GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203057372020 Görme Engelliler İçin Kurgusal Televizyon Programlarında Betimleme Teknikleri Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, film ve dizilerin görme engelli vatandaşlarımız için betimleyerek, onların gündelik yaşamlarına bir nebze ışık tutmak; aynı zamanda dersi alan öğrencilere, metin yazarlığı, seslendirme ve kurgu teknikleri hususunda kendilerini geliştirme fırsatı vermektir.


Doç. Dr. Pınar Özgökbel Bilis


1 1. Metin Yazımı konusunda ilerleme kaydetme
2 2. Görsel sahneleri metne dönüştürme
3 3. Kurgu programında metni yerleştirme
4 4. Seslendirme tekniklerini öğrenme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dersin içeriği, öğrencilere film betimleme teknikleri hakkında kuramsal çerçevenin verilmesiyle birlikte, öğrencilerin film betimlemesini gerçekleştirmek üzere bir uygulama yaptırmaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Dersin kapsamı, işlenişi, gereklilikleri
2 Bir filmin ya da dizinin görsel, işitsel ve metinsel boyutları
3 Sesli Betimlemenin Tarihsel Gelişimi
4 Sesli Betimleme Teknikleri üzerine Teorik Yaklaşımlar
5 Sesli Betimlemede Metnin Önemi
6 Bir Sahne Örneğinde Sesli Betimleme Metninin Yazımı
7 Betimlenecek Bir Filmin Seçimi ve Sahnelerin Tespiti
8 Ara Sınav
9 Betimlenecek Filmin Sahne Analizi Doğrultusunda İlk Metninin Yazılması
10 Betimleme Metninin Kontrol Edilerek Nihai Şekle Getirilmesi, Seslendirme Stüdyosunda ilk Kaydının Alınması
11 Seslendirilen Metnin Kontrol Edilmesi, Gerekli Düzeltmelerin Yapılması
12 Sesli Betimleme Metninin Film Üzerine Yerleştirilmesi: 1. Kurgu Aşaması
13 Sesli Betimleme Metninin Film Üzerine Yerleştirilmesi: 2. Kurgu Aşaması
14 Sesli Betimleme Metninin Film Üzerine Yerleştirilmesi: 2. Kurgu Aşaması
15 Dersin Değerlendirilmesi, Betimlenen Film ya da Dizinin gösterimi
16 Final Sınavı (Proje Teslimi)

• Nurhan Baş (2016), Görsel-İşitsel Çeviri Dublaj ve Sesli Betimleme, İstanbul: Grafiker Yayınları • Zhu, Y., Kiros, R., Zemel, R., Salakhutdinov, R., Urtasun, R., Torralba, A., & Fidler, S. (2015), Aligning books and movies: Towards story-like visual explanations by watching movies and reading books. In International Conference on Computer Vision • Hirvonen, Maija (2014), Multimodal Representation and Intermodal Similarity: Cues of Space in the Audio Description of Film. (Ph.D. thesis.) University of Helsinki


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Beyin Fırtınası 5 14 70
Proje Hazırlama 1 14 14
Proje Sunma 1 10 10
Makale Kritik Etme 7 3 21
Bireysel Çalışma 3 5 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 15 45
Toplam İş Yükü (saat) 187

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 5 3 4 4 4
ÖÇ 2 3 3 4 3 4 4
ÖÇ 3 4 4 5 5 5 3
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek