GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401017012019 Eğitimde Program Geliştirme Ders 1 1 9,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrenenler, eğitimde program geliştirme alanının dayandığı kuramsal temelleri tanıyabilecek, program geliştirme sürecini, modellerini, yaklaşımlarını kavrayabilecek ve kendi uzmanlık alanında öğretim hedefleri hazırlayabileceklerdir.


Prof. Dr. Nilay Bümen


1 Eğitimde program geliştirme dersinde geçen temel kavramları hatırlayabilme
2 Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkileri açıklayabilme
3 Eğitimde program geliştirmenin aşamalarını kavrayabilme
4 Belli başlı program geliştirme yaklaşımlarını tanıyabilme
5 Belli başlı program geliştirme modellerini tanıyabilme
6 Eğitimde hedef belirleme kurallarını kavrayabilme
7 Kendi uzmanlık alanında ilkelerine uygun olarak öğretimsel hedefler yazabilme
8 Eğitimde program geliştirme ile ilgili yayınları izlemeye isteklilik
9 Eğitimde program geliştirme sürecine katılmaya isteklilik

Uzaktan Eğitim (İkinci Öğretim)


Yok


Yok


Eğitimde Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri, Program Geliştirme Yaklaşımları ve Modelleri, Gereksinim Çözümlemesi, Hedefler ve Hedeflerin Belirlenmesi, İçerik Düzenleme, Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi, Eğitim Programı Tasarısının Denenmesi ve Değerlendirilmesi, Öğretim Programlarının Uygulanması


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma, ders öğretim planının paylaşılması ve tartışılması
2 Dersin temel kavramları Eğitim programının öğeleri
3 Eğitimde Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri
4 Eğitimde Program Tasarımı ve Modeller
5 Gereksinim Çözümlemesi
6 Hedefler ve Hedeflerin Belirlenmesi Bilişsel, Duyuşsal ve Devinişsel Alan Taksonomileri ve Hedef Yazma İlkeleri
7 Hedefler ve Hedeflerin Belirlenmesi Bilişsel, Duyuşsal ve Devinişsel Alan Taksonomileri ve Hedef Yazma İlkeleri
8 Hedefler ve Hedeflerin Belirlenmesi Bilişsel, Duyuşsal ve Devinişsel Alan Taksonomileri ve Hedef Yazma İlkeleri
9 Verilen bir öğretim programında hedeflerin (kazanımların) incelenmesi, tartışılması ve hedef yazılması
10 İçerik Düzenleme
11 Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi ve Öğretmen Nitelikleri
12 Eğitim Programı Tasarısının Denenmesi, Değerlendirilmesi ve Programa Süreklilik Kazandırılması
13 Öğretim Programlarının Uygulanması Öğretim Programına Bağlılık
14 Öğretim Programını Uyarlama Okuma – Tartışma: Bümen, Çakar ve Yıldız (2014), Yazıcılar ve Bümen (2016)
15 Genel değerlendirme
16 Final sınavı

Anderson, L.A. ve Krathwohl, D.R. (2011). (Çev. Özçelik, D. A.) Öğrenme, Öğretim ve Değerlendirme İle İlgili Bir Sınıflama. Ankara: PegemA Yayıncılık. Bümen, N. (2006a). Program geliştirmede bir dönüm noktası: Yenilenmiş Bloom taksonomisi. Eğitim ve Bilim. 31(142), 3-14. Bümen, N. (2006b). Üç büyük ildeki özel okullarda program geliştirme servislerinin etkililiği ve karşılaşılan problemler. Kuramdan Uygulamaya Eğitim Bilimleri. 6 (3), 615-667. Bümen, N. T., Çakar, E. & Yıldız, D.G. (2014). Türkiye’de öğretim programına bağlılık ve bağlılığı etkileyen etkenler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(1), 203-228. Demirel, Ö. (2012a). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Demirel, Ö. (2012b). Planlamadan Uygulamaya Öğretme Sanatı. Ankara: PegemA Yayıncılık. Erden, M. (2009). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Ertürk, S. (2000). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan A.Ş. MEB. (2012). İlköğretim Öğretim Programları. http://ttkb.meb.gov.tr/ adresinden indirilebilir. Saylan, N. (1995). Eğitimde Program Tasarısı. Temeller – Prensipler - Kriterler. Balıkesir: İnce Ofset. Sönmez, V. (2012). Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık. Sönmez, V. (2009). Eğitim Felsefesi. Ankara: PegemA Yayınları. Şeker, H. (2012). (Ed.) Eğitimde Program Geliştirme: Kavramlar ve Yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık. Yazıcılar, Ü. & Bümen, N.T. (2016). Öğretmenlerin Matematik Dersi Öğretim Programını Uyarlama Sürecinin İncelenmesi. IIIrd International Eurasian Educational Research Congress. 31 May- 3 June, Muğla, Türkiye.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Soru-Yanıt 1 15
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 70
Okuma 1 15
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 3 3
Soru-Yanıt 14 4 56
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 100 100
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 40 40
Okuma 15 4 60
Toplam İş Yükü (saat) 259

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 4 5 4 4 5 4 4
ÖÇ 2 5 5 4 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 4 5 5 5 5 4 5 4
ÖÇ 4 5 4
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6 5 5 4 5 5 4 4 4 4
ÖÇ 7 5 5 4 5 5 4 4 4
ÖÇ 8 4 4 4 4 4 5 5 4
ÖÇ 9 4 5 4 4 4 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek