| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9211005122022 | Rusya Türklerinin İlk Roman Metinleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; halkbiliminin bağlam merkezli kuram ve yöntemlerini kavrayarak, bu yöntemleri inceledikleri halk bilgisi ürünlerine uygulama bilgi ve yeteneğini kazanmalarıdır.
Doç. Dr. Selami Fedakar
| 1 | Halkbilimi araştırma metotlarıyla ilgili olarak Türkiye ve dünyada hazırlanan kaynakları yazabilmek. |
| 2 | Halkbilimi araştırma metotlarını zaman ve döneme göre değerlendirebilmek. |
| 3 | Halkbilimi araştırmalarının belirli dönemlerini açıklayabilmek. |
| 4 | Metin merkezli ve bağlam merkezli halkbilimi kuramlarını mukayese edebilmek. |
| 5 | Metin merkezli halkbilimi kuramlarına getirilen eleştirileri açıklayabilmek. |
Yok
Yok
Metin merkezli halkbilimi kuramlarına getirilen eleştiriler. Bağlam merkezli halkbilimi kuramlarının tarihçesi. Bağlam merkezli halkbilimi kuramlarının halk bilgisi ürünlerini araştırma metotları. Metin merkezli ve bağlam merkezli halkbilimi kuramlarının mukayesesi.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | ||
| 2 | Metin merkezli ve bağlam merkezli halkbilimi kuramları. | ||
| 3 | Halk bilgisi ürünlerini incelemede kullanılan bağlam/icra merkezli kuram ve yöntemler. | ||
| 4 | İşlevsel halkbilimi kuramının temel özellikleri. | ||
| 5 | İşlevsel halkbilimi kuramının ortaya çıkışı. | ||
| 6 | İşlevsel halkbilimi kuramında önemli isimler ve çalışmaları | ||
| 7 | Halk bilgisi ürünlerinin işlevleri hakkındaki görüşler. | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Sözlü kompozisyon kuramının temel özellikleri. | ||
| 10 | Sözlü kompozisyon kuramının ortaya çıkışı ve tarihçesi. | ||
| 11 | M. Parry ve Albert B. Lord’un çalışmaları. | ||
| 12 | Performans teorinin temel özellikleri. | ||
| 13 | Performans teorinin ortaya çıkışı. | ||
| 14 | Performans teoride metin, sözel doku ve bağlam. | ||
| 15 | Halkbilimi araştırma metotlarının genel bir değerlendirmesi. | ||
| 16 | Final |
Ders Kitabı Ekici, Metin (2007). Halk Bilgisi (Folklor) Derleme ve İnceleme Yöntemleri. (2. Baskı), Ankara: Geleneksel Yayıncılık. Yardımcı Kitap ve Kaynaklar Oğuz, M. Öcal vd. (2007). Türk Halk Edebiyatı El Kitabı. (5. Baskı) Ankara: Grafiker Yayıncılık. Çobanoğlu, Özkul (1999). Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş. Ankara: Akçağ Yayınları. Halk Biliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 1-2-3, Ankara: Geleneksel Yay. Dorson, R. M. (1984) Günümüz Folklor Kuramları. İzmir E.Ü. Yayınları. Krohn, J-Krohn, K. (2004). Halk Bilimi Yöntemi. (Haz. Fikret Türkmen), Ankara: TDK yayınları.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 20 | 2 | 40 |
| Rapor Hazırlama | 10 | 4 | 40 |
| Bireysel Çalışma | 9 | 3 | 27 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 19 | 38 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 23 | 46 |
| Okuma | 16 | 2 | 32 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 227 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||
| ÖÇ 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | |||
| ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | |||
| ÖÇ 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | |||
| ÖÇ 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 |