Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204165022020 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik (E) | Ders | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
• Öğrencilere nitel ve nicel araştırma yöntemleri ve dayandığı felsefi yapı hakkında bilgi vermek • Araştırma ihtiyaçlarını farklı perspektiflerden değerlendirebilme yeteneğini geliştirme (pozitivizm, yorumsamacılık vb) • Araştırma problemini tanımlayabilme ve varsayımsal-tümdengelimsel yönteme dayalı olarak hipotez geliştirme, veri toplama ve analizini gerçekleştirme yeteneğini geliştirme
Dr. Öğretim Üyesi Ural Gökay ÇİÇEKLİ
1 | Sosyal bilimlerde nitel ve nicel araştırma yöntemleri ı hakkında bilgi verebilmek |
2 | Araştırma problemine ilişkin teorik çerçeve geliştirebilmek |
3 | Araştırma sorusuna dayalı olarak toplanan verileri analiz edebilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin amacı öğrencilere sosyal bilimlerde kullanılan nitel araştırma yöntemleri hakkında farkındalık sağlamak ve nicel araştırma yöntemlerini, etiği de içeren felsefi temeller ışığında öğretmektir. Giriş konularından sonra varsayımsal-tümdengelimsel yönteme dayalı olarak hipotez geliştirme, veri toplama, veri analizi ve yorumu konuları işlenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bilim Felsefesine Giriş | ||
2 | Bilimsel çalışmalarda etik | ||
3 | Pozitivizm ve Pozitivist Araştırma Yöntemleri | ||
4 | Yorumsamacılık ve Postmodernizm ve İlgili Araştırma Yöntemleri | ||
5 | Varsayımsal- Tümden Gelimsel Yöntem- Değişkenlerin Tanımlanması | ||
6 | Teorik Çerçeve Geliştirilmesi - Modelleme | ||
7 | Hipotezlerin Yazılması | ||
8 | Nicel Ölçeklerin Geliştirilmesi | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Anket Formu Oluşturma | ||
11 | Veri Toplama | ||
12 | Verilerin İstatistik Paket Programlarında Kodlanması | ||
13 | Basit Veri Analizi | ||
14 | Çok Değişkenli Analizler | ||
15 | Parametrik Olmayan Analizler | ||
16 | Final Sınavı |
Sekaran, Uma; Research Methods For Business: A Skill-Building Approach, 3rd ed., Wiley Inc, New York, 2000. Patton, M.Q.; Qualitative Evaluation and Research Methods, 2nd Ed., Sape Pub., London, 1990. Malhotra ve Peterson (2006), Basic Marketing Research , 22/E, Prentice Hall:USA. İlgili kitaplar ve periyodikler tavsiye edilir.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Takım/Grup Çalışması | 8 | 3 | 24 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 2 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 177 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |