Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9233005012021 | Araştırma Yöntemleri | Ders | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
•Öğrencilere nitel ve nicel araştırma yöntemleri ve dayandığı felsefi yapı hakkında bilgi vermek• Araştırma ihtiyaçlarını farklı perspektiflerden değerlendirebilme yeteneğini geliştirme (pozitivizm, yorumsamacılık vb)• Araştırma problemini tanımlayabilme ve varsayımsal-tümdengelimsel yönteme dayalı olarak hipotez geliştirme, veri toplama ve analizini gerçekleştirme yeteneğini geliştirme
Prof. Dr. Özkan TÜTÜNCÜ
1 | ÖÇ1. Sosyal bilimlerde nicel araştırma yöntemleri ve dayandığı felsefi yapı hakkında bilgi verebilmek |
2 | ÖÇ2. Araştırma problemini tanımlayabilmek ve araştırılan değişkenlere ilişkin teorik çerçeve geliştirebilmek |
3 | ÖÇ3. Varsayımsal-tümdengelimsel yönteme dayalı olarak hipotez geliştirmek, veri toplayabilmek, analiz edebilmek ve yorumlayabilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Lisans düzeyinde İstatistik I ve II derslerinin daha önceden alınmış olunması tavsiye edilir
Bu dersin amacı öğrencilere sosyal bilimlerde kullanılan nitel araştırma yöntemleri hakkında farkındalık sağlamak ve nicel araştırma yöntemlerini öğretmektir. Giriş konularından sonra varsayımsal-tümdengelimsel yönteme dayalı olarak hipotez geliştirme, veri toplama, veri analizi ve yorumu konuları işlenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | 1 Bilim Felsefesine Giriş | ||
2 | 2 Pozitivizm ve Pozitivist Araştırma Yöntemleri | ||
3 | 3 Yorumsamacılık ve Postmodernizm ve İlgili Araştırma Yöntemleri | ||
4 | 4 Varsayımsal- Tümden Gelimsel Yöntem- Değişkenlerin Tanımlanması | ||
5 | 5 Teorik Çerçeve Geliştirilmesi - Modelleme | ||
6 | 6 Hipotezlerin Yazılması | ||
7 | 7 Nicel Ölçeklerin Geliştirilmesi | ||
8 | 8 Ara sınav | ||
9 | 9 Anket Formu Oluşturma | ||
10 | 10 Veri Toplama | ||
11 | 11 Verilerin İstatistik Paket Programlarında Kodlanması | ||
12 | 12 Basit Veri Analizi | ||
13 | 13 Çok Değişkenli Analizler | ||
14 | 14 Çok Değişkenli Analizler | ||
15 | 15 Parametrik Olmayan Analizler | ||
16 | 16 Final sınavı |
Sekaran, Uma; Research Methods For Business: A Skill-Building Approach, 3rd ed., Wiley Inc, New York, 2000. Patton, M.Q.; Qualitative Evaluation and Research Methods, 2nd Ed., Sape Pub., London, 1990. Malhotra & Peterson (2006), Basic Marketing Research , 22/E, Prentice Hall:USA. İlgili kitaplar ve periyodikler tavsiye edilir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Alan Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Rapor Sunma | 3 | 1 | 3 |
Proje Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 |