Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401017092019 | Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı öğrencinin eğitim ortamlarında yeni öğretim teknolojilerini incelemesi ve kullanabilme becerilerini kazanmasıdır.
Doç. Dr. Tarık Kışla
1 | Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramları açıklayabilme |
2 | Teknoloji ile öğrenme süreci ve öğrencide yaşanan dönüşümleri tartışabilme |
3 | Öğretim amaçlı bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımını araştırabilme |
4 | Teknoloji entegrasyonu bağlamında yeniliklerin yayılmasına yönelik çözüm önerileri getirebilme |
Uzaktan Eğitim (İkinci Öğretim)
Yok
Yok
Bu dersin içeriğinde temel kavramlar, teknoloji eğitim entegrasyonunun kuramsal boyutları, eğitimde eğitsel, iletişim, bilgi işleme ve internet teknolojilerinin kullanımı ile etik konuları yer almaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Eğitim Teknolojisinde Temel Kavramlar | ||
2 | Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu ve Boyutları | ||
3 | Entegrasyonu Modelleri | ||
4 | Entegrasyon Modelleri | ||
5 | Öğretim Materyali Tasarlama, Çoklu Ortam | ||
6 | Öğrenme Nesneleri, İnternet | ||
7 | İnternet ve İletişim Teknolojileri | ||
8 | Eğitim kurumlarında teknoloji entegrasyonu | ||
9 | Öğretim Teknolojileri Örnek Uygulamalar I | ||
10 | Öğretim Teknolojileri Örnek Uygulamalar II | ||
11 | Öğretim Teknolojileri Örnek Uygulamalar III | ||
12 | Türkiye'de teknoloji entegrasyonu projeleri | ||
13 | Teknoloji entegrasyonu ile ilgili güncel araştırmalar | ||
14 | Teknoloji entegrasyonunu değerlendirme |
Alkan, C. (2011). Eğitim teknolojisi. Ankara: AnıYayıncılık. Dursun, Ö. Ö., Odabaşı, F. (Ed.).(2011). Çokluortamtasarımı. Ankara: PegemAkademi. Ocak, M. A. (Ed.). (2011). Öğretimtasarımı. Ankara: AnıYayıncılık. Perkmen, S. ve Tezci, E. (Ed). (2011). Eğitimdeteknolojientegrasyonu. Ankara: PegemAkademi. Şahin, S. (Ed.). (2010). Bilgisayar ve öğretimteknolojilerieğitimiözelöğretimyöntemleri 1-2. Ankara: PegemAkademi.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Rapor Sunma | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 8 | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 112 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | ||||||
ÖÇ 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | ||||||
ÖÇ 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | ||||||
ÖÇ 4 | 1 | 2 | 2 | 2 |