| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| 9203117182017 | Dijital Platformda Tartışmalı Alanlar | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 2,00 | 
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders ile öğrencilerin, dijital platformun tartışmalı konu başlıkları ve sosyal medya etiği konusunda temel kazanımları edinmeleri amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Mine Y. ALEMDAR
| 1 | Tartışmalı alanları kavrama | 
| 2 | Dijital platformda etiği fark etme | 
| 3 | Halkla ilişkiler perspektifinden tartışmalı alanları yorumlama | 
İkinci Öğretim
-
-
Teorik Çerçeve Kamusal Alan Dijital Platformun Kamusal Alan Olma Potansiyeli Tartışmalı Alanlar : *Siber Zorbalık *Nefret Söylemi *Mahremiyet *Toplumsal Cinsiyet *Siber Demokrasi *Etik *İnternet Konusunda Yasal Düzenlemeler
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|---|
| 1 | Tanışma-Genel Çerçeve-Önerilen Kaynakların Paylaşımı | ||
| 2 | Teorik Çerçeve: Foucault-Habermas-Poster | ||
| 3 | Teorik Çerçeve: Foucault-Habermas-Poster | ||
| 4 | Tartışmalı Alanlar: Kamusal Alan-Siber Kamusal Alan- Süper Panoptikon:Sosyal Medya | ||
| 5 | Tartışmalı Alanlar: Dijital Platform ve Etik | ||
| 6 | Tartışmalı Alanlar: Mahremiyet (Beden-Mekan) | ||
| 7 | Tartışmalı Alanlar: Siber Zorbalık | ||
| 8 | Vize Sınavı | ||
| 9 | Tartışmalı Alanlar: Nefret Söylemi | ||
| 10 | Tartışmalı Alanlar: Nefret Söylemi | ||
| 11 | Tartışmalı Alanlar: Sosyal Medya ve Narsisizm | ||
| 12 | Tartışmalı Alanlar: Türkiye’de İnternet Yasası | ||
| 13 | Tartışmalı Alanlar-Örnek Makale Sunumu | ||
| 14 | Tartışmalı Alanlar-Örnek Makale Sunumu | ||
| 15 | Tartışmalı Alanlar-Örnek Makale Sunumu | ||
| 16 | Final | 
• Jürgen Habermas (2015). Kamusallığın Yapısal Dönüşümü.İLETİŞİM YAYINLARI • Jürgen Habermas (2001).İletişimsel Eylem Kuramı. KABALCI YAYINLARI • Michel Foucault (2015) Seçme Yazılar 3 / Büyük Kapatılma. AYRINTI YAYINLARI • Michel Foucault (2015) İktidarın Gözü. AYRINTI YAYINLARI • Kenneth L Hacker,Jan van Dijk (2000) Digital Democracy: Issues of Theory and Practice. Sage Publ. • Matthew Hindman (2009) The Myth of Digital Democracy. Princeton University Press. • Stephen J. A. Ward (2013)Global Media Ethics: Problems and Perspectives. Blackwell Publishing. • Margaret Syverson (2015).New Media, New Ethics?Peg Syverson. • Tuğrul Çomu (2010). Yeni Medyada Nefret Söylemi. Kalkedon. • Erkan Yaman, Yüksel Eroğlu, Adem Peker (2011). Başa çıkma stratejileri ile okul zorbalığı ve siber zorbalık. • Mutlu Binark, Günseli Bayraktutan Sütcü (2013).Ayın Karanlık Yüzü Yeni Medya ve Etik. Kalkedon Yayincilik.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer | 
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 | 
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer | 
| Final Sınavı | 1 | 100 | 
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
-
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) | 
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | 
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 | 
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 | 
| Toplam İş Yükü (saat) | 60 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||
| ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 |