GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401015052019 Eğitimde Ölçme Teknikleri Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans



1. Araştırma sürecinde kullanılan ölçme araçlarının türlerini bilgisi. 2. Ölçme araçlarının geliştirilmesi ve uyarlanması sürecinin aşamalarının bilgisi. 3. Geçerlik ve güvenirlik ile madde analizine ilişkin temel kavramların anlam bilgisi. 4. Bir ölçme aracının geçerlik çalışması yapabilme. 5. Bir ölçme aracının güvenirlik çalışması yapabilme. 6. Bir ölçme aracının madde analizi yapabilme. 7. Kullanılacak ölçme araçlarının geçerlik ve güvenirliklerini değerlendirme. 8. Geliştirilen ya da uyarlanan bir ölçme aracını değerlendirme. 9. Ölçme konusuna yönelik özgün madde havuzu oluşturabilme. 10. Madde analizi sonuçlarına göre madde seçebilme. Ölçme araçlarını kullanarak veri toplayabilme.


Doç. Dr. T. Oğuz BAŞOKÇU


1 Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlarını tanımlar.
2 Ölçme araçlarının psikometrik (geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık) özelliklerini kavrar.
3 Başarı testlerini geliştirip uygular, test ve madde puanlarının analizini yapar.
4 Değerlendirmenin, puan vermenin önemini kavrar

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Araştırma sürecinde kullanılan ölçme araçlarının geliştirilmesi ve uyarlanmasına ilişkin temel süreçler. Geliştirme ve uyarlama çalışmalarında madde analizi teknikleri ile geçerlik ve güvenirlik çalışmalarının yapılması. Bu ölçme araçlarını kullanarak veri toplamak ve değerlendirme yapmak


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi
2 Ölçmenin temel kavramları; ölçmenin tanımı ve türleri, ölçekler ve türleri
3 Değerlendirme ve türleri
4 Ölçme araçlarının psikometrik (geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık) özellikleri, güvenirlik ve güvenirlik hesaplama yöntemleri
5 Geçerlik, geçerlik kanıtları ve hesaplanması
6 Eğitimde kullanılan ölçme araçları (Geleneksel)
7 Midterm
8 Eğitimde kullanılan ölçme araçları (Tamamlayıcı)
9 Başarı testi geliştirme süreçleri ve uygulanması
10 Test puanlarının analizi (Ölçme ve değerlendirmede istatistik metotlar: Betimleyici istatistikler)
11 Test puanlarının analizi (Ölçme ve değerlendirmede istatistik metotlar: Standart test puanları)
12 Madde Analizi
13 Test puanlarının yorumlanması ve not verme
14 Test puanlarının yorumlanması ve standart puanlar

Atılgan, H. (2009). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. 3. Basım. Ankara: Anı yayıncılık. Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve Psikolojide ölçme: Klasik test teorisi ve uygulanması. Ankara: ÖSYM yayınlar. Cohen, R. J., Swerdlik, M. E. Ve Phillips, S. M. (1998). psychological testing and assessment: An introducation to tests and masurement. California: Mayfield Publishing. DeVellis, R. F. (1991). Scale development: Theory and application. California: Sage publications. Erkuş, A. (2003). Psikometri üzerine yazılar. Ankara: Türk Psikologlar Derneği yayınları. Kline, P. (1993). The handbook of psychological testing. New York: Routledge. Murphy, K. Ve Davidshofer, C. O. ( 1998). psychological testing. New Jersey: Prentice Hall.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 12 3 36
Rapor Hazırlama 2 25 50
Bireysel Çalışma 4 10 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Rapor 3 3 9
Ev Ödevi 6 10 60
Toplam İş Yükü (saat) 239

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 2 2 2 2 3 2 3 3 2 3 2
ÖÇ 2 2 2 2 2 3 2 3 3 2 3 2
ÖÇ 3 2 2 2 2 3 2 3 3 2 3 2
ÖÇ 4 2 2 2 2 4 3 4 3 2 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek