GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204015072017 Satış Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


İşletmeler için stratejik önem taşıyan müşteri ilişkileri kurma ve satış yönetimi kapsamında müşteri ilişkilerinin kurulması ve geliştirilmesi, bir satış planın nasıl oluşturulacağı, bu plana bağlı satış bölgelerinin ve kotalarının nasıl belirleneceği, satış sürecinde gerekli elemanın nasıl seçilip, ne tür eğitimlerin verileceği, onların nasıl motive edilip, ücretlendirileceği ve satış performansının nasıl değerlendirileceği konuları incelemektir.


Prof. Dr. G. Nazan GÜNAY


1 Müşteri ilişkileri kurma ve Kişisel Satışın ilkelerini ve kapsamını tanımlayabilme
2 Müşteri ilişkilerini kurma, geliştirme, satış yöneticisinin görevlerini ve satış yönetimi fonksiyonlarını tanımlayabilme
3 Satış Yönetimi sürecini anlayabilme


Yok


Yok


Pazar konumu ile pazarlama sistemi arasındaki ilişki, müşteri ilişkileri kurma ve geliştirme, satış ve satış yönetimi, satış organizasyonu, satış tahminleri, satış planının geliştirilmesi ve satış analizidir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Müşteri ilişkileri kurma
2 Müşteri ilişkileri geliştirme
3 Satış Yönetimine Giriş,
4 Satış Süreci
5 Satış Yönetimi ve Faaliyetlerinin Planlanması
6 Satış Tahmini ve önemi
7 Satış Tahmin Yöntemleri
8 Ara sınav
9 Satış Gücü Oluşturma
10 Satış Elemanlarını Motive etme
11 Satışçıların Ücretlendirilmesi
12 Satış Bölgelerinin Yönetimi
13 Satış Kotalarının Düzenlenmesi
14 Satış Bütçeleri
15 Satış Projesi Sunumu
16 Final Sınavı

• Satış Teknikleri Eğitimi, Erdoğan TAŞKIN, Papatya Yayıncılık, 2004. • Satış Yönetimi Eğitimi, Erdoğan TAŞKIN, Kazancı yayınları, 2004. • Satış Yönetimi, Denetimi ve Türkiye’de Uygulanması: Erdoğan TAŞKIN, Kazancı Yayınları, 1997. • David Jobber, Geoff Lancaster, Selling and Sales Management, 8th Edition, Prentice Hall, 2010.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Seminer 1 4 4
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 15 2 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 30 2 60
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 174

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 5 4 3 4 4 4 4 5 4
ÖÇ 2 5 4 5 4 5 4 4 4 4 5
ÖÇ 3 4 4 5 4 4 4 5 5 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek