GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203117082017 Siber Uzamda Markalaşma Seçmeli Ders Grubu 1 2 2,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı öğrencilere siberuzamda nasıl marka inşa edileceğini öğretmektir.


Doç.Dr. Özgür KÖSEOĞLU


1 1. Markalaşma stratejilerini temelden etkileyen dijital devrimin özelliklerini kavrayabilme
2 Geleneksel yöntemlerin marka inşası için neden yetersiz kaldığını anlayabilme.
3 Farklı yeni medya platformlarını ayırt edebilme ve marka inşa etmek için gerekli en doğru ortamları seçebilme.
4 Siber uzamda marka inşa etmek için sosyal medyayı etken kullanabilme
5 Farklı yeni medya platformlarını bütünleştip orkestra edebilme.

İkinci Öğretim


Yok


Yok


Siberuzamın tanımı, siberuzamla ilişkili kavramlar, sosyal medyanın karaktersitiği, aktif dinleme, monitörleme, markalar için sosyal medya ekosistemi yaratmak, marka gazeteciliği, siberuzamda elektronik ağızdan ağıza iletişim ve viral yayılmalar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Siberuzam Nedir? Siberuzamla İlişkili Kavramlar: Geleneksel, Yeni, Sosyal Medya
2 Dijital Devrim Markaları Nasıl Etkiliyor?
3 Geleneksel Markaların Siberuzama Aktarımı
4 Siberuzamda Doğan Markalar ve Stratejileri
5 Siberuzamda Markaların Yanlışları
6 What can brands learn from big data?
7 Siberuzamda Etken Dinleme
8 Ara sınav
9 Creating a cyberspace ecosystem for brands: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube and others.
10 Marka Gazeteciliği
11 Marka için İçerik Kürasyonu
12 Tüketici Yaratımlı İçerik ve Markalar
13 Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim ve Markalar
14 Siberuzamda Markaların Viral Yayılımı
15 Oyunlaştırma ve Markalaşma
16 Final Sınavı

Breakenridge D. (2001) Cyberbranding Brand Building in the Digital Economy, USA: Prentice Hall PTR. Crittenden V. L. (2015) Corporate Branding in Facebook Fan Pages Ideas For Improving Your Brand Value, NewYork: Business Expert Press. Dennhardt S. (2014) User-Generated Content and its Impact on Branding: How Users and Communities Create and Manage Brands in Social Media, Springer Fachmedien Wiesbaden Marwick A. E. (2013) Status Update Celebrity, Publicity, And Branding in The Social Media Age, London: Yale University Press. Travis D. (2000) Emotional Branding: How Successful Brands Gain the Irrational Edge USA: Prima Publishing.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Makale Kritik Etme 1 6 6
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 4 4 4 3
ÖÇ 2 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek