Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203057372020 | Görme Engelliler İçin Kurgusal Televizyon Programlarında Betimleme Teknikleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, film ve dizilerin görme engelli vatandaşlarımız için betimleyerek, onların gündelik yaşamlarına bir nebze ışık tutmak; aynı zamanda dersi alan öğrencilere, metin yazarlığı, seslendirme ve kurgu teknikleri hususunda kendilerini geliştirme fırsatı vermektir.
Doç. Dr. Pınar Özgökbel Bilis
1 | 1. Metin Yazımı konusunda ilerleme kaydetme |
2 | 2. Görsel sahneleri metne dönüştürme |
3 | 3. Kurgu programında metni yerleştirme |
4 | 4. Seslendirme tekniklerini öğrenme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dersin içeriği, öğrencilere film betimleme teknikleri hakkında kuramsal çerçevenin verilmesiyle birlikte, öğrencilerin film betimlemesini gerçekleştirmek üzere bir uygulama yaptırmaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Dersin kapsamı, işlenişi, gereklilikleri | ||
2 | Bir filmin ya da dizinin görsel, işitsel ve metinsel boyutları | ||
3 | Sesli Betimlemenin Tarihsel Gelişimi | ||
4 | Sesli Betimleme Teknikleri üzerine Teorik Yaklaşımlar | ||
5 | Sesli Betimlemede Metnin Önemi | ||
6 | Bir Sahne Örneğinde Sesli Betimleme Metninin Yazımı | ||
7 | Betimlenecek Bir Filmin Seçimi ve Sahnelerin Tespiti | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Betimlenecek Filmin Sahne Analizi Doğrultusunda İlk Metninin Yazılması | ||
10 | Betimleme Metninin Kontrol Edilerek Nihai Şekle Getirilmesi, Seslendirme Stüdyosunda ilk Kaydının Alınması | ||
11 | Seslendirilen Metnin Kontrol Edilmesi, Gerekli Düzeltmelerin Yapılması | ||
12 | Sesli Betimleme Metninin Film Üzerine Yerleştirilmesi: 1. Kurgu Aşaması | ||
13 | Sesli Betimleme Metninin Film Üzerine Yerleştirilmesi: 2. Kurgu Aşaması | ||
14 | Sesli Betimleme Metninin Film Üzerine Yerleştirilmesi: 2. Kurgu Aşaması | ||
15 | Dersin Değerlendirilmesi, Betimlenen Film ya da Dizinin gösterimi | ||
16 | Final Sınavı (Proje Teslimi) |
• Nurhan Baş (2016), Görsel-İşitsel Çeviri Dublaj ve Sesli Betimleme, İstanbul: Grafiker Yayınları • Zhu, Y., Kiros, R., Zemel, R., Salakhutdinov, R., Urtasun, R., Torralba, A., & Fidler, S. (2015), Aligning books and movies: Towards story-like visual explanations by watching movies and reading books. In International Conference on Computer Vision • Hirvonen, Maija (2014), Multimodal Representation and Intermodal Similarity: Cues of Space in the Audio Description of Film. (Ph.D. thesis.) University of Helsinki
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Beyin Fırtınası | 5 | 14 | 70 |
Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Proje Sunma | 1 | 10 | 10 |
Makale Kritik Etme | 7 | 3 | 21 |
Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 15 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat) | 187 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | |||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |