Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9401017112019 | Kişisel Gelişim Programlarının Geliştirilmesi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders kapsamında kişisel gelişim ile ilgili kavramsal ve uygulama temelli açılımlar konu edilmektedir.
Doç. Dr. Betül MEYDAN
1 | 1.Program geliştirme sürecini kavrayabilme |
2 | 2.Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin neden planlı ve programlı yürütülmesi gerektiğini açıklayabilme |
3 | 3.Rehberlik ve psikolojik danışma programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi süreçlerini kavrayabilme |
4 | Sahip olması gereken yeterlikleri yaş düzeylerine göre sıralayabilme |
5 | Çeşitli konularda geliştirilmiş psikoeğitim programlarını değerlendirebilme |
6 | Bir konuda psikoeğitim programı geliştirebilme |
Uzaktan Eğitim (İkinci Öğretim)
Yok
Yok
Kişisel Değişim ve Gelişim, Kişisel Gelişim Yöntem ve Teknikleri, Dünyada ve Türkiye’de Kişisel Gelişim Trendleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | ||
2 | Program Geliştirme Süreci | ||
3 | Rehberlik ve psikolojik danışma programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi süreçleri (Gelişimsel model Kapsamlı rehberlik programları) | ||
4 | Rehberlik ve psikolojik danışma programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi süreçleri (Gelişimsel model-Kapsamlı rehberlik programları) | ||
5 | Rehberlik ve psikolojik danışma programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi süreçleri (Gelişimsel model Kapsamlı rehberlik programları) | ||
6 | Halihazırda uygulanan rehberlik ve psikolojik danışma programlarını inceleme | ||
7 | Halihazırda uygulanan rehberlik ve psikolojik danışma programlarını inceleme | ||
8 | İhtiyaç analizi, kapsamı, önemi, ihtiyaç analizi formlarının incelenmesi | ||
9 | Öğrencilerin yaş düzeylerine göre sahip olması gereken yeterlikler | ||
10 | Çeşitli konularda geliştirilmiş psikoeğitim programlarını inceleme | ||
11 | Program amaçlarının belirlenme ve yazılması | ||
12 | Grup-sınıf rehberliği etkinliği geliştirme süreci | ||
13 | Programın amaçlarına- yeterliklere uygun grup rehberliği etkinlikleri seçebilme, | ||
14 | Programın amaçlarına-öğrenci yeterliklerine uygun grup rehberliği etkinlikleri geliştirebilme, | ||
15 | Grup rehberliği etkinliklerinin sunumu | ||
16 | FİNAL SINAVI |
Cüceloğlu (2015). İçimizdeki Biz-Kalite Bilincinin Temeli. İstanbul: Sistem Yayıncılık. Doğan Cüceloğlu (2017). Yeniden İnsan İnsana. 15. Baskı. İstanbul: Remzi Kitabevi. Doğan Cüceloğlu (1997). İnsan ve Davranışı. 7. Baskı. İstanbul: Remzi Kitabevi. Cihangir, Z. (2010). Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi. Ankara. Nobel Yayıncılık. Erkan, S. (2017). Örnek Grup rehberliği Etkinlikleri. Ankara. Pegem Erkan, S (2019). Okul Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Programlarının Hazırlanması. Ankara. Nobel Yayıncılık. Erkan, S. Ve A. Kaya (2017). Grup Rehberliği Programları. Ankara. PegemA Yayıncılık. Üstün Dökmen (2018). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
Rapor Sunma | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 111 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 |
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 |
ÖÇ 6 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 1 | 2 |