Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9105135422018 | Plant Breeding for Abiotic Stress | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 7,00 |
Yüksek Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı, abiyotik strese dayanıklı yeni çeşitlerin geliştirilmesi için uygun uygun ıslah yönteminin seçimi, genotiplerin stres koşullarına duyarlılığı, direnç mekanizmaları konusundaki beceri ve becerilerini geliştirmektir.
Prof. Dr. Eftal Düzyaman
1 | Bitkilerde çevresel stres etmenlerine dayanıklılık mekanizmalarının anlaşılması |
2 | Çevresel stres etmenlerine dayanıklı ticari çeşitlerin geliştirilmesinin anlaşılması |
Birinci Öğretim
Stres fizyolojisi, ıslah teknikleri
Yoktur
dd
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | ||
2 | Bitkilerde doğal savunma mekanizmaları | ||
3 | Çevresel stres etmenleri | ||
4 | Ara Sınav | ||
5 | Kuraklık stresine karşı bitkilerin ıslahı | ||
6 | Tuz stresine karşı bitkilerin ıslahı | ||
7 | Literatür çalışması | ||
8 | Final Sınavı |
Abiotic Stress Responses in Plants: An Overview Plant Abiotic Stress Breeding for abiotic stress resistance: Challenges and Opportunities
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 3 | 2 | 6 |
Rapor Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
Proje Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje Sunma | 2 | 2 | 4 |
Makale Kritik Etme | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 3 | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 201 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 |