GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203057432020 Tv Haber Sunuculuğu ve Röportaj Teknikler Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans



BİR PROFESYONEL OLGU OLARAK ÜST DÜZEY HABER VE RÖPORTAJ TEKNİKLERİ , KURAMSAL ALT YAPI, SİSTEM ANALİZLERİ VE GELİŞİM SÜRECİNDE HABERCİLLİK KAVRAMINI İNCELEMEK TEMEL AMAÇTIR.


a


1 BİR PROFESYONEL OLGU OLARAK HABER KAVRAMININ KURAMSAL TARİHSEL ALT YAPISININ ANALİZ EDER.
2 PROFESYONEL MESLEK DALI OLARAK TV HABERCİLİĞİ KAVRAMI GELİŞİR.
3 RÖPORTAJDA KURAMSAL ALT YAPIYI VE TEKNİĞİ KAZANIR

İkinci Öğretim


-yok


Yok


PROFESYONEL MESLEK DALI OLARAK HABERCİ KAVRAMINI RÖPORTAJ ve HABER TEKNİK GELİŞİMİNİ KURAMSAL DÜZEYDE DESTEKLEMEK DERSİN İÇERİĞİNİ OLUŞTURU.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 KURAMSAL OLARAK HABER KAVRAMI 1
2 KURAMSAL OLARAK HABER KAVRAMI 2
3 PROFESYONEL MESLEK DALI OLARAK HABERCİ
4 PROFESYONEL HABER SUNUCULUĞU kuramsal perspektif bir sistem analizi
5 HABER MUHABRİLİĞİNDE TARİHSEL GELŞİM VE KURAMSAL YAKLAŞIMLAR
6 RÖPORTAJ KAVRAMINA İLİŞİKN TARİHSEL YAKLAŞIM VE GELİŞİMLER
7 BİR PROFESYONEL OLGU OLARAK ÜST DÜZEY RÖPORTAJ TEKNİKLERİ 1
8 Ara sınav
9 BİR PROFESYONEL OLGU OLARAK ÜST DÜZEY RÖPORTAJ TEKNİKLERİ
10 Öğrenci çalışmaları /ana haber bültenleri* sıcak haber
11 Öğrenci çalışmaları / spor haberleri
12 Öğrenci çalışmaları / çevre haberciliği
13 Öğrenci çalışmalar/ kadın ve çocuk odaklı habercilik
14 Öğrenci çalışmaları /siyasi haber
15 Genel tekrar
16 Final Sınavı

• Aktaş, Şerif ve Osman Gündüz. Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Akçağ Yayınları, 2009. • Özdemir, Emin. Sözlü-Yazılı Anlatım Sanatı. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2004. • Özdemir, Emin. Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2010. • Beyreli, Latif ve Diğerleri. Yazılı Ve Sözlü Anlatım. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2006. • Kavcar, Cahit Ve Diğerleri. Yazılı Ve Sözlü Anlatım. Ankara: Anı Yayıncılık, 2009. • Schlapp Herman (2002), Gazeteciliğe Giriş, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, Konrad Adenauer Vakfı, • Aslan Kemal (2005), Soru Nasıl Sorulur, Anahtar Kitaplar Yayınevi, İstanbul. • Clayman, Steven2002. : The news interview : journalists and public figures on the air Cambridge University Press, Cambridge



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Alan Çalışması 14 3 42
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 14 56
Okuma 8 3 24
Toplam İş Yükü (saat) 166

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 4 4 4 4 3
ÖÇ 2 3 3 4 3 4
ÖÇ 3 3 3 4 3 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek