GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203117182017 Dijital Platformda Tartışmalı Alanlar Seçmeli Ders Grubu 1 2 2,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu ders ile öğrencilerin, dijital platformun tartışmalı konu başlıkları ve sosyal medya etiği konusunda temel kazanımları edinmeleri amaçlanmaktadır.


Doç. Dr. Mine Y. ALEMDAR


1 Tartışmalı alanları kavrama
2 Dijital platformda etiği fark etme
3 Halkla ilişkiler perspektifinden tartışmalı alanları yorumlama

İkinci Öğretim


-


-


Teorik Çerçeve Kamusal Alan Dijital Platformun Kamusal Alan Olma Potansiyeli Tartışmalı Alanlar : *Siber Zorbalık *Nefret Söylemi *Mahremiyet *Toplumsal Cinsiyet *Siber Demokrasi *Etik *İnternet Konusunda Yasal Düzenlemeler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma-Genel Çerçeve-Önerilen Kaynakların Paylaşımı
2 Teorik Çerçeve: Foucault-Habermas-Poster
3 Teorik Çerçeve: Foucault-Habermas-Poster
4 Tartışmalı Alanlar: Kamusal Alan-Siber Kamusal Alan- Süper Panoptikon:Sosyal Medya
5 Tartışmalı Alanlar: Dijital Platform ve Etik
6 Tartışmalı Alanlar: Mahremiyet (Beden-Mekan)
7 Tartışmalı Alanlar: Siber Zorbalık
8 Vize Sınavı
9 Tartışmalı Alanlar: Nefret Söylemi
10 Tartışmalı Alanlar: Nefret Söylemi
11 Tartışmalı Alanlar: Sosyal Medya ve Narsisizm
12 Tartışmalı Alanlar: Türkiye’de İnternet Yasası
13 Tartışmalı Alanlar-Örnek Makale Sunumu
14 Tartışmalı Alanlar-Örnek Makale Sunumu
15 Tartışmalı Alanlar-Örnek Makale Sunumu
16 Final

• Jürgen Habermas (2015). Kamusallığın Yapısal Dönüşümü.İLETİŞİM YAYINLARI • Jürgen Habermas (2001).İletişimsel Eylem Kuramı. KABALCI YAYINLARI • Michel Foucault (2015) Seçme Yazılar 3 / Büyük Kapatılma. AYRINTI YAYINLARI • Michel Foucault (2015) İktidarın Gözü. AYRINTI YAYINLARI • Kenneth L Hacker,Jan van Dijk (2000) Digital Democracy: Issues of Theory and Practice. Sage Publ. • Matthew Hindman (2009) The Myth of Digital Democracy. Princeton University Press. • Stephen J. A. Ward (2013)Global Media Ethics: Problems and Perspectives. Blackwell Publishing. • Margaret Syverson (2015).New Media, New Ethics?Peg Syverson. • Tuğrul Çomu (2010). Yeni Medyada Nefret Söylemi. Kalkedon. • Erkan Yaman, Yüksel Eroğlu, Adem Peker (2011). Başa çıkma stratejileri ile okul zorbalığı ve siber zorbalık. • Mutlu Binark, Günseli Bayraktutan Sütcü (2013).Ayın Karanlık Yüzü Yeni Medya ve Etik. Kalkedon Yayincilik.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek