Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9105095042012 | Biyosensörler ve Biyoalgılama | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin, biosensörlerin temel ilkelerini ve uygulama alanlarını öğrenerek tarımda ve mekatronikte kullanımları ile ilgili bilgi birikimi edinmelerini sağlamaktır. Daha özelde, Sensör nedir? Doğada sensör nasıl biyolojik olabilir? Biosensörlerin tarihsel gelişimi. Biosesnröleri oluşturuan komponentler nelerdir? Hangi tip dönüştürücüler biosensörlerde kullanılmaktadır? Bioreseptör moleküller nelerdir? Bioreseptör moleküller dönüştürücülere nasıl monte edilir? Biosensörlerin performansına etkili faktörler nelerdir? Hangi sahalarda biosensörler kullanılmaktadır?
Doç .Dr. Arif Behiç TEKİN, Yrd. Doç. Dr. Aylin ŞENDEMİR
1 | Biyo-üretim sisteminde sensölerin multi-disipliner yönünü anlayabilme ve açıklayabilme |
2 | Sensörlerin kullanıldığı biyo-üretim sisteminin spesifik özelliklerini tanımlayabilme |
3 | Biosensörlerin işletme karekteristiklerini ve fonsiyonelliğini analiz edebilme |
4 | Uygulamalardaki farklılıkları ve gereksinimlerle ilişikili komponent ve sistemin seçimini düşünebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Biosensörlere giriş Biyolojik bileşenler ve elemanları biyolojik bileşenlerinin immobilizasyonu Elektro kimyasal biosensörler Optik biosensörler Biosensörlerin performans faktörleri Biosensörs: Gelecek/Yeni eğilimler Microbiosensörs, Nanobiosensörs, İmplante biosensörler
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, konuların, faaliyetlerin, değerlendirme yöntemlerinin ve işleyişin açıklanması | ||
2 | Genel tanıtım; Tanımlar ve kavramlar | ||
3 | Fiziko-kimyasal çeviriciler; elektrokimyasal | ||
4 | Fiziko-kimyasal çeviriciler; optik | ||
5 | Fiziko-kimyasal çeviriciler; termal/piezoelektrik | ||
6 | Biyolojik çeviriciler | ||
7 | Biyolojik çeviriciler; enzimler, membran algılayıcılar ve taşıyıcılar | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Teknolojik yönleri: immobilizasyon | ||
10 | Biyoalgılayıcılar | ||
11 | Biyo algılayıcı imalatı | ||
12 | Biyoalgılayıcı imalatında kullanılan malzemeler | ||
13 | Biyo algılayıcı imalat yöntemleri | ||
14 | Biyo algılayıcı uygulamaları | ||
15 | Dersin sunumu ve değerlendirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Eggins, B.R (1996) Biosensors: An Introduction, John Wiley & Sons. Eggins, B.R. (2002) Chemical Sensors and Biosensors, John Wiley & Son. Blum, L.J (1997) Bio- and Chemi-Luminescent Sensors, World Scientific. Cooper, J.M. & Cass, A.E.G (2004) Biosensors : A Practical Approach, Oxford Univ.Press
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 10 | 30 |
Proje Hazırlama | 3 | 20 | 60 |
Proje Sunma | 3 | 2 | 6 |
Makale Yazma | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 5 | 8 | 40 |
Ev Ödevi | 5 | 8 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 244 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 |