GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401017032019 Gelişim ve Öğrenmenin Kuramsal Temelleri Ders 1 1 9,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrenciler; gelişim ve öğrenme kuram-yaklaşımlarının kuramsal yapısını irdeleyerek bu kuram ve yaklaşımlardan program geliştirme sürecinde etkili bir biçimde yararlanabileceklerdir.


Prof. Dr. Alper Başbay


1 Gelişim ve öğrenme ile ilgili temel kavramlar / terimler bilgisi.
2 Gelişim ile öğrenme arasındaki ilişkiyi kavrayabilme.
3 Gelişim alanlarının öğretim basamaklarına göre özelliklerini kavrayabilme.
4 Gelişim ve öğrenme kuramlarının ilkelerini günlük yaşamında ve öğretme-öğrenme etkinliklerinde uygulayabilme.
5 Bir öğrenci davranışını gelişim ve öğrenme kuramlarının bulguları ışığında çözümleyebilme.
6 Gelişim ve öğrenme kuramlarının ilkelerini öğretme-öğrenme etkinliklerinde uygulamaya istekli olma.
7 Gelişim ve öğrenme alanlarındaki ulusal ve uluslar arası alan yazını (literatürü) izlemeye istekli olma.
8 Dersin gerektirdiği öğrenme etkinliklerine dönük olma.

Uzaktan Eğitim (İkinci Öğretim)


Yok


Yok


Gelişim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar, ilkeler Gelişimi etkileyen temel etmenler Bilişsel gelişim Dil gelişimi Ahlak gelişimi Kişilik gelişimi Öğrenmeyi etkileyen etmenler Klasik koşullanma Bitişiklik / bağlaşımcılık Edimsel koşullanma Sosyal öğrenme kuramı Gestalt kuramı /İçgörüsel öğrenme Bilgiyi işleme kuramı Evrimsel Psikoloji


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Gerekçesi ve Önemi - Dersin Kural ve Gerekleri Gelişim temel kavramlar
2 Bilişsel gelişim ve dil gelişimi
3 Bilişsel gelişim ve dil gelişimi
4 Kişilik gelişimi
5 Kişilik gelişimi
6 Ahlak gelişimi
7 Vize
8 Öğrenme ve Davranışçılık
9 Davranışçı kuramlar
10 Davranışçı kuramlar
11 Sosyal Öğrenme
12 Bilişsel kuramlar
13 Bilişsel kuramlar
14 Nörofizyolojik kuram
15 Evrimsel psikoloji
16 Final sınavı

Kaynaklar Temel Kaynaklar Bigge M. L. & Shermis, S. S. (2003). Learning theories for teachers (6th Ed.). Boston: Allyn & Bacon. Bower, G. H. & Hilgard, E. R. (1981). Theories of learning (5th Ed.). Englewood Cliffs: Prentice Hall. Elliott, S. N., Kratochwill, T. R., Cook, J. L. & Travers, J. F. (2000). Educational psychology: Effective teaching, effective learning (3rd Ed.). Boston: McGraw-Hill. Erden, M. ve Akman, Y. (2003). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Arkadaş Yayınevi, 12. Baskı. Hergenhahn, B. R. & Olson M. H. (2004). An introduction to theories of learning (7th Ed.). New Jersey: Prentice Hall. Rothstein, P. R. (1990). Educational psychology. New York: McGraw-Hill. Senemoğlu, N. (2007). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Ertem Matbaacılık. Schunk, D. H. (2010). Öğrenme Teorileri Eğitimsel Bir Bakışla. Ankara: Nobel Yayın (çeviri). Ulusoy, A. (Ed.). (2003). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık, 2. Baskı. Ülgen, G. ve Fidan, E. (1997). Çocuk Gelişimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi, 7. Basım. Yeşilyaprak, B. (2003). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Ankara: PegemA Yayıncılık, 4. Baskı.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Rapor Hazırlama 2 15
Rapor Sunma 2 15
Bireysel Çalışma 14 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 80
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Gözlem 2 5 10
Rapor Hazırlama 4 10 40
Rapor Sunma 4 2 8
Bireysel Çalışma 14 6 84
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 256

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 3 2
ÖÇ 2 5 3 2
ÖÇ 3 5 3 2
ÖÇ 4 5 4 5 2
ÖÇ 5 5 4 3 3 2
ÖÇ 6 5 5 2 2 5 2
ÖÇ 7 5 5 2 5 4 2
ÖÇ 8 5 5 2 2 5 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek