Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401017012019 | Eğitimde Program Geliştirme | Ders | 1 | 1 | 9,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenenler, eğitimde program geliştirme alanının dayandığı kuramsal temelleri tanıyabilecek, program geliştirme sürecini, modellerini, yaklaşımlarını kavrayabilecek ve kendi uzmanlık alanında öğretim hedefleri hazırlayabileceklerdir.
Prof. Dr. Nilay Bümen
1 | Eğitimde program geliştirme dersinde geçen temel kavramları hatırlayabilme |
2 | Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkileri açıklayabilme |
3 | Eğitimde program geliştirmenin aşamalarını kavrayabilme |
4 | Belli başlı program geliştirme yaklaşımlarını tanıyabilme |
5 | Belli başlı program geliştirme modellerini tanıyabilme |
6 | Eğitimde hedef belirleme kurallarını kavrayabilme |
7 | Kendi uzmanlık alanında ilkelerine uygun olarak öğretimsel hedefler yazabilme |
8 | Eğitimde program geliştirme ile ilgili yayınları izlemeye isteklilik |
9 | Eğitimde program geliştirme sürecine katılmaya isteklilik |
Uzaktan Eğitim (İkinci Öğretim)
Yok
Yok
Eğitimde Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri, Program Geliştirme Yaklaşımları ve Modelleri, Gereksinim Çözümlemesi, Hedefler ve Hedeflerin Belirlenmesi, İçerik Düzenleme, Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi, Eğitim Programı Tasarısının Denenmesi ve Değerlendirilmesi, Öğretim Programlarının Uygulanması
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, ders öğretim planının paylaşılması ve tartışılması | ||
2 | Dersin temel kavramları Eğitim programının öğeleri | ||
3 | Eğitimde Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri | ||
4 | Eğitimde Program Tasarımı ve Modeller | ||
5 | Gereksinim Çözümlemesi | ||
6 | Hedefler ve Hedeflerin Belirlenmesi Bilişsel, Duyuşsal ve Devinişsel Alan Taksonomileri ve Hedef Yazma İlkeleri | ||
7 | Hedefler ve Hedeflerin Belirlenmesi Bilişsel, Duyuşsal ve Devinişsel Alan Taksonomileri ve Hedef Yazma İlkeleri | ||
8 | Hedefler ve Hedeflerin Belirlenmesi Bilişsel, Duyuşsal ve Devinişsel Alan Taksonomileri ve Hedef Yazma İlkeleri | ||
9 | Verilen bir öğretim programında hedeflerin (kazanımların) incelenmesi, tartışılması ve hedef yazılması | ||
10 | İçerik Düzenleme | ||
11 | Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi ve Öğretmen Nitelikleri | ||
12 | Eğitim Programı Tasarısının Denenmesi, Değerlendirilmesi ve Programa Süreklilik Kazandırılması | ||
13 | Öğretim Programlarının Uygulanması Öğretim Programına Bağlılık | ||
14 | Öğretim Programını Uyarlama Okuma – Tartışma: Bümen, Çakar ve Yıldız (2014), Yazıcılar ve Bümen (2016) | ||
15 | Genel değerlendirme | ||
16 | Final sınavı |
Anderson, L.A. ve Krathwohl, D.R. (2011). (Çev. Özçelik, D. A.) Öğrenme, Öğretim ve Değerlendirme İle İlgili Bir Sınıflama. Ankara: PegemA Yayıncılık. Bümen, N. (2006a). Program geliştirmede bir dönüm noktası: Yenilenmiş Bloom taksonomisi. Eğitim ve Bilim. 31(142), 3-14. Bümen, N. (2006b). Üç büyük ildeki özel okullarda program geliştirme servislerinin etkililiği ve karşılaşılan problemler. Kuramdan Uygulamaya Eğitim Bilimleri. 6 (3), 615-667. Bümen, N. T., Çakar, E. & Yıldız, D.G. (2014). Türkiye’de öğretim programına bağlılık ve bağlılığı etkileyen etkenler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(1), 203-228. Demirel, Ö. (2012a). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Demirel, Ö. (2012b). Planlamadan Uygulamaya Öğretme Sanatı. Ankara: PegemA Yayıncılık. Erden, M. (2009). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Ertürk, S. (2000). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan A.Ş. MEB. (2012). İlköğretim Öğretim Programları. http://ttkb.meb.gov.tr/ adresinden indirilebilir. Saylan, N. (1995). Eğitimde Program Tasarısı. Temeller – Prensipler - Kriterler. Balıkesir: İnce Ofset. Sönmez, V. (2012). Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık. Sönmez, V. (2009). Eğitim Felsefesi. Ankara: PegemA Yayınları. Şeker, H. (2012). (Ed.) Eğitimde Program Geliştirme: Kavramlar ve Yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık. Yazıcılar, Ü. & Bümen, N.T. (2016). Öğretmenlerin Matematik Dersi Öğretim Programını Uyarlama Sürecinin İncelenmesi. IIIrd International Eurasian Educational Research Congress. 31 May- 3 June, Muğla, Türkiye.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Soru-Yanıt | 1 | 15 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 70 |
Okuma | 1 | 15 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Soru-Yanıt | 14 | 4 | 56 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 100 | 100 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Okuma | 15 | 4 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 259 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||
ÖÇ 8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ||
ÖÇ 9 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |