Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301095182001 | Model Organizmalar | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
“Model Organizmalar” dersinin amacı ve hedefi değişik model organizmaları, kullanım amaç ve yerleri hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Doç. Dr. Buket Kosova
1 | Model organizmalarını sayma |
2 | Model organizmaları uygun laboratuvar koşullarında yetiştirmeyi bilme |
3 | Planlanan bir deney için doğru model organizmayı seçme |
4 | Belirli bir tip deney için her model organizmanın avantajlarını bilme |
5 | Belirli bir tip deney için her model organizmanın dezavantajlarını bilme |
Yok
Yok
Model Organizmalar: Escherichia coli. Saccharomyces cerevisia. Schizosaccharomyces pombe. Drosophila melanogaster. Zebrafish. Mus musculus. Rattus norvegicus. Dictyostelium discoideum. Xenopus. Arabidopsis thaliana. Model organizmanın doğru kullanımı: Planlanan bir deney için doğru model organizmayı seçmek. Belirli tip deneyler için her model organizmanın avantaj ve dezavantajları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Model Organizmalar Dersine Giriş | ||
2 | Escherichia coli | ||
3 | Saccharomyces cerevisia | ||
4 | Schizosaccharomyces pombe | ||
5 | Drosophila melanogaster | ||
6 | Zebrafish | ||
7 | Mus musculus | ||
8 | Rattus norvegicus | ||
9 | Dictyostelium discoideum | ||
10 | Xenopus | ||
11 | Arabidopsis thaliana | ||
12 | Evo-Devo çalışmaları için yeni model organizmalar | ||
13 | Model organizmanın doğru kullanımı | ||
14 | Planlanan bir deney için doğru model organizmayı seçmek | ||
15 | Belirli tip deneyler için her bir model organizmanın avantajları | ||
16 | Belirli tip deneyler için her bir model organizmanın dezavantajları |
Ders Notları Öğretim Üyesi tarafından dağıtılmaktadır
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Tartışma | 16 | 1 | 16 |
Soru-Yanıt | 16 | 1 | 16 |
Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 182 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 | |
ÖÇ 4 | |
ÖÇ 5 |