GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9233005172021 Turizm İşletmelerinde Kalite Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu ders, öğrencilerin konaklama işletmelerinde bir yönetim yaklaşımı olarak kalite yönetimini öğrenmelerini, uygulama yöntemlerini kavramalarını amaçlar.


Doç Dr. Nilgün AVCI


1 Kalite ile ilgili kavramları öğrenme.
2 Toplam kalite yönetimi, felsefesi, tarihsel gelişimini kavrama.
3 TKY ilkelerini anlama
4 ISO 9001:2008 kalite yönetimi, ISO 22000:2005, ISO 14001:2004, TS 18001: 2008, SA 8000 bilgisini edinme.
5 Kalite yönetiminde kullanılan ödülleri kavrama

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kalite kavramı, toplam kalite yönetimi, felsefesi, tarihsel gelişimini,TKY ilkeleri, seyahat işletmelerinde en çok kullanılan,.ISO 9001:2008 kalite yönetimi, ISO 22000:2005 , ISO 14001:2004, TS 18001: 2008, SA 8000 bilgisi ve kalite yönetiminde kullanılan ödüller.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, Kalite tanımı, özellikleri
2 Toplam kalite yönetimi, felsefesi, tarihsel gelişimi
3 Konaklama işletmelerinde TKY ilkeleri, müşteri odaklılık
4 Konaklama işletmelerinde TKY de liderlik, tam katılım
5 Konaklama işletmelerinde Sürekli iyileştirme, verilerle yönetim
6 Konaklama işletmelerinde Süreç yönetimi, tedarikçiler
7 ISO 9001:2008 kalite yönetimi, ISO 22000:2005 , ISO 14001:2004, TS 18001: 2008, SA 8000
8 Ara sınav
9 Ulusal kalite ödülü, EFQM Avrupa kalite ödülü
10 Deming kalite ödülü, Malcolm Baldrige kalite ödülü
11 Altı sigma, Tedarik zinciri yönetimi
12 CE , Kalder
13 Konaklama işletmelerinde Kalite fonksiyon göçerimi
14 Konaklama işletmelerinde Kalite çemberleri
15 Final Sınavı

Konaklama Hizmetlerinde Kalite Yönetimi, Doç Dr. Özkan Tütüncü,2010 Ağırlama İşletmelerinde Kalite Sistemleri, Özkan Tütüncü, 2009 Turizm Sektöründe Kalite Yönetimi, İge Pırnar, 2002 Toplam Kalite yönetimi, Ahmet Kovancı, 2000 Hizmet İşletmelerinde TKY kapsamında ISO 9001:2000, Özlem Doğan ve Özkan Tütüncü, 2003 Kalite Güvencesi ve Standartları, Nihat Kölük ve Diğ., 2005 Turizm İşletmelerinde Toplam kalite Yönetimi, Editörler: Demirkol, Şehna ve Halis, Muhsin



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 12 2 24
Proje Hazırlama 2 12 24
Proje Sunma 2 3 6
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 14 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Okuma 12 8 96
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 3 5 3 4 3 3 3 3 4 3 3
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 5 3 4 5 2 4
ÖÇ 3 3 4 3 5 3 5 3 4 4 3 5
ÖÇ 4 3 3 4 4 3 5 3 3 4 2 4
ÖÇ 5 4 4 4 4 3 5 4 4 5 2 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek