GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203117162017 Sosyal Medya Araştırmaları(Söylem ve İçerik Analizleri) Seçmeli Ders Grubu 1 2 2,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Sosyal medyanın günümüzde kurumların hedef kitleleri ile olan iletişim süreçleri üzerinde önemli bir etkisi bulunmaktadır. Hem kurumların itibarlarının yönetiminde hem de kurumların çeşitli iş süreçlerinde sosyal medya bu süreçler üzerinde önemli bir etkisi bulunmaktadır. Alınacak bu ders ile birlikte kurumlar için en önemli medya ortamlarından birisi olan sosyal medya üzerinden kurumsal iletişimin yönetimi için ihtiyaç duyulan bilgilerin nasıl toplanılacağı, bu araştırma sürecinin nasıl organize edilip planlanacağı, nasıl yönetilebileceği, çevirim içi ortamlarda nasıl süreçler izleneceği tartışılacaktır.



1 • Çevirim içi ortamlarda yürütülebilecek sosyal medya araştırmalarının önemini kavrayabilme,
2 • Sosyal medya üzerinden yürütülebilecek araştırma süreçlerine ilişkin planlar yapabilme,
3 • Sosyal medya üzerinden yürütülebilecek araştırma süreçlerine ilişkin planları uygulayabilme ve sonuçlarını öngörebilme,
4 • Sosyal medya üzerinden yürütülebilecek araştırmalarda takip, söylem ve içerik analizleri yapabilme,

İkinci Öğretim


Yok


Yok


• Ders, sunuş ve buluş stratejileri ile yürütülecek ve anlatım, tartışma ve örnek olay gibi tekniklerden yararlanılacaktır • Ders genel itibari ile öğretim üyesinin konu ile ilgili temel kavramları ve uygulamadaki örnekleri anlatımı ile işlenmekte, dersin bazı bölümlerinde öğrencilerinde ders işlenişinde aktif olarak bulunmalarını sağlayabilmek adına birer hafta önceden tartışma konuları verilmekte, konu üzerinde araştırma yapmaları istenmektedir. • Derse katılım zorunludur. Öğrencilerin final puanları derse katılım oranları, sınıftaki katılımları ve final sınav sonuçları ile belirlenecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse Giriş, Dersin Tanıtımı, Dersin İşlenişi İle İlgili Genel Bilgi Ve Kaynakların Önerilmesi.
2 Sosyal Medya Araştırmaları Ve Amaçları
3 Çevirim İçi Ortamlarda Nitel Araştırmalar
4 Çevirim İçi Ortamlarda Nitel Araştırmalar
5 Çevirim İçi Ortamlarda Nitel Araştırmalar
6 Çevirim İçi Ortamlarda Nicel Araştırmalar
7 Çevirim İçi Ortamlarda Nicel Araştırmalar
8 Netnografik Araştırmalar Ve Amaçları
9 Ara Sınav
10 Netnografik Araştırmalar Ve Amaçları
11 Araştırmanın Planlanması Ve Araştırma Önerisi (Problemin Tanımlanması, Problemin Kaynakları)
12 Araştırma Sürecinde Bilgisayar Kullanımı
13 Araştırmalarda Yapılan Hatalar
14 Araştırma Verilerinin Analizinde Kullanılan Teknikler
15 Uygulamalı Veri Analizi Ve Araştırmanın Rapor Edilmesi
16 Final Sınavı

• VARNALI, Kaan; (2013), Dijital Kabilelerin İzinde: Sosyal Medyada Netnografik Araştırmalar, Birinci Baskı, İstanbul: Mediacat. • XUN, Jiyao and Jonathan REYNOLDS; (2010), “Applying Netnography to Market Research: The Case of the Online Forum,” Journal of Tar-geting, Measurement and Analysis for Marketing, 18(1), pp. 17–31. • VARNALI, Kaan; (2012), Dijital Tutulma: Pazarlama İletişimi ve İnsan, Birinci Baskı, İstanbul: Mediacat. • KOZINETS, Robert V.; (1998), “On Netnography: Initial Reflections on Con-sumer Research Investigations of Cyberculture”, Advances in Con-sumer Research, 25, pp. 366-371. • KOZINETS, Robert V.; (1999), “E-Tribalized Marketing? The Strategic Impli-cations of Virtual Communities of Consumption”, European Man-agement Journal, 17(3), pp. 252-264. • KOZINETS, Robert V.; (2001), “Utopian Enterprise: Articulating the Meaning of Star Trek’s Culture of Consumption”, Journal of Consumer Re-search, 28 (June), pp. 67-89.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 6 6
Okuma 5 1 5
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 5 4
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek