Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401017072019 | Kurumlarda Mesleki Gelişim | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler eğitimde mesleki gelişim (hizmet içi eğitim) alanındaki temel özellik, model ve aşamaları tanıyabilecek, uygulanan bir programı eleştirebilecek ve mesleki gelişim alanında bir makale/bildiri hazırlayabileceklerdir.
Doç. Dr. Öner Uslu
1 | Mesleki gelişim (hizmet içi eğitim) ile ilgili temel kavramlar bilgisi |
2 | Mesleki gelişimin hizmete ve bireye olan etkilerini kavrayabilme |
3 | Yetişkin öğrenenlerin genel özelliklerini anlayabilme |
4 | Mesleki gelişim programı hazırlamada izlenecek aşamalar bilgisi |
5 | Mesleki gelişim ihtiyacını saptama yöntemlerini kavrayabilme |
6 | Mesleki gelişim (personel geliştirme) modellerini anlayabilme |
7 | Mesleki gelişim programlarını değerlendirmede kullanılan yaklaşımları anlayabilme |
8 | Bir meslek alanına ait eğitim planı (yetişek tasarısı) hazırlayabilme |
9 | Uygulanan bir mesleki gelişim programını belli ölçütler açısından eleştirebilme |
10 | Mesleki gelişim alanının güncel yorum ve uygulamalarını izlemeye isteklilik |
11 | Etkili mesleki gelişim programları hazırlamaya isteklilik |
Birinci Öğretim
Program Geliştirme: Kuram ve Uygulama
Yok
Eğitimde mesleki gelişim kavramının özellikleri Yetişkin öğrenenlerin özellikleri Program geliştirme ile mesleki gelişim ve okul geliştirme arasındaki ilişkiler Etkili mesleki gelişim programlarının özellikleri Mesleki gelişim programlarının hazırlanması ve ilgili modeller Mesleki gelişimi değerlendirme Mesleki gelişimde engeller Türkiye’de mesleki gelişim anlayışının değerlendirilmesi Mesleki gelişim ile ilgili araştırmalar ve öneriler
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, dersin kural ve gereklerinin paylaşılması ve önerilerin alınması | ||
2 | Mesleki gelişim kavramı, önemi, türleri ve ilgili diğer kavramlar | ||
3 | Etkili mesleki gelişim programlarının özellikleri ve ilkeleri | ||
4 | Yetişkin öğrenenlerin özellikleri | ||
5 | Yetişkin öğrenenlerin özellikleri | ||
6 | Mesleki gelişimde ihtiyaç analizi | ||
7 | Mesleki gelişim programlarının hazırlanması ve ilgili modeller | ||
8 | Mesleki gelişim programlarının hazırlanması ve ilgili modeller | ||
9 | Mesleki gelişim programlarının hazırlanması ve ilgili modeller: Ders İmecesi, Judgementoring, ONSIDE mentoring | ||
10 | Mesleki gelişim programının planlanması, hazırlanması, uygulanması, izlenmesi | ||
11 | Mesleki gelişim programının planlanması, hazırlanması, uygulanması, izlenmesi | ||
12 | Mesleki gelişimde değerlendirme | ||
13 | Mesleki gelişimde değerlendirme | ||
14 | Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Öğretmen Akademisi Vakfı (ÖRAV), Yenilikçi Öğrenme & Öğretme Merkezi çalışmaları | ||
15 | Final sınavı |
Adey, P. (2004). The professional development of teachers: Practice and theory. Kluwer Academic Publishers. Aydın, İ. (2010). Kamu ve özel sektörde hizmetiçi eğitim el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Bass, H., Usiskin, Z. & Burrill, G. (Eds). (2002). Studying classroom teaching as a medium for professional development: Proceedings of a U.S. - Japan Workshop. National Academies Press. Brody, C. & Davidson, N. (1998). Professional development for cooperative learning: Issues and approaches. Albany: State University of New York Press. Bümen, N. T. (2005). Öğretmenlerin yeni ilköğretim 1.-5. sınıf programlarıyla ilgili görüşleri ve programı uygulamaya hazırlayıcı bir hizmet içi eğitim çalışması örneği. Ege Eğitim Dergisi, 6(2), 21 – 57. Bümen, N. T. (2009). Possible effects of professional development on Turkish teachers’ self-efficacy and classroom practice. Proffesional development in education, 35(2), 261–278. Büyüköztürk, Ş., Akbaba Altun, S. & Yıldırım, K. (2010). TALIS uluslararası öğretme ve öğrenme araştırması -Teaching and learning international survey- Türkiye ulusal raporu. Ankara: MEB. http://digm.meb.gov.tr/uaorgutler/OECD/TALIS_tr_Rapor.pdf adresinden indirilebilir. Day, C. & Sachs, J. (2004). (Eds.) International handbook on the continuing professional development of teachers. Berkshire, Berkshire: McGraw-Hill Education. Duman, A. (2007). Yetişkinler eğitimi. Ankara: Ütopya yayınevi. Fogarty, R. & Pete, B. (2007). From staff room to classroom: A guide for planning and coaching proffesional development. USA: Corwin Press. Garet, M. S., Porter, A. C., Desimone, L., Birman, B. F., Yoon, K. S. (2001). What makes professional development effective? results from a national sample of teachers. American Educational Research Journal. 38(4), 915–945. Guskey, T. R. (2000). Evaluating professional development. USA: Corwin Press. Guskey, T. R. (2007). Results oriented proffesional development. In Ornstetin, A.C., Pajak, E.J. & Ornstein, S.B. Contemporary Issues in Curriculum, 334-346. USA: Pearson. Guskey, T. R. Yoon, K. S. (2009). What works in professional development? Phi Delta Kappan, March, 495–500. Joyce, B. & Showers, B. (2002). Student achievement through staff development. USA: ASCD, Alexandria, Virginia. Kurt, İ. (2000). Yetişkin eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Law, S. & Glover, D. (1996). Managing professional development in education. UK: Falmer Press. Milli Eğitim Bakanlığı – Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığı - http://hedb.meb.gov.tr/index.html Milli Eğitim Bakanlığı – Yetişkin Eğitimi - http://hedb.meb.gov.tr/_dersnotlari/yetiskin_egitimi/index.html Milli Eğitim Bakanlığı – Hizmetiçi Eğitimin Yeniden Yapılandırılması Çalıştayı (07-08 Mayıs 2010) Raporu. http://hedb.meb.gov.tr/net/_duyuru_dosyalar/calistay.pdf adresinden indirilebilir. Sparks, D. & Loucks-Horsley, S. (2007). Five models of staff development for teachers. In Ornstetin, A.C., Pajak, E. J. & Ornstein, S. B. Contemporary Issues in Curriculum, 303-326. USA: Pearson. Şencan, H. & Erdoğmuş, N. (2001). İşletmelerde eğitim ihtiyacı analizi. İstanbul: Beta Yayınları. Taymaz, Haydar. (1992). Hizmetiçi eğitim: Kavramlar, ilkeler, yöntemler. Ankara: Pegem no: 3. Yıldız, A. & Uysal, M. (2009). (Ed.) Yetişkin eğitimi: Kuramdan uygulamaya. İstanbul: Kalkedon Yayınları. Witmer, J. T. & Melnick, S. A. (2007). Team-based proffesional development: A process for school reform. USA: Rowman & Littlefield Education.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 15 | 15 |
Rapor Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
Makale Yazma | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 7 | 4 | |||||||||
ÖÇ 8 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 9 | 4 | |||||||||
ÖÇ 10 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 11 | 3 | 3 |