GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9381025092018 Tamamlayıcı/Alternatif ve Somatik Tedaviler Seçmeli Ders Grubu 1 2 3,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu ders ile öğrencinin, organik hastalıklar nedeniyle psikososyal sorunlar yaşayan bireyler ve ailelerinin bakım ve tedavilerinde sık kullanılan alternatif tedavilerin etkilerini gözlemleyebilme, alternatif tedavi ve bakım tekniklerini hemşirelik sürecinde işletebilme becerisi kazanması amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Ayşegül Bilge


1 Tamamlayıcı, Alternatif ve Somatik Tedavilerin tanımı ve uygulama alanlarındaki farklı kullanımlarına yönelik bilgi sahibi olur.
2 Akut ve kronik gelişen hastalıklara bağlı gelişen semptomlara yönelik tamamlayıcı, alternatif ve somatik müdahaleleri planlar, uygular.2. Akut ve kronik gelişen hastalıklara bağlı gelişen semptomlara yönelik tamamlayıcı, alternatif ve somatik müdahaleleri planlar, uygular.
3 HHastalığa bağlı gelişen semptomlara yönelik alternatif tedavi ve bakım tekniklerini hemşirelik sürecinde işletebilir.
4 Birey ve ailesine tamamlayıcı, alternatif ve somatik tedaviler konusunda danışmanlık verir.
5 Tamamlayıcı ve alternatif terapilerin uygulanmasına yönelik etik ve yasal konular hakkında bilgi sahibi olur.
6 Yaşam boyu öğrenme ve değişimi hedefleyebilir

Birinci Öğretim


-


-



Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Organik hastalıklarda alternatif tedavi yöntemleri
2 KLP hemşireliğinde alternatif tedavi tekniklerin kullanımı
3 Vaka yönetimi
4 İmajinasyon
5 Hipnoterapi ve hipnoz
6 Akupunktur
7 Terapötik dokunma
8 ara sınav
9 Bitkisel tedavi
10 Biofeed back
11 Eye movement desensitasiton reprocessing (EMDR)
12 Diet ve nutrisyon
13 Yaşam tarzı değişikliği
14 Ruh beden kontrolü
15 Ruh beden kontrolü
16 final sınavı

1. Bilge A., Uğuryol M, Dülgerler Ş, Yıldız M Tamamlayıcı Tedavileri Kullanmaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi, Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 34(2):55-63. 2. Bilge A Tamamlayıcı/Alternatif ve Somatik Terapiler. Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı, Editörler: Olcay Çam, Esra Engin, Bölüm Yazarı: İstanbul Tıp Kitapevi, 1.Baskı, 2014, İstanbul, 1073-1085. 3. Black J. M (2009) Medical-Surgıcal Nursing: Clinical Management for Positive Outcomes, Eight edition, Saunders, St. Louis, Missoiri Lynn S. Bickley,Robert A. 4. Carpenito-Moyet, Lynda Juall (2004) Handbook of Nursing Diagnosis. Lippincott Williams &Wilkins. Çev: Erdemir F (2005) Hemşirelik Tanıları El Kitabı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 5. Çakıroğlu G. Refleksoloji. İstanbul: Kassandra Yayınları; 2013. 6. Dinler Y. Refleksoloji-Ayaklardan vücuda yayılan şifa. İstanbul: Cinius Yayınları; 2015. 7. Gürkan A, ve Bilge A. Alternatif Terapiler ve Psikiyatri Hemşireliği, Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 22(1):225-232, 2006. 8. Hoekelman (2004) Bates Fizik Muayene Rehberi (Çev.Ed. H. Özsüt, C. Tetikkurt, S.Vatansever), Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 9. Larrabee June H “Nurse to Nurse Evidence-Based Practice” Mc Graw Hill Medical, New York, 2008. 10. Tabur H, Başaran EBZ. Refleksolojiye giriş tarihten günümüze uzanan şifa kaynağı. Erman T. (Editör). İstanbul: Ezgi Matbaacılık;2009. 11. Yalçıner B. Dünden bugüne refleksoloji terapi. İstanbul: Volga Yayınları; 2015.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

--


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 16 3 48
Tartışma 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 1 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 1 10
Toplam İş Yükü (saat) 94

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 3 4 4 5 4 3 3
ÖÇ 2 2 4 4 4 4
ÖÇ 3 2 4 4 4 4 3 3
ÖÇ 4 4 5 3 5 2
ÖÇ 5 2 3 4 4
ÖÇ 6 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek