Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203107142017 | İtibar Yönetiminde Paydaş İlişkileri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 2,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin işletmelerin etik ve sosyal sorumluluk kapsamında paydaşlarıyla nasıl diyalojik ilişkiler geliştirdiğini anlamalarını sağlamaktır.
Doç.Dr. Ebru Güzeloğlu
1 | Gündem koyma ve saptama kuramı ve kuramın dayanaklarını oluşturan kavramları açıklayabilme |
2 | Gündem oluşumu için uygun halkla ilişkiler tekniklerini kullanabilme |
3 | Stratejik halkla ilişkiler faaliyetleri yoluyla gündem yönetim sürecini tasarlayabilme |
İkinci Öğretim
yok
[Yok]
Paydaş analizi Yatırım, gündem ve ilişkilerin değişimi Pazarlama, sosyal sorumluluk ve etik İtibar açısından paydaşların rolü Müşteri ilişkileri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi. | ||
2 | Paydaş teorisi | ||
3 | Hissedarlarla ilişkiler | ||
4 | Yatırım, gündem ve ilişkilerin değişimi | ||
5 | Pazarlama, sosyal sorumluluk ve etik | ||
6 | İtibar açısından paydaşların rolü | ||
7 | Paydaş analizi | ||
8 | Paydaş analizine ilişkin ödev çalışmalarının sunumu | ||
9 | Paydaşların tanımlanması ve konumlandırma | ||
10 | Kuruluş faaliyetlerine ilişkin alanlar ve kamular ve paydaşların tanınması | ||
11 | Müşteri ilişkileri | ||
12 | İç paydaş ilişkileri | ||
13 | Aktivist ve aktif kamularla ilişkiler | ||
14 | Kurumsal aktivizm ve iş liderliği | ||
15 | Konu yönetimi ve paydaş ilişkilerinde ağ kurma | ||
16 | Final |
Clow, K.E. & D. Baack (2004). Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications. New Jersey: Prentice Hall. Lovelock, C. & J. Wirtz (2011). Services Marketing: People, Technology, Strategy. New Jersey: Prentice Hall. Ford, D., L. Gadde, H. Hakansson, & I. Snehota (2011). Managing Business Relationships. West Sussex: John Wiley & Sons. Wheelen, T. & J.D. Hunger (2012). Strategic Management and Business Policy: Toward Global Sustainability. New Jersey: Prentice Hall.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ev Ödevi | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Okuma | 5 | 1 | 5 |
Ev Ödevi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 |