GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401017092019 Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu Seçmeli Ders Grubu 1 1 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı öğrencinin eğitim ortamlarında yeni öğretim teknolojilerini incelemesi ve kullanabilme becerilerini kazanmasıdır.


Doç. Dr. Tarık Kışla


1 Öğretim teknolojileri ile ilgili temel kavramları açıklayabilme
2 Teknoloji ile öğrenme süreci ve öğrencide yaşanan dönüşümleri tartışabilme
3 Öğretim amaçlı bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımını araştırabilme
4 Teknoloji entegrasyonu bağlamında yeniliklerin yayılmasına yönelik çözüm önerileri getirebilme

Uzaktan Eğitim (İkinci Öğretim)


Yok


Yok


Bu dersin içeriğinde temel kavramlar, teknoloji eğitim entegrasyonunun kuramsal boyutları, eğitimde eğitsel, iletişim, bilgi işleme ve internet teknolojilerinin kullanımı ile etik konuları yer almaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Eğitim Teknolojisinde Temel Kavramlar
2 Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu ve Boyutları
3 Entegrasyonu Modelleri
4 Entegrasyon Modelleri
5 Öğretim Materyali Tasarlama, Çoklu Ortam
6 Öğrenme Nesneleri, İnternet
7 İnternet ve İletişim Teknolojileri
8 Eğitim kurumlarında teknoloji entegrasyonu
9 Öğretim Teknolojileri Örnek Uygulamalar I
10 Öğretim Teknolojileri Örnek Uygulamalar II
11 Öğretim Teknolojileri Örnek Uygulamalar III
12 Türkiye'de teknoloji entegrasyonu projeleri
13 Teknoloji entegrasyonu ile ilgili güncel araştırmalar
14 Teknoloji entegrasyonunu değerlendirme

Alkan, C. (2011). Eğitim teknolojisi. Ankara: AnıYayıncılık. Dursun, Ö. Ö., Odabaşı, F. (Ed.).(2011). Çokluortamtasarımı. Ankara: PegemAkademi. Ocak, M. A. (Ed.). (2011). Öğretimtasarımı. Ankara: AnıYayıncılık. Perkmen, S. ve Tezci, E. (Ed). (2011). Eğitimdeteknolojientegrasyonu. Ankara: PegemAkademi. Şahin, S. (Ed.). (2010). Bilgisayar ve öğretimteknolojilerieğitimiözelöğretimyöntemleri 1-2. Ankara: PegemAkademi.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 2 10 20
Rapor Sunma 2 1 2
Bireysel Çalışma 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Okuma 8 2 16
Toplam İş Yükü (saat) 112

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 1 2 2 2
ÖÇ 2 1 2 2 2
ÖÇ 3 1 2 2 2
ÖÇ 4 1 2 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek