Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9105135412018 | Plant Gentic Resources | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin kültür bitkilerinin gelişimini, bitki genetik kaynakları, genetik kaynakların muhafazası ve sürdürülebilir kullanımı ve bitki introdüksiyonları ile varyasyon oluşturmanın ana ilkelerini öğrenmesini ve melezlemelerde ebeveyn seçiminin önemi hakkında bilgi edinmesini sağlamaktır.
Prof.Dr. Eftal DÜZYAMAN
1 | Giriş, tarımın orijini ve kültür bitkilerinin gelişimi hakkında bilgi edinebilme |
2 | Orijin merkezi (gen merkezi, genetik farklılaşma merkezi) kavrayabilme |
3 | Bitki genetik kaynakları hakkında bilgi öğrenebilme ve sentez yapabilme |
4 | Bitki introdüksiyonları ve varyasyon oluşturma ile ebeveyn seçimi değerlendirmesini kavrayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Giriş, kültür bitkilerinin gelişimi, tarımın başlangıç yerleri ve zamanı, kültür bitkileriyle yabaniler arasındaki farklar, Dünyadaki ve ülkemizdeki genetik farklılaşım merkezleri, Bitki genetik kaynaklar materyali ve ıslah açısından önemi ve kullanımı, Eski ve yeni kültür bitkileri, melezleme, kromozom sayısında değişim, mutasyon, melezleme amacının belirlenmesi, ebeveynlerin belirlenmesi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş, kültür bitkilerinin gelişimi, tarımın başlangıç yerleri ve zamanı, kültür bitkileriyle yabaniler arasındaki farklar | ||
2 | Dünyadaki genetik farklılaşım merkezleri | ||
3 | Ülkemizdeki genetik farklılaşım merkezleri | ||
4 | Yabani türler, geçit formlar, köy populasyonu, eski çeşitler | ||
5 | Bitkisel çeşitliliği azaltan etkenler | ||
6 | Ülkemizdeki bitki genetik kaynakları faaliyetleri ve onların kullanımı | ||
7 | Bitki introdüksiyonları, yeni kültür bitkileri, eski kültür bitkilerine ait yeni çeşitler | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Melezleme, gen-özellik ilişkisi, kalitatif kalıtım, gen etkileşimleri | ||
10 | Kantitatif kalıtımda gen etkisi, kromozom sayısında değişim | ||
11 | Mutasyonlar | ||
12 | Melezleme amacının belirlenmesi, ebeveyn seçimi | ||
13 | Melezleme çeşitleri ve tekniği | ||
14 | Dönem projesi sunumları | ||
15 | Dönem projesi sunumları | ||
16 | Final Sınavı |
1. Açıkgöz, N., 2004, Kültür Bitkilerinin Gelişimi, Bitki Genetik Kaynaları, Bitki İntrodüksiyonları, Varyasyon Oluşturma, Melezleme, Ebeveyn Seçimi, Ege Tarımsal Araş.Enst. Yayın No: 114, İzmir 2. Demir, İ., 1990, Genel Bitki Islahı, EÜZF Yay.No:496, İzmir
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 10 | 30 |
Beyin Fırtınası | 2 | 10 | 20 |
Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 200 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 1 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 2 | 3 |