GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203057142018 Tv’de Program Türleri ve Toplumsal Cinsiyet Stereotipleri Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu derste, toplumsal cinsiyet kavramının TV de yansımalarının saptanması ve eleştirel bakış açısıyla televizyona yönelik analizlerin yapılması amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Dilek Takımcı


1 Toplumsal cinsiyet kavramı hakkında bilgi edinilecek
2 TV’nin toplumsal cinsiyeti nasıl yansıttığı hakkında bilgi birikimi kazanılacak
3 Anaakım medyanın toplumsal cinsiyete yaklaşımına eleştirel bakış kazanılacak. Televizyonda farklı tarzlarda boy gösteren stereotipleri tanıma becerisi kazanılacak.
4 Toplumsal cinsiyet bağlamında televizyon analizi yapma becerisi kazanılacak

İkinci Öğretim


Yok


Yok


Toplumsal cinsiyete ilişkin kodların televizyon programlarında nasıl üretilip ne şekilde aktarıldığını anlamaya yönelik çalışmalar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Toplumsal cinsiyet kavramı
2 Toplumsal cinsiyete sosyolojik bakış
3 Tarihsel olarak toplumsal cinsiyetin medyada sunumu
4 Stereotip ve toplumsal olguların televizyonda görüntüsel temsili (olay örgüsü, figür, eylem, oyunculuk, görüntü, mekan, atmosfer, türler ve melez türler)
5 Günümüz medyasında toplumsal cinsiyetin sunumu
6 Televizyon ve toplumsal cinsiyet temsilleri
7 Haberler ve toplumsal cinsiyet stereotipleri
8 Arasınav
9 Show programları ve toplumsal cinsiyet stereotipleri
10 Televizyon dizilerinde toplumsal cinsiyet stereotipleri
11 Magazin programları ve toplumsal cinsiyet stereotipleri
12 Kadın programları ve toplumsal cinsiyet stereotipleri
13 Çocuk programlarında toplumsal cinsiyet stereotipleri
14 Televizyonda queer temsiller
15 Televizyonda toplumsal cinsiyet temsilleri analiz uygulaması
16 Final sınavı

BLUMSCHEIN, C.,Wie Man(n) Frauen macht... Das Fernsehen als Vermittler und Produzent von Geschlechterideologien, München: Profil, 1986. BONNER, Frances-GOODMAN, Lizbeth-ALLEN, Richard-JANES, Linda-KIND, Catherine, “İmagining Women” , London, Polity Press, 1992. CONNEL, R. W., Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, Çev: Cem Soydemir, İstanbul, Ayrıntı Yayınları, 1998. CORNELISSEN, Waltraud, Die Prasentation der Geschlechter im Fernsehen- K(ein) Beitrag zur Verwirklichung der Gleichstellung von Frauen und Mann, Zeitschrift für Frauenforschung, 1+2/1996. CRAİG, Steve, Man, Masculinty and the Media, California, Sage Publications, 1992. DERMAN, Deniz, Jean-Luc Godard’ın Sinemasında Kadının Yeniden Sunumu, Ankara, Med Campus Proje 126 Yayınları 1, 1989. GERAGHTY, Christıne, Kadınlar ve Pembe Dizi, Çev: Nur Nirven, İstanbul, Afa Yayıncılık, 1996. İRVAN, Süleyman, BİNARK, Mutlu, Kadın ve Popüler Kültür, Ankara, Ark Yayınevi, 1995. KIRLAR, Safiye Baroks, Reklam ve Kadın, İstanbul, Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Yay: 45, 1994. ÖNGÖREN, Mahmut T., Sinemada Kadın ve Cinsellik Sömürüsü, Ankara, Dayanışma Yayınları, 1982. ÖZTÜRK S. Ruken, Sinemada Kadın Olmak, İstanbul, Alan yayıncılık, 2000. WEİDERER, Monika, Das Frauen und Männerbild im Deutschen Fernsehen, Regensburg, S. Roderer Verlag, 1995. WOOD, M., “The Portrayal of Gays and Lesbians on TV, and How Viewers React”, http://www.abar.ac.uk VAN ZOONEN, Liesbet, “Feminist Perspectives on the Media”, Der: James Curran, Michael Gurevitch, Mass Media and Society, London, Edward Arnold Adivision of Hodder & Stoughton, 1991.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 1 4 4
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 20 1 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 40 1 40
Okuma 40 1 40
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek