Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9381025272018 | Sağlık Eğitimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 3,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler; birey ve toplumu hastalıklardan korunma, fonksiyonel yetersizlikleri önleme, sağlığı geliştirerek yaşam niteliğini yükseltme amacı ile verecekleri sağlık eğitimi için gerekli olan eğitim yöntemleri bilecek ve uygulayabilecektir
Assoc. Prof. Dr. Esin Çeber, Assist. Prof. Dr. Birsen K. Saydam, Assist. Prof. Dr. Hafize Öztürk Can
1 | Sağlık eğitimi ile ilgili tanımları ve kavramları açıklayabilme |
2 | İletişim becerilerinin temel ilkelerini kavrayabilme |
3 | Yetişkin bireyin eğitim açısından özelliklerini sayabilme |
4 | İnteraktif eğitim tekniklerini hazırlama ve kullanım özelliklerini açılayabilme |
5 | İnteraktif eğitim tekniklerini kullanarak sağlık eğitimi uygulayabilme |
6 | Görsel –İşitsel Eğitim Araçlarının özelliklerini ve kullanım yerlerini açıklayabilme |
Yok
Yok
Sağlık eğitimi ile ilgili temel kavramlar, İletişim bilgisi, Yetişkin eğitimi özellikleri, İnter aktif eğitim teknikleri bilgisi, Görsel-işitsel eğitim araçları bilgisi, Sağlık eğitimi uygulaması
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanımlar ve Kavramlar -Sağlık, Öğrenme, Öğretme, Eğitim, Öğretim, Hastalık, Rahatsızlık, Kişilik vb. | ||
2 | Sağlık Eğitiminde Genel Amaçlar -Eğitim Planlaması, Eğitim İlkeleri, Eğitim Yöntemleri | ||
3 | İletişim Becerileri ve Danışmanlık | ||
4 | İnteraktif Eğitim Teknikleri | ||
5 | Yetişkin Eğitimi | ||
6 | Görsel –İşitsel Eğitim Araçları | ||
7 | Olumlu Eğitim Atmosferi Yaratma | ||
8 | Eğitimde Öğrenme Stilleri | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Problem çözme ve Karar verme | ||
11 | Demostrasyon | ||
12 | Performans Geliştirme | ||
13 | Öğrenci grubu sağlık eğitim sunumları-1 | ||
14 | Öğrenci grubu sağlık eğitim sunumları-2 | ||
15 | Öğrenci grubu sağlık eğitim sunumları-3 | ||
16 | Final Sınavı |
DERS KİTABI: 1. Sözen C. Sağlık Eğitimi, Palme Yayın, 2007 2. Gökkoca Z.U. Sağlık Eğitimi Açısından Temel İlkeler, 2001, 10(10), Sted, 371-374 3. Başaran İ. E. Eğitime Giriş, sevinç Matbaası, 1987, Ankara. 4. Güler Ç., Sağlık Eğitimi, Hatipoğlu Yayınları, 1987, Ankara. YARDIMCI KİTAPLAR/ ÖNERİLEN KAYNAKLAR: 1.Tatlıdil E., Toplum, Eğitim ve Öğretmen, E.Ü. Basımevi, 1993, İzmir 2.Fişek N., Halk Sağlığına Giriş, Çağ Matbaası, 1985, Ankara. 3.Başaran İ E, Selçuk Z, Arı R. Eğitim Psikolojisi, 2005, Nobel Yayın Dağıtım, 6. Baskı 4.Bertan M., Güler Ç. (Edit), Halk Sağlığı Temel Bilgiler, 1995, Ankara. 5.Milli Eğitim Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, UNİCEF, Sağlığa Ulaştıran Gerçekler, Ajans Türk matbaası, 1991, Ankara. 6.Üreme Sağlığı Hizmet Sunucuları İçin İleri Eğitim Becerileri, JHPIEGO, 2001.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 1 | 32 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 46 | 46 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 58 | 58 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | |||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||
ÖÇ 6 |