| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| 9203117152017 | İkna Edici İletişim | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 | 
Yüksek Lisans
Türkçe
İkna edici iletişim dersinin amacı, tutum ve davranış değişikliği, motivasyon ve kitle psikolojisinin anlaşılması ve açıklanmasını sağlamaktır.
Assist. Prof. Dr. Baki Can
| 1 | İkna edici iletişim, retorik, motivasyon vb. kavramları anlaya bilme | 
| 2 | İkna edici iletişimin pazarlama, halkla ilişkiler. Siyasal iletişim, reklam vb.nasıl kullanıldığını kavrayabilme. | 
| 3 | İkna edici iletişim yöntemlerini kullana bilme | 
| 4 | İkna edici iletişim sürecinde dikkat edilmesi gereken hususları kavrayabilme | 
İletişim bilimine giriş, sosyal psikoloji
Yok
-ikna edici iletişim, retorik, motivasyon vb. kavramların açıklanması -pazarlama, halkla ilişkiler, siyasal iletişim, reklam, savunma vb. konularda ikna edici iletişimin nasıl kullanıldığını gösterme -İkna edici iletişim sürecinin her bir aşamasında ikna için dikkat edilmesi gereken hususları açıklama -Tarihi süreçte ikna edici iletişim ve retoriğin kullanılmasının anlatılması
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|---|
| 1 | İkna edici iletişimin ve retoriğin tanımı ve içeriği | ||
| 2 | Aristoteles ve retoriği | ||
| 3 | İkna edici iletişimde tutum ve davranış değişikliği | ||
| 4 | İkna edici iletişim ve değer-beklenti kuramı | ||
| 5 | Motivasyon ve kitle psikolojisi | ||
| 6 | İkna edici iletişimde kaynağın rolü | ||
| 7 | İkna edici iletişimde mesaj, araç ve alıcının rolü | ||
| 8 | Arasınav (Vize) | ||
| 9 | Sözlü ve sözsüz mesajlarla ikna | ||
| 10 | Hedef analizi | ||
| 11 | İkna edici iletişimde duygu ve mantık kullanımı | ||
| 12 | Gürültünün ikna edici iletişim sürecine etkisi | ||
| 13 | İkna edici iletişimin halkla ilişkiler ve reklamcılıkta kullanılması | ||
| 14 | İkna edici iletişimin siyasal iletişim ve pazarlamada kullanılması | ||
| 15 | Tarihte retorik ve ikna edici iletişimin kullanımı | ||
| 16 | Final | 
Ders Kitabı:Yüksel, Ahmet Haluk, İkna Edici İletişim, Asa Kitabevi, 1994, Eskişehir Yardımcı Kaynaklar: Aristoteles, Retorik, çev.: Mehmet H. Doğan, Yapı Kredi Yayınları, 2008,
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer | 
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 | 
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer | 
| Final Sınavı | 1 | 100 | 
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) | 
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | 
| Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 90 | 90 | 
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 13 | 13 | 
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 13 | 13 | 
| Rapor | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü (saat) | 180 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
| ÖÇ 1 | ||||||||||||||
| ÖÇ 2 | ||||||||||||||
| ÖÇ 3 | ||||||||||||||
| ÖÇ 4 |