Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204177162018 | AVRUPA BÜTÜNLEŞMESİ VE AB | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin temel amacı Avrupa Birliği’nin bütünleşmesini tarihsel bir çerçevede ele alarak sistematik bir şekilde temel kavram, politika ve bütünleşme teorilerini incelemektir.
Prof. Dr. Siret HÜRSOY
1 | AB kuruluş amaç ve hedefinin anlaşılması. |
2 | AB kuramlarının uluslararası ilişkiler kuramları ile karşılaştırılması. |
3 | AB bütünleşme sürecinin geçmişi, günümüz ve yarınına ışık tutacak gelişmeler doğrultusunda çıkarımlar yapılabilmesine ulaşılması. |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Ders ilk olarak değer, kültür, çıkar, amaç ve hedef doğrultusunda Avrupa Birliği’nin bütünleşmesinde önemli bir yere sahip Avrupa Birliği’nin ekonomik ve siyasi olarak evrimsel bir çizgide(‘ever-evolving’) bütünleşme sürecini tamamlamaya yönelik adımları ele alınacaktır. Daha sonra AB’nin çeşitli bütünleşme politikaları detaylı bir şekilde ele alınacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş | ||
2 | AB Bütünleşmesine Genel Giriş | ||
3 | AB Temel Kavramları | ||
4 | AB ve Uluslararası İlişkiler Teorilerinin Gözden Geçirilmesi | ||
5 | 1990 Sonrası AB’nin Geleceğine Yönelik Temel Tartışmalar | ||
6 | AB Yönetişiminin Genel Eğilimi | ||
7 | Kalkınma ve Yardım Politikaları | ||
8 | AB Komşuluk Politikası | ||
9 | Vize Sınavı | ||
10 | Genişleme Süreci | ||
11 | Ortak Dış Politika | ||
12 | Ortak Güvenlik ve Savunma Politikası | ||
13 | AB’nin Gelecekteki Muhtemel Yapısı: Üç Temel Görüş – I | ||
14 | AB’nin Gelecekteki Muhtemel Yapısı: Üç Temel Görüş – II | ||
15 | Lizbon Antlaşması (13 Aralık 2007) | ||
16 | Final Sınavı |
1. Alex Warleigh-Lack, European Union – The Basics, UK: Routledge Press, 2009. 2. Michelle Cini & Angela K. Bourne, European Union Studies, UK: Palgrave Macmillan Press, 2006 3. Desmond Dinan, Europe Recast – A History of European Union, Lynne Rienner Publishers, Inc., 2004 4. Beril Dedeoğlu (der.), Dünden Bugüne Avrupa Birliği, Boyut Kitapları, 2003. 5. Nicholas Moussis, AB Politikalarına Giriş Rehberi, Mega Yayınları, 2004. 6. Philip Thody, An Historical Introduction to the EU, UK: Routledge Press, 2002.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Proje Sunma | 1 | 20 |
Makale Yazma | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 70 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 30 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 11 | 2 | 22 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Okuma | 15 | 3 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | |||
ÖÇ 2 | 5 | ||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |