GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9401017112019 Kişisel Gelişim Programlarının Geliştirilmesi Seçmeli Ders Grubu 1 1 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu ders kapsamında kişisel gelişim ile ilgili kavramsal ve uygulama temelli açılımlar konu edilmektedir.


Doç. Dr. Betül MEYDAN


1 1.Program geliştirme sürecini kavrayabilme
2 2.Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin neden planlı ve programlı yürütülmesi gerektiğini açıklayabilme
3 3.Rehberlik ve psikolojik danışma programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi süreçlerini kavrayabilme
4 Sahip olması gereken yeterlikleri yaş düzeylerine göre sıralayabilme
5 Çeşitli konularda geliştirilmiş psikoeğitim programlarını değerlendirebilme
6 Bir konuda psikoeğitim programı geliştirebilme

Uzaktan Eğitim (İkinci Öğretim)


Yok


Yok


Kişisel Değişim ve Gelişim, Kişisel Gelişim Yöntem ve Teknikleri, Dünyada ve Türkiye’de Kişisel Gelişim Trendleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Program Geliştirme Süreci
3 Rehberlik ve psikolojik danışma programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi süreçleri (Gelişimsel model Kapsamlı rehberlik programları)
4 Rehberlik ve psikolojik danışma programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi süreçleri (Gelişimsel model-Kapsamlı rehberlik programları)
5 Rehberlik ve psikolojik danışma programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi süreçleri (Gelişimsel model Kapsamlı rehberlik programları)
6 Halihazırda uygulanan rehberlik ve psikolojik danışma programlarını inceleme
7 Halihazırda uygulanan rehberlik ve psikolojik danışma programlarını inceleme
8 İhtiyaç analizi, kapsamı, önemi, ihtiyaç analizi formlarının incelenmesi
9 Öğrencilerin yaş düzeylerine göre sahip olması gereken yeterlikler
10 Çeşitli konularda geliştirilmiş psikoeğitim programlarını inceleme
11 Program amaçlarının belirlenme ve yazılması
12 Grup-sınıf rehberliği etkinliği geliştirme süreci
13 Programın amaçlarına- yeterliklere uygun grup rehberliği etkinlikleri seçebilme,
14 Programın amaçlarına-öğrenci yeterliklerine uygun grup rehberliği etkinlikleri geliştirebilme,
15 Grup rehberliği etkinliklerinin sunumu
16 FİNAL SINAVI

Cüceloğlu (2015). İçimizdeki Biz-Kalite Bilincinin Temeli. İstanbul: Sistem Yayıncılık. Doğan Cüceloğlu (2017). Yeniden İnsan İnsana. 15. Baskı. İstanbul: Remzi Kitabevi. Doğan Cüceloğlu (1997). İnsan ve Davranışı. 7. Baskı. İstanbul: Remzi Kitabevi. Cihangir, Z. (2010). Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi. Ankara. Nobel Yayıncılık. Erkan, S. (2017). Örnek Grup rehberliği Etkinlikleri. Ankara. Pegem Erkan, S (2019). Okul Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Programlarının Hazırlanması. Ankara. Nobel Yayıncılık. Erkan, S. Ve A. Kaya (2017). Grup Rehberliği Programları. Ankara. PegemA Yayıncılık. Üstün Dökmen (2018). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 4 10 40
Rapor Sunma 4 3 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8
Toplam İş Yükü (saat) 111

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 2 3 1 2 3 3 2 3 4 3
ÖÇ 2 2 3 2 2 4 2 3 3 4 2
ÖÇ 3 2 3 4 2 3 4 2 3 3 4
ÖÇ 4 3 4 3 2 5 3 3 2 1 1
ÖÇ 5 3 2 3 3 4 4 5 4 2 3
ÖÇ 6 4 3 4 4 3 4 3 5 1 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek