GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204055862016 Stratejik Pazarlama Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


- Küresel bağlamda çeşitli piyasalardaki pazarlama fonksiyonuna ilişkin yönetsel bir perspektif geliştirmek. - Yönetsel karar vermeyi kullanabilmek ve piyasa fırsatlarını analiz edebilmek için bir çerçeve sağlamak.


DOÇ. DR. Aykan CANDEMİR


1 Bilimsel metotlar kullanarak, veri ve sonuçları yorumlayarak işletmelerde meydana gelen pazarlama problemlerini çözebilme
2 Pazarlama programlarına stratejik pazarlama analizlerini uygulayabilme.
3 Pazarlamanın temel alanlarına edinilen teorik ve pratik bilgileri kullanabilme ve analiz edebilme.


Yok


Yok


Bu dersin amacı etkili pazarlama programları dizayn edebilmek için pazar fırsatlarının değerlendirilmesi, müşterilerin, rakiplerin ve şirketin analiz edilmesidir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Pazarlama Yönetimine Giriş
2 Pazarlama Stratejileri ve Planları
3 Pazarlama Çevresi
4 Pazarlama Araştırması
5 Müşteri Değeri, Tatmini Ve Bağlılığı Yaratma
6 Tüketici Pazarının Analizi
7 Endüstriyel Pazarın Analizi
8 Ara Sınav
9 Pazar Bölümleme Ve Hedefleme
10 Pazar Tekliflerini Şekillendirme
11 Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Tasarlanması ve Yönetimi
12 Küresel Pazarlara Giriş
13 Dönem Ödevi Sunum
14 Dönem Ödevi Sunum
15 Dönem Ödevi Sunum
16 Final Sınavı

• Kotler, Philip, Kevin Keller (2009), Marketing Management, 13/E, Prentice Hall • Kerin Roger, Robert Peterson (2010), Strategic Marketing Problems: Cases and Comments, 12/E, Prentice Hall • Doyle, Peter, Phil Stern, Marketing Management and Strategy, 4/E , Prentice Hall


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Uygulama/Pratik 2 1 2
Seminer 1 4 4
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 15 2 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 30 2 60
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 176

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 4 5 4 5 5 4 5 4 5
ÖÇ 2 4 4 5 4 5 5 4 4 4 4
ÖÇ 3 5 4 5 4 5 5 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek