Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9381025172018 | Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 3,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Çocuk ve ergen ruh sağlığını koruma, geliştirme ve bakım verme konusunda yeterli teorik ve klinik bilgi kazandırma.
Dr. Öğr. Üyesi Satı Doğan
1 | Çocuk ve ergen ruh sağlığı ve hastalıkları dışındaki bir alanda çalışan profesyonel bir ekibin ele almakta güçlük çektiği durumlarda değerlendirme yapabilme |
2 | Gelişimsel bütünlüğü tehdit edebilecek riskler, ruh sağlığı ve hastalıkları, profesyonel ekibin gereksinimleri tanılayabilme |
3 | Diğer ekiplere yol gösterebilmesi için gerekli altyapıyı sağlayacak bilgiyi kazanabilme |
4 | Fiziksel ve psikiyatrik durumlar arasındaki bağlantı ve etkileşime ilişkin farkındalık geliştirebilme |
5 | Çocuk-ergen, aile ve ekibin hastalığa karşı geliştirmiş olduğu işlevsiz savunma düzeneklerini tanımlayabilme |
6 | Çocuk-ergenin ruh sağlığına etkisi açısından, ailesel ve çevresel ilişkileri değerlendirebilme |
7 | Çocuk-ergenin hastaneye yatış süreci ve hastalığa uyumunda etkili olan ailevi etkenleri tanımlayabilme. Aileye destek sağlayabilme |
8 | Çocuk-ergen ruh sağlığı için gerekli terapötik ortamın sağlanmasına yönelik yeterli bilgiyi öğrenebilme |
9 | Bakım ve tedavide çocuk ergen, aile ve tedavi ekibi üçgeninde ortaya çıkabilecek ilişki ve iletişim sorunları üzerine tartışabilme. |
10 | Hastalık etiyolojisi ve gidişini etkileyebilecek ruhsal ve davranışsal faktörleri belirleyebilme |
11 | Çocuk-ergenin bütüncül bir yaklaşımla ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi ve desteklenmesi aşamasında ekibi yönlendirebilecek bilgiyi edinme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Hemşireye, çocuk ve ergen ruh sağlığı ve hastalıklarının diğer birimlerle ilişkisini kavramsal ve klinik açıdan bütüncül olarak ele alma, tanıma ve sorunlarına çözüm üretme konusunda bilgi ve beceri kazandıran uzmanlık dersidir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Çocuk ve ergen ruh sağlığında temel ilke ve kavramlar, giriş. | ||
2 | Çocuk ve ergenlerde sağlıklı ruhsal gelişim özellikleri Kültürel faktörlerin çocukların ruhsal gelişimine etkisi | ||
3 | Çocuk ergenlerde gelişimsel sorunlar Çocuk ve ergenlerde ruhsal sorunların ifade biçimi ve ruhsal sorun belirtileri | ||
4 | Çocuk ve ergenlerde görüşebilecek ruhsal sorunlar ve bozukluklar Çocuk ve ergenlerde ruhsal durum değerlendirmesi | ||
5 | Mental retardasyon, öğrenme bozuklukları, devinimsel –motor beceri bozukluğu, iletişim bozuklukları, yaygın gelişimsel bozukluklar | ||
6 | Dikkat eksikliği ve yıkıcı davranış bozuklukları Bebek ya da küçük çocukların beslenme ve yeme bozuklukları, tik bozuklukları, Dışa Atım bozuklukları | ||
7 | Bebeklik, çocukluk ya da ergenliğin diğer bozuklukları Çocuk ve ergende duygu durumu bozuklukları | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Çocuk ve ergende anksiyete bozuklukları Çocuk ve ergende psikotik bozukluklar | ||
10 | Çocuk ve ergen ruh sağlığı ve hastalıkları açısından KLP hemşireliği Fiziksel hastalığa ilişkin tepkiler Çocuk ve ergenin biyopsikososyal değerlendirilmesi | ||
11 | Hastalığın ve tedavide kullanılan ilaçların ruhsal duruma etkisi Tıbbi bakım ve tedaviyi etkileyen aile ve sosyal çevre sorunları Tedaviye uyum | ||
12 | Ağrı yönetimi Fiziksel hastalığa ilişkin mediko-lega ve etik sorunlar Tedaviyi olumsuz etkileyen tutum ve alışkanlıklar | ||
13 | Yoğun bakım ünitesindeki çocuk ve ergenlerin takip ve tedavisindeki özgül sorunlar | ||
14 | Çocuk ve ergenlerin cerrahi girişime hazırlanması Çocuk ve ergenin hemodiyalize hazırlanması | ||
15 | Çocuk ve ergenlerin cerrahi girişime hazırlanması Çocuk ve ergenin hemodiyalize hazırlanması | ||
16 | Hastalık öncesi psikopatolojinin değerlendirilmesi (birey ve ailede daha önce yaşanmış veya yaşanmakta olan sorunlar ve psikiyatrik belirtilerin, fiziksel hastalıkla birlikte artması,tekrarlama olasılığı vb.) Kronik hastalıklarda aile desteği | ||
17 | Final Sınavı |
1. Behrman,R.E., Kliegman, R.M.(2003). Nelson Essentials of Pediatrics, Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara. 2. Wong, D.L. (2003) “Family Centered Care of Toddler” in Nursing Care of Infants and Children, Mos , 7. Edition, pp:592-605. 3. Neyzi, O., Ertuğrul, T. (2010) Pediatri, Nobel Tıp Kitabevi, 4. Baskı, Cilt 1-2, İstanbul. 4. Kavaklı, A. (1995) Çocuk Hastalıkları Hemşireliği, Yüce Reklam Yayınevi Dağıtım, İstanbul. 5. Çavuşoğlu, H.(2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Basımevi, Genişletilmiş 9. Baskı, C: I, Ankara. 6.Verklan, M.T., Walden, M. (2010). Core Curriculum for Neonatal İntensive Care Nursing, AWHON. Saunders Elsevier, Fourth edition. 7. Gardner, S.L., Carter, B.S., Enzman-Hines, M., Hernandez, J.A. (2011). Merenstein&Gardner’s handbook of Neonatal Intensive Care. 7th Edition, Mosby Elsevier, America. 8. Wise, B.V., Mckenna, C., Garvin, G., Harmon, B.J. (2000). Nursing Care of The General Pediatric Surgical Patient. An apsen Publication.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Tartışma | 5 | 1 | 5 |
Rapor Sunma | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 2 | 2 | 4 | 3 | ||||
ÖÇ 3 | 5 | 2 | 4 | 3 | |||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | ||||
ÖÇ 5 | 3 | ||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 2 | |||||||
ÖÇ 7 | 5 | 2 | 3 | ||||||
ÖÇ 8 | 3 | 2 | 4 | ||||||
ÖÇ 9 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 10 | 3 | 2 | 4 | ||||||
ÖÇ 11 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 |