GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203117012017 Dijital Platformda Yeni Teknolojiler Ders 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, bilgi iletişim teknolojileri alanındaki kavram ve terimleri açıklamak, özellikle de sosyal açıdan bu teknolojilerin değerlendirilmesi yeteneğini öğrencilere kazandırmaktır.


Prof.Dr. Z.Beril Akıncı Vural


1 ÖÇ1. Bilgi İletişim teknolojileri kavramını tanımlar ve diğer alanlarla ilişkilendirir.
2 ÖÇ2. Bilgi iletişim teknolojileri ve küreselleşme arasındaki ilişkileri tanımlar.
3 ÖÇ3. Bilgi iletişim teknolojilerini ütopyan ve distopyan perspektiften değerlendirir.
4 ÖÇ4.Bilgi iletişim teknolojilerini, bilgi çağını kuramsal çerçevede tanımlar.

İkinci Öğretim


Yok


Yok


Ders kapsamında bilgi iletişim teknolojilerinin neler olduğu, doğası, avantajları, bu alandaki ahlaki konular, küreselleşme ve iletişim teknolojileri bağlantısı, bilgi iletişim teknolojilerinin sosyal gelişme açıdan değerlendirilmesi, bu alandaki ütopyan ve distopyan yaklaşımlar ve de dijital teknolojilerin iletişim alanındaki yansımaları ele alınmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Bilgi İletişim Teknolojilerinin Gelişmesi
3 Dijitizasyon: Doğası ve Avantajları
4 Bilgi İletişim Teknolojilerinin Siyasal Ekonomisi
5 Yeni Sosyo-Ekonomik Sistem: Bilgi Teknolojisi, Şebekeleşme ve Küreselleşme
6 Bilgi Çağının Diğer Yüzü: Eşitsizlik, Yoksulluk, Sefalet ve Sosyal Dışlanma
7 Bilgi Kapitalizmi ve Artan Sosyal Kriz
8 Ara Sınav
9 Dijital Teknolojiler ve Sosyal Gelişme
10 Ütopyan ve Distopyan Yaklaşımlar
11 Dijital Teknolojiler, Yasal-Etik Konular ve Güvenlik
12 Dijital Teknolojiler ve Halkla İlişkiler
13 Dijital Teknolojiler ve Reklam
14 Dijital Teknolojiler ve Pazarlama
15 Dijital Teknolojilerin Geleceği ve Yansımalar
16 Final Sınavı

Beril Akıncı Vural, Information Communication Technologies and Change, Ege University Communications Faculty No:14, İzmir, 2002. Editör:Z.Beril Akıncı Vural, Bilgi İletişim Teknolojileri ve Yansımaları, Nobel yayınları, 2006. Editör:Z.Beril Akıncı Vural, Dijital Platform ve iletişim, E.Ü. Yayınları, İletişim Fakültesi yayın no: 42, İzmir, 2006. Internet ve online veri tabanları.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 1 50 50
Rapor Sunma 1 4 4
Proje Hazırlama 1 50 50
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek