GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9381025272018 Sağlık Eğitimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 3,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrenciler; birey ve toplumu hastalıklardan korunma, fonksiyonel yetersizlikleri önleme, sağlığı geliştirerek yaşam niteliğini yükseltme amacı ile verecekleri sağlık eğitimi için gerekli olan eğitim yöntemleri bilecek ve uygulayabilecektir


Assoc. Prof. Dr. Esin Çeber, Assist. Prof. Dr. Birsen K. Saydam, Assist. Prof. Dr. Hafize Öztürk Can


1 Sağlık eğitimi ile ilgili tanımları ve kavramları açıklayabilme
2 İletişim becerilerinin temel ilkelerini kavrayabilme
3 Yetişkin bireyin eğitim açısından özelliklerini sayabilme
4 İnteraktif eğitim tekniklerini hazırlama ve kullanım özelliklerini açılayabilme
5 İnteraktif eğitim tekniklerini kullanarak sağlık eğitimi uygulayabilme
6 Görsel –İşitsel Eğitim Araçlarının özelliklerini ve kullanım yerlerini açıklayabilme


Yok


Yok


Sağlık eğitimi ile ilgili temel kavramlar, İletişim bilgisi, Yetişkin eğitimi özellikleri, İnter aktif eğitim teknikleri bilgisi, Görsel-işitsel eğitim araçları bilgisi, Sağlık eğitimi uygulaması


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanımlar ve Kavramlar -Sağlık, Öğrenme, Öğretme, Eğitim, Öğretim, Hastalık, Rahatsızlık, Kişilik vb.
2 Sağlık Eğitiminde Genel Amaçlar -Eğitim Planlaması, Eğitim İlkeleri, Eğitim Yöntemleri
3 İletişim Becerileri ve Danışmanlık
4 İnteraktif Eğitim Teknikleri
5 Yetişkin Eğitimi
6 Görsel –İşitsel Eğitim Araçları
7 Olumlu Eğitim Atmosferi Yaratma
8 Eğitimde Öğrenme Stilleri
9 Ara Sınav
10 Problem çözme ve Karar verme
11 Demostrasyon
12 Performans Geliştirme
13 Öğrenci grubu sağlık eğitim sunumları-1
14 Öğrenci grubu sağlık eğitim sunumları-2
15 Öğrenci grubu sağlık eğitim sunumları-3
16 Final Sınavı

DERS KİTABI: 1. Sözen C. Sağlık Eğitimi, Palme Yayın, 2007 2. Gökkoca Z.U. Sağlık Eğitimi Açısından Temel İlkeler, 2001, 10(10), Sted, 371-374 3. Başaran İ. E. Eğitime Giriş, sevinç Matbaası, 1987, Ankara. 4. Güler Ç., Sağlık Eğitimi, Hatipoğlu Yayınları, 1987, Ankara. YARDIMCI KİTAPLAR/ ÖNERİLEN KAYNAKLAR: 1.Tatlıdil E., Toplum, Eğitim ve Öğretmen, E.Ü. Basımevi, 1993, İzmir 2.Fişek N., Halk Sağlığına Giriş, Çağ Matbaası, 1985, Ankara. 3.Başaran İ E, Selçuk Z, Arı R. Eğitim Psikolojisi, 2005, Nobel Yayın Dağıtım, 6. Baskı 4.Bertan M., Güler Ç. (Edit), Halk Sağlığı Temel Bilgiler, 1995, Ankara. 5.Milli Eğitim Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, UNİCEF, Sağlığa Ulaştıran Gerçekler, Ajans Türk matbaası, 1991, Ankara. 6.Üreme Sağlığı Hizmet Sunucuları İçin İleri Eğitim Becerileri, JHPIEGO, 2001.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 1 32 32
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 46 46
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 58 58
Okuma 0 0 0
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek