Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203117082017 | Siber Uzamda Markalaşma | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 2,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı öğrencilere siberuzamda nasıl marka inşa edileceğini öğretmektir.
Doç.Dr. Özgür KÖSEOĞLU
1 | 1. Markalaşma stratejilerini temelden etkileyen dijital devrimin özelliklerini kavrayabilme |
2 | Geleneksel yöntemlerin marka inşası için neden yetersiz kaldığını anlayabilme. |
3 | Farklı yeni medya platformlarını ayırt edebilme ve marka inşa etmek için gerekli en doğru ortamları seçebilme. |
4 | Siber uzamda marka inşa etmek için sosyal medyayı etken kullanabilme |
5 | Farklı yeni medya platformlarını bütünleştip orkestra edebilme. |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Siberuzamın tanımı, siberuzamla ilişkili kavramlar, sosyal medyanın karaktersitiği, aktif dinleme, monitörleme, markalar için sosyal medya ekosistemi yaratmak, marka gazeteciliği, siberuzamda elektronik ağızdan ağıza iletişim ve viral yayılmalar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Siberuzam Nedir? Siberuzamla İlişkili Kavramlar: Geleneksel, Yeni, Sosyal Medya | ||
2 | Dijital Devrim Markaları Nasıl Etkiliyor? | ||
3 | Geleneksel Markaların Siberuzama Aktarımı | ||
4 | Siberuzamda Doğan Markalar ve Stratejileri | ||
5 | Siberuzamda Markaların Yanlışları | ||
6 | What can brands learn from big data? | ||
7 | Siberuzamda Etken Dinleme | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Creating a cyberspace ecosystem for brands: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube and others. | ||
10 | Marka Gazeteciliği | ||
11 | Marka için İçerik Kürasyonu | ||
12 | Tüketici Yaratımlı İçerik ve Markalar | ||
13 | Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim ve Markalar | ||
14 | Siberuzamda Markaların Viral Yayılımı | ||
15 | Oyunlaştırma ve Markalaşma | ||
16 | Final Sınavı |
Breakenridge D. (2001) Cyberbranding Brand Building in the Digital Economy, USA: Prentice Hall PTR. Crittenden V. L. (2015) Corporate Branding in Facebook Fan Pages Ideas For Improving Your Brand Value, NewYork: Business Expert Press. Dennhardt S. (2014) User-Generated Content and its Impact on Branding: How Users and Communities Create and Manage Brands in Social Media, Springer Fachmedien Wiesbaden Marwick A. E. (2013) Status Update Celebrity, Publicity, And Branding in The Social Media Age, London: Yale University Press. Travis D. (2000) Emotional Branding: How Successful Brands Gain the Irrational Edge USA: Prima Publishing.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Makale Kritik Etme | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |