Prensiplerinin Temelleri
3 Dijital ürün ve üretim
4 Elektroniğe Giriş: Analog ve sayısal veri kavramlarını anlamak, Komponent seçiminde dikkat edilecek hususların öğrenilmesi, Temel elektronik komponentlerini tanımak
5 Elektroniğe Giriş: Temel elektronik komponentlerini tanımak, Analog devre kurulumunu anlamak, Örnek bir benzetim programında devre kurulumunu anlamak
6 Ürün Yaşam Döngüsü Yönetim Sistemi Yazılımının temel bileşenleri
7 PLM yazılımlarında Kullanıcı ve Sistem Destek Fonksiyonları
8 PLM yazılımlarında Ürün ve Proje Yönetiminin esasları
9 Ara sınav : Tasarımı yapılacak sanal ürün konseptinin tanımlanması
10 Ürün konsept tasarımını tanımlama
11 Sanal ürün tasarımını tamamlama
12 Montaj üretim simülasyonları
13 Üretim hattı tasarlama
14 Sanal fabrika tasarımı
15 SÜG uygulamaları
16 Final sınavı : Oluşturulan sanal ürünü sunma

Lindemann U., (2016), Handbuch Produktentwicklung, Hanser Fachbuchverlag, Talaba D., Amditis A., (2008), Product Engineering: Tools and Methods Based on Virtual Reality, Springer.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Proje Hazırlama 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Toplam 0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Takım/Grup Çalışması 3 30 90
Bireysel Çalışma 3 5 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 30 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 50 50
Toplam İş Yükü (saat) 230

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 4 3 3
ÖÇ 2 4 4 4 5 5
ÖÇ 3 5 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek