| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9233005162021 | Etkinlik Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; turizm etkinliklerini yönetebilme becerisini kazandırmak ve kurumsal itibarı geliştirici topluma öncülük edecek halkla ilişkiler etkinliklerini planlamayı gerçekleştirebilmektir.
| 1 | Turizmde etkinlik yönetimi ile ilgili kavramsal bilgiye ulaşma |
| 2 | Etkinlikte etkili insan kaynakları ve kriz yönetimi yapabilme |
| 3 | Etkinlik yönetiminde uygun materyal seçimi ve etkili sosyal medya kullanımı yapabilme |
| 4 | Etkinlik yönetiminde ölçme ve değerlendirme yapabilme |
Birinci Öğretim
yok
yok
Etkinlik yönetimini yaratıcı iletişim modellerini stratejiler ve uygulamaları kullanarak gerçekleştirmeyi sağlayacak kavram ve yöntemlerin bilgisini edinebilmek.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Turizm ve etkinlik | ||
| 2 | Etkinlik türleri ve etkinlik yönetimi | ||
| 3 | Stratejik etkinlik planlaması | ||
| 4 | Etkinlik teklifinin hazırlanması ve uygulanması | ||
| 5 | Etkinliklerde insan kaynakları yönetimi | ||
| 6 | Etkinliklerin yasal sınırları ve sözleşmeler | ||
| 7 | Etkinliklerde risk ve kriz yönetimi | ||
| 8 | Arasınav | ||
| 9 | Etkinlik yönetiminde kültürel farklılıklar | ||
| 10 | Etkinliklerde teknoloji ve sosyal medya kullanımı | ||
| 11 | Etkinliklerin markalaşması, tanıtım faaliyetleri | ||
| 12 | Etkinlik yönetimi ve imaj oluşturulması | ||
| 13 | Etkinlik yönetiminde araştırma, ölçme, değerlendirme | ||
| 14 | Etkinlik Turizmi | ||
| 15 | Üniversitelerde Etkinlik Yönetimi Modelleri | ||
| 16 | FİNAL |
• Forsyth, Patrick. (2010). Successful Time Management. İkinci Baskı. London: Kogan Page. • Foster, C. (2008). Effective Writing Skills for Public Relations: London: Kogan Page Limited. • Benoit, W, L, Benoit, P, J. (2008). Persuasive messages: the process of influence. : Malden: Wiley- Blackwell • Bowdin, G, Allen, J, O’Toole, W, Harris, R, Mac Donnel, I. (2010). Events Management. New York: Elseiver. • Bowdin, G, Allen, J, O’Toole, W, Harris, R, Mac Donnel, I. (2002). Festival and Special Event Management. Milton: John Wiley-Sons. • Brown, B, D. (2012). Strategic Public Relations: An Audience-Centered Approach. Boston: Cengage Learning. • Brott, R. (2008). Successful Time Management: Be the Productive Person You Want to Be. Pacific Northwest: ABC Book Publishing. • Innis, P, B, McCaffree, M, J, Sand, R, Höfer, M, D. (2002). Protocol: the complete handbook of diplomatic, official & social usage. Dallas: Durban Pub. Co. • Johnston. J, Zawawi. C (2009). Public Relations: Theory and Practice. Crows Nest: Allen-Unwin. Jones, R, N. (2006). Human Relationship Skills: Coaching And Self-coaching. East Sussex: Routledge. • Aylin Pira, Eylin Babacan, Etkinlik Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2011. • Bilgehan Gültekin, Halkla İlişkilerde Etkinlik Yoluyla İmaj Oluşturulması, Nobel Yayınevi, Ankara, 2006.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
| Okuma | 14 | 2 | 28 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 180 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
| ÖÇ 1 | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 3 | |||||
| ÖÇ 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | |||||||
| ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||
| ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |