GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9233005162021 Etkinlik Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; turizm etkinliklerini yönetebilme becerisini kazandırmak ve kurumsal itibarı geliştirici topluma öncülük edecek halkla ilişkiler etkinliklerini planlamayı gerçekleştirebilmektir.



1 Turizmde etkinlik yönetimi ile ilgili kavramsal bilgiye ulaşma
2 Etkinlikte etkili insan kaynakları ve kriz yönetimi yapabilme
3 Etkinlik yönetiminde uygun materyal seçimi ve etkili sosyal medya kullanımı yapabilme
4 Etkinlik yönetiminde ölçme ve değerlendirme yapabilme

Birinci Öğretim


yok


yok


Etkinlik yönetimini yaratıcı iletişim modellerini stratejiler ve uygulamaları kullanarak gerçekleştirmeyi sağlayacak kavram ve yöntemlerin bilgisini edinebilmek.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Turizm ve etkinlik
2 Etkinlik türleri ve etkinlik yönetimi
3 Stratejik etkinlik planlaması
4 Etkinlik teklifinin hazırlanması ve uygulanması
5 Etkinliklerde insan kaynakları yönetimi
6 Etkinliklerin yasal sınırları ve sözleşmeler
7 Etkinliklerde risk ve kriz yönetimi
8 Arasınav
9 Etkinlik yönetiminde kültürel farklılıklar
10 Etkinliklerde teknoloji ve sosyal medya kullanımı
11 Etkinliklerin markalaşması, tanıtım faaliyetleri
12 Etkinlik yönetimi ve imaj oluşturulması
13 Etkinlik yönetiminde araştırma, ölçme, değerlendirme
14 Etkinlik Turizmi
15 Üniversitelerde Etkinlik Yönetimi Modelleri
16 FİNAL

• Forsyth, Patrick. (2010). Successful Time Management. İkinci Baskı. London: Kogan Page. • Foster, C. (2008). Effective Writing Skills for Public Relations: London: Kogan Page Limited. • Benoit, W, L, Benoit, P, J. (2008). Persuasive messages: the process of influence. : Malden: Wiley- Blackwell • Bowdin, G, Allen, J, O’Toole, W, Harris, R, Mac Donnel, I. (2010). Events Management. New York: Elseiver. • Bowdin, G, Allen, J, O’Toole, W, Harris, R, Mac Donnel, I. (2002). Festival and Special Event Management. Milton: John Wiley-Sons. • Brown, B, D. (2012). Strategic Public Relations: An Audience-Centered Approach. Boston: Cengage Learning. • Brott, R. (2008). Successful Time Management: Be the Productive Person You Want to Be. Pacific Northwest: ABC Book Publishing. • Innis, P, B, McCaffree, M, J, Sand, R, Höfer, M, D. (2002). Protocol: the complete handbook of diplomatic, official & social usage. Dallas: Durban Pub. Co. • Johnston. J, Zawawi. C (2009). Public Relations: Theory and Practice. Crows Nest: Allen-Unwin. Jones, R, N. (2006). Human Relationship Skills: Coaching And Self-coaching. East Sussex: Routledge. • Aylin Pira, Eylin Babacan, Etkinlik Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2011. • Bilgehan Gültekin, Halkla İlişkilerde Etkinlik Yoluyla İmaj Oluşturulması, Nobel Yayınevi, Ankara, 2006.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 14 2 28
Bireysel Çalışma 7 2 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 50 50
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 18 18
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 3 3 5 3 2 3
ÖÇ 2 3 3 5 3
ÖÇ 3 3 3 3 3
ÖÇ 4 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek