Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203107062017 | Kurum İçi Halkla İlişkiler ve Motivasyon | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 2,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin temel amacı kurumsal itibar yönetimi sürecinde kurum içi halkla ilişkiler çalışmalarının önemini vurgulamaktır. Motivasyonun çalışanların verimliliği üzerindeki etkisini göstermektir. Motivasyonu arttıran kurum içi halkla ilişkiler araç ve teknikleri irdelenecektir.
Prof. Dr. Nilay BAŞOK
1 | Kurum içi halkla ilişkiler yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak |
2 | Motivasyon kavramı ve motivasyon araçlarını aktarmak |
3 | Kurumsal itibar yönetimi ile kurum içi halkla ilişkiler alanlarında güncel verilere ulaşmak ve üretebilmek |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Kurumsal İtibarda kurum içi halkla ilişkilerin önemi, Kurum içi halkla ilişkiler, İletişim yönetimi, Motivasyon kavramı, Motivasyon araçları, Kurum Kültürü ve motivasyon, Örnek uygulamalar, Kurum içi halkla ilişkiler, Sosyal iletişim Becerileri, Örgütsel iletişim türleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kurumsal itibar ve iletişim kavramı üzerine tartışma | ||
2 | Kurum içi halkla ilişkiler Yönetimi | ||
3 | Kurum içi halkla ilişkiler ve bağlantılı alanlar | ||
4 | Kurum içi halkla ilişkiler araçları | ||
5 | Motivasyon ve moral kavramları | ||
6 | Motivasyon araçları | ||
7 | Sosyal İletişim Becerileri | ||
8 | Arasınav (Vize) | ||
9 | Sosyal İletişim Becerileri II | ||
10 | Örgütsel İletişim (Biçimsel Kanallar) | ||
11 | Örgütsel İletişim (Biçimsel olmayan kanallar) | ||
12 | Örnek vaka analizleri | ||
13 | Kurumsal iletişim ve iletişim becerileri | ||
14 | Kurum içi halkla ilişkiler uygulamaları | ||
15 | Kurum İçi halkla ilişkiler uygulamaları II | ||
16 | Final |
Z. Beril Akıncı Vural, Mikail Bat, Kurumsal İletişim Teoriden Pratiğe, İletişim Yayıncılık, İstanbul, 2013. P.S. Tripathi, Communication Management (A Global Perspective), New Delhi Publ.,India, 2009. Arthur H. Bell, Dayle M. Smith, Management Communication, WileyandSonsPubl. US, 2010. İsmet Barutçugil, Performans Yönetimi, Kariyer Yayıncılık, 2. baskı, İstanbul,Ekim 2002 Canan, Çetinkanat,Örgütlerde Güdülenme ve İş Doyumu, Anı Yayıncılık, Ankara, Eylül 2000 Levent Önen ve Burak Tüzün, Motivasyon, Epsilon Yayınları, İstanbul, 2005
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Makale Kritik Etme | 4 | 1 | 4 |
Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Okuma | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 |